Inlägg från: trulle82 |Visa alla inlägg
  • trulle82

Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014

Ni som har barn sedan tidigare och då ammade ofta ibörjan (var eller varannan timme typ), fortsatte det så eller glesades det ut med tiden? När isåfall? Glad

Jag har också problem med att lägga över min dotter i sängen eller vagnen efter amning, vaknar ofta om hon inte är jättetrött och redan sover rätt hårt. Det har blivit lite bättre ( hon är en månad nu) men fortfarande ltie kämpigt. Jag ska också testa en tröja som doftar mig. Har också hört att det är bra att linda in i en filt så temperaturskillnaden inte blir så stor från min famn till sängen. 

• trulle82
    Flamma skrev 2014-06-05 21:22:55 följande:
    Var aktiv när vi hade gravid tråden, men sen har livet rullat på och jag har läst, men inte skrivit. Melker är nu 5 veckor smile3.gif . Sist vi vägde honom, vägde han ca 4,1 kg - stooor kille smile1.gif . Jag tror nog att vi ammar hundra gånger per dygn smile2.gif . Sömn är tydligen överskattat och det är minsann inget samarbete, mig och Melker emellan, när det gäller sovandet. Han kan sova hur länge som helst när jag INTE kan sova. Hm. . . Sen verkar han ha problem med magen och är mycket ledsen i perioder, och blir även ledsen när han blir övertrött, vilket är typ varje kväll.
    Fångade ett leende på bild idag <3 
    Naaw vilken sötis :)
  • trulle82

Woho 3,5 h till första amningen inatt! Det är nog rekord. Och då har hon sovit gott under dagen också. Får se hur resten av natten blir

• trulle82
    Madam skrev 2014-06-09 04:28:28 följande:
    jag hade tre timmar första vändan sedan en timme :(
    samma här..var vaken en timme och sen sov hon ca en timme..så natten började bra men sen som vanligt!
  • trulle82

Har ert avslag försvunnit? För mig är det 5v imorgon och jag har fortfarande lite kvar.

• trulle82
    maribel skrev 2014-06-09 21:38:43 följande:
    4v här och det kommer pyttelite men färsk blod fortfarande. Har du färskt blod också?

Jag har mest haft lite brunt kvar men den senaste veckan ökade det lite med färskt blod igen. Jag som trodde det var påväg att sluta. Konstigt. Men idag bara lite brunt.hoppas det snart är slut, trött på det nu
  • trulle82

Alva växer så det knakar, 4622 vägde hon idag 5,5 veckor. 3300 vägde hon när hon föddes

• trulle82

Här bajsas det också flera gånger per dag. Men nu senaste veckan har det blivit något färre gånger men desto mer åt gången. Det är så att det läckt från blöjan.

• trulle82

Jag körde också amningsnapp en vecka och efter det fungerar amningen jättebra.

• trulle82
    malinaax skrev 2014-06-24 10:19:39 följande:

Någon annan som har bebis med geggigt öga? Ena ögat har kleggat sen födseln. Fick först svaret att det var trånga tårkanaler. Storasyster hade likadant, men det höll inte på såhär länge. Odling har tagits, men den gick inte att analysera så vi ska tillbaka idag och ta en ny.

vi har också det problemet, och hon är 7 veckor idag. Till oss har de sagt att det är trånga tårkanaler och så länge det inte blir rött i ögat eller svullet så gör man inget. Det kan sitta i i flera månader sa de. Det har dock blivit mkt bättre men det är inte helt borta. Ska på läkarkontroll idag så får se om de säger nåt annat nu :)
Svar på tråden Fortsättningstråd-Vi som har BF Maj 2014