• JhjärtaK

BIM Juni 2014

Hejsan!

Fick tyvärr missfall då jag blev gravid i april och har precis slutat blöda så vet inte alls när BIM kan tänkas vara men ville ändå vara med och diskutera allt mellan himmel och jord tills dess att kroppen min kommer igång igen om jag får

• JhjärtaK

Om jag skall gå efter min "vanliga" cykel så är BIM den 17 juni men eftersom jag igår tog ett gravtest som fortfarande var positivt, om än mycket svagare än dagarna innan jag fick missfallet, så räknar jag med att det tar ett litet tag innan jag kan tänkas få ÄL igen. 

Funderar på att köpa hem ÄL-stickor från testlagret men jag vet inte om jag orkar hålla på med dem, kanske skall köpa hem några cb digitala ÄL-test istället (de rosa) och testa när jag tycker mig känna att ÄL är på g?

Jag testade med ÄL-stickor som en galning när vi försökte få till vår dotter då min cykel var jätteoregelbunden så testade jag inte så hade jag ingen aning om när ÄL skulle komma. Men innan jag fick missfallet nu så var min cykel väldigt regelbunden så jag håller alla tummar och tår för att den skall gå tillbaka till det så att jag slipper testa utan bara känna efter lite extra när det börjar närma sig. 

• JhjärtaK
    MagicQueen skrev 2014-05-23 06:37:51 följande:
    Trode jag skulle slippa vara med här... Men missfall igen nu smile4.gif
    Någon får gärna lägga till mig i listan

18/6 MagicQueen, 38 år, 6.e försöket, 3.e barnet
    Nej så trist! Vi plussade ju ungefär samtidigt, väldigt tråkigt. Hur många missfall har du haft?
  • JhjärtaK
    {#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

27-29/5 viljan90, 21 år, försökt 6 mån, 
    28/5-2/6 sowe81, 32 år, 2a försöket efter mf, 2a barnet
    2-3/6 joss82, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    3/6 Murrmys, 1:a försöket, 2:a barnet
    4/6 Miini, 26 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    6/6, corran, 20 år, 3e försöket, 2a barnet
    6/6 Kissekatten2014, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet
    6/6 Milie, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    7/6 ramada, 31 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    8/6 Manelma, 28 år, 2:a försöket, 2:a barnet 
    8/6 Sarasessi 30 år, 6:e försöket, 2:a barnet
    8/6 madelen b, 28 år, 2:a barnet
    8/6 lindgrenmaria91, 1:a försöket, 2:a barnet
    8/6 Boots, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet
    9/6 eagle87, 26 år, 4:e försöket, 1:a barnet
    10/6 vikkan 3333, 34 år, 1:a försöktet, 3:e barnet
    10/6 snö81, 32 år, 5:e försöket totalt, 2:a efter mf. 2:a barnet
    10/6 Palmhjärtat, 25 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    11/6 jessi84, 30 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    12/6 eelin, 22 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    13/6 Evening primrose, 
    14/6 Annemi, 32 år, 1:a försöket, 3:e barnet
    16/6 Fortuna, 1:a försöket, 2:a barnet
    16/6 Vädurtjejen, 6:e försöket, 2:a barnet
    18/6 nakoma, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    18/6 Nini, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    18/6 MagicQueen, 38 år, 6:e försöket, 3:e barnet

19/6 combat90, 3:e försöket, 1:a barnet
    19/6 Såg fågeln, 2:a försöket, 4:e barnet
    19/6 Becks5, 25 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    19/6 Eriksson 85 28 år, 11:e försöket, 1:a barnet
    ??/6 JhjärtaK, 32 år, 2:a försöket totalt, 1:a efter mf, 2:a barnet

Gravid Gravida! Gravid

Skål Bättre lycka nästa gång Skål
  • JhjärtaK
    MagicQueen skrev 2014-05-23 11:21:47 följande:
    Tre stycken på fem försök. Ska ringa till veckan och få begära utredning.
    Ja gör det, det sägs ju att när man har fått tre missfall på raken så skall man få en utredning. Stå på dig och lycka till med samtalet!
  • JhjärtaK
    Eriksson85 skrev 2014-05-23 12:23:29 följande:
    Så tråkigt att läsa om er som måste komma hit efter missfall.

