• JhjärtaK

BIM Juni 2014

eagle87 skrev 2014-05-29 12:33:01 följande:
    Har samma flytningar som jag alltid brukar ha efter ÄL. Har bim 9/6. Hade ägglossning i helgen. Betyder det att det är kört? Fan vill bara att det ska ta sig. De typ vattniga genomskinliga lite vita. Men har alltid så efter ÄL.
    Ägget har ju inte hunnit fästa än så inte konstigt att allt är precis som vanligt såpass nära inpå din ÄL. Så nej, klart det inte är kört!
  • JhjärtaK
    combat90 skrev 2014-05-29 14:21:08 följande:

Jag undrar lite har ägglossning enligt beräkning den 5/6. Vi ska på fest med jobbet då. Påverkar alkoholen ägglossningen/befruktningen på något sett?

Vill ha så mycket tips de går kring hur man ska lyckas denna månad. :)

Så länge du inte dricker kopiösa mängder så tror inte jag det påverkar det minsta faktiskt. Tänk bara på hur många barn som blivit till på fyllan
  • JhjärtaK
    JOLI skrev 2014-05-30 08:29:37 följande:

Jo funderingarna börjar dra oss dit! Vi har tänk ge det ett försök till, sen blir det troligtvis utredning! Drar mig för att ringa, är för rädd för att höra att jag kanske inte kan bli gravid! Ledsamt när det inte fungerar som man vill! Varje gång mensen kommer är det pest och pina, kan gråta i timmar!
    Även om det är svårt så ring nu så kanske ni får tid direkt efter sommaren och i "värsta fall" får ni avboka den tiden om ni lyckats själva innan dess.

Och tänk på att de allra allra flesta faktiskt kan få barn, med eller utan hjälp!
  • JhjärtaK
    joss82 skrev 2014-05-30 11:26:53 följande:

Åh, nu blev jag nervös... Var på toaletten nyss och fick ljusrosa blod på pappret. Inte mycket, men väldigt tydligt ändå. ÄL+9/10 idag. Antingen är mensen väldigt tidig eller så har jag kanske haft en nidblödning..? Hoppas, hoppas det inte kommer så mycket mer nu! Har någon av er haft en nidblödning?
    Hade kraftiga hugg/värk i magen för tre dagar sedan, är det inte sent att ha en nidblödning tre dagar efter att ägget fäst?

Jag hade en nidblödning med dottern. Det första kom ca en vecka efter ÄL och sen fick jag två bruna flytningar två respektive fyra dagar efter det.
  • JhjärtaK
    Palmhjärtat skrev 2014-05-30 14:33:41 följande:

Jag vill verkligen ha lite tankar om detta, ska försöka hålla det kort..

Jag slutade med preventivmedel vid årsskiftet för att vi skulle börja försöka i april. Allt kom igång bra med ÄL och regelbunden mens (28-29 dagar). Jag hade tydliga ÄL flytningar de 2 första månaderna sen har det blivit lite sparsamt med det, har endast lite sega genomskinliga lite då och då under dagarna då det innan var massor. Jag köpte ÄL test som jag provat denna gången (vårt 3:e försök) och jag bör ha haft ÄL igår eller senast idag men det är BLANKT! Endast ett svagt svagt streck och ingen ökning alls från dag till dag..

Känner mig ledsen, orolig och uppgiven.

Någon tanke om detta? Bör jag göra på något annat sätt? Har jag ens någon ÄL? Söka hjälp?

Du kan ju ha kortare lutealfas än vad du tror så fortsätt att testa. Sen så är det ju så att man generellt har en ÄL-fri cykel per år ungefär och kanske är detta din? Men fortsätt att testa, kanske kommer den bara lite senare denna gång.
  • JhjärtaK
    Murrmys skrev 2014-05-30 21:34:03 följande:

Kom inga tester idag...lika bra det, så de kommer väl på måndag och testar på tisdag. Eller så väntar jag nån dag över BIM...om jag kan hålla mig :P

När har ni som tidigast testat positivt grav.test (ni som varit gravida förr)?

Äl+8 med testlagrets stickor. Testade inte innan dess så vet inte om jag hade fått positivt dagen innan men jag tror inte det då mitt plus då var svagt.
  • JhjärtaK
    joss82 skrev 2014-05-31 07:58:09 följande:
    Ok, hoppas det var det jag hade! Har inte kommit något mer. Åh, nu vill jag att det ska vara BIM snart!

Inatt ska vi sova över i en stuga med kompisar och deras lilla dotter. Vill inte dricka alkohol så nära BIM, men de kommer definitivt att reagera på att jag inte dricker och det känns jobbigt att de ska tro att jag är gravid när jag kanske inte är det? Vad hade ni gjort/sagt?
    Du har inget utbyte med det befruktande ägget förrän om några veckor så det påverkar inte alls.
  • JhjärtaK
    joss82 skrev 2014-05-31 11:42:22 följande:

Här verkar mensen vilja komma idag, besviken och lite orolig. Verkar som att jag har oregelbunden lutealfas (10-13 dagar), känns som ett dåligt tecken ?????!

Lutealfasen bör vara konstant. Vilken metod har du kollat för att ta reda på ÄL? Temp, test eller annat? Själva cykeln kan ju variera men då är det dagar från mens till ÄL som det skall bero på. Om din lutealfas någon gång varit kortare än normalt så kan det ju varit ett tidigt mf kanske?
  • JhjärtaK
    Milie skrev 2014-05-31 19:23:03 följande:

Är du helt säker på det du skriver? Vid BIM har ägget redan fäst i livmodern. Det tar väl i regel som mest till ÄL+7, vilket är BIM-7 för vissa. Sen tror jag att man absolut inte ska anta att alkohol i blodet är harmlöst för livmodern.
    Nej säker kan man ju aldrig vara på någonting egentligen men allt det befruktade ägget behöver kommer ifrån gulkroppen som jag förstått det och i min "gravidbok" från mvc med dottern så stod det i vecka 6 att " nu är det dags att sluta med alkoholen etc", då hade jag inte druckit sedan mitt plus men ja, jag tror inte att det påverkar nämnvärt att ta ett glas vin innan BIM. De flesta bm uppmuntrar till att man skall leva som vanligt fram tills dess man testar positivt och även detta tror jag på.
  • JhjärtaK
    Evening primrose skrev 2014-05-31 19:32:09 följande:

Milie Tror hon menar att embryot lever av egen näring i början å inte delar med mamman. Typ smile1.gif

? Lilla E ?
    Precis
Svar på tråden BIM Juni 2014