Själv fick jag svar från gyn idag att det ska ha gått 1 1/2 år av försök att bli gravid innan dom påbörjar en utredning och att jag skall återkomma i höst om vi inte lyckats innan dess. Sen skrev om lite käckt att vi inte skall försöka tänka allt för mycket på det under sommaren.

Tack för det landstinget!
    Sök dig privat om det finns någon i närheten! Vi hade försökt i ett halvår knappt när jag gick till en privat gynekolog för jag insåg ju att något var knasigt då mina cykler var jättelånga och inte regelbundna efter att jag hade slutat med p-pillrena och mycket riktigt så behövde kroppen lite hjälp på traven att komma igång. Hade aldrig fått så snabb hjälp om jag hade gått via landstinget. Var faktiskt hos en gynekolog strax innan, via just landstinget, som typ konstaterade PCO på mig utan att ha gjort mer än ett VUL. Den diagnosen har två gynekologer helt förkastat, varav en är överläkare, och även om han tyckte att jag hade PCO så sa han att nej, ni får ingen hjälp förrän ni försökt i mer än ett år. 
  • JhjärtaK
    jessi84 skrev 2014-05-23 19:51:16 följande:

Ska man inte mysa runt i 4 dagar i sträck kring ÄL? Jag har ÄL på onsdag(enligt fl) hur ska mangöra då?
    När dottern blev till hade vi sex fredag, lördag och måndag morgon. Fick glad gubbe på söndagen. Med förra graviditeten så hade vi bara sex lördag morgon och fick glad gubbe på eftermiddagen. Så man behöver uppenbarligen inte ha sex fyra dagar i rad för att lyckas
  • JhjärtaK
    Mollemolle81 skrev 2014-05-24 15:52:49 följande:

Hej på er! Ansluter till gruppen...blev gravid förra månaden men tyvärr slutade det i ett tidigt mf...så nu väntar jag att få blöda klart( blöder som en vanlig mens) och hoppas att jag får äl i juni....tror nog jag kan få det eftersom jag fick mf bara några dgr efter plusset....hade jag inte testat att med test så hade jag aldrig fattat att jag var gravid...utan mensen kom ju på den dag som den skulle kommit, ngn dag sent men inget konstigt alls... Nu är det nya tag som gäller! Nu kör vi tjejer!

Jag blöder också fortfarande efter missfall. Dock kom mitt i vecka 9 så tror att kroppen behöver lite tid att komma igång. Men blödningen är helt klart på väg bort och mitt hcg sjunker enligt gravtesten som syns på bilden. Översta från idag och understa från i förrgår.
  • JhjärtaK
    Mollemolle81 skrev 2014-05-24 16:25:46 följande:

Hej, Behöver tips på älmtest....var på nätet finns billiga å bra!?

Har du regelbunden cykel så tycker jag att CB digital rosa är bäst. Visar tydligt när ÄL är på g. Har du oregelbunden så testa med billigare stickor och komplettera med CB digital när du tror att stickorna visar positivt. Stickor från testlagret körde jag med innan och de funkar bra tycker jag. CB digitala rosa finns på billigatester.
  • JhjärtaK
    jessi84 skrev 2014-05-24 16:37:12 följande:

Får man inte max utslag den dagen det är uträknat jag ska ha ÄL? Om jag har ÄL på onsdag, är det bättre då att man har sex efteråt eller kan man ha det även innan?
    När man får max inträffar ÄL ca 12-48 timmar efteråt. Det kan ta ca ett dygn för spermierna att nå äggledarna så ha sex när du får utslag skulle jag vilka säga.
Svar på tråden BIM Juni 2014