• JhjärtaK

BIM Juni 2014

combat90 skrev 2014-06-18 16:44:54 följande:
    Varm i ansiktet igår o idag. Sticker ilar o drar i ljumskarna höfter o livmoder. Molande värk mest framåt kvällen.. det är väl inte inbillning iallafall?? Jag vet inte om jag vågar testa imorgon om de blir neg. Så jag funderar på att vänta o se om mensen dyker upp på söndag-måndag. Annars testar jag på måndag!! Jag kan inte inbilla mig alla de här grejerna känns de som. Vad har ni som plussat känt för symtom nu innan bim?

Båda gångerna jag plussat har jag känt molvärk från ca ÄL+7, sen lite illamående också. I övrigt i princip inget alls. Nu när jag tror att jag är gravid igen så är det likadant, molande värk som kommer och går och lite illamående, är även hungrigare än vanligt och jag har kortare stubin än annars. Går ganska snabbt till stadiet "sur". Typ som nu när maken ringde och meddelar att "det blir nog lite jobbigt att handla med dottern när inköpslistan blev så lång så antingen får du göra det efter jobbet (och andra ärenden) eller så åker jag och gör det när du kommer hem", då blev jag såhär typ "gaaah, good for nothing, köp en jäkla ask med russin åt henne så skall du se att hon sitter snällt i vagnen och mumsar, hur jääävla svårt kan det vara???" Sa dock inte denna harang rent ut men tänkte den definitivt och det hördes rätt tydligt på min röst vad jag tyckte
  • JhjärtaK
    hellew skrev 2014-06-18 21:25:32 följande:
    hur går det för dig? testat mer idag?
    jag fick bruna flytningar idag så jag gissar på att mensen kommer när som helst. :(
    Testade igår kväll och fick ett synligt plus men sen mer rosa flytningar så tror att detta blir ett tidigt mf tyvärr. Tog inget test imorse utan tänkte ta imorgon bitti istället. Är det starkare och jag får Gravid på CB digitala så kanske jag kan börja hoppas, förutsatt att jag inte börjar blöda mer.
  • JhjärtaK
    mandalii skrev 2014-06-19 09:51:59 följande:

Jag fick min mens punktligt idag på bim. Blir juli-tråden som gäller för mig nu. Så himla ledsen Gråter

Usch så tråkigt! Hoppas att juli blir er månad!
  • JhjärtaK
    Wishme skrev 2014-06-19 10:35:40 följande:
    Ne jag vill nog testa hemma först =) men frågan är bara när jag vågar .. de kommer inte bli i helgen iaf.. ska åka till gbg idag , så de kommer gå lätt som en plätt att vänta ut helgen iaf.. på måndag kommer ju mensen va 12 dagar sen så då börjar de ju nästan bli onormalt för min del att den inte kommer.. 1-2 dagar hit eller dit med sen mens de är väl en sak men 12 dagar .. :P hehe 

så till veckan får vi se vad som händer =) 

Ja men precis , roligare att ha mindre til kvar till v.12 då riskerna minskar drastiskt.. 
    Hur gör du med allt som inte är ok att äta och dricka som gravid? Tänker speciellt nu på midsommarhelgen med allt kallskuret, kallrökt, varmrökt, dessertostar och alkohol?
  • JhjärtaK
    Annette79 skrev 2014-06-19 10:50:49 följande:
    Åh JhjärtaK, har du en enkel etikett på vad man får och inte får äta... Jag har glömt allt och kommer inte kunna sitta och googla på stooooora familje middagen imorgon. :( Typ så man lätt kan komma ihåg :))

Undvik allt kallskuret (dvs skinkor, salami etc), inget varm- eller kallrökt (såsom lax eller kött) och inga mjuka ostar (typ philadelphia går bra men inte brie etc). Och alkoholen då

Sedan om det blir kött så ta det genomstekt för säkerhets skull. Tror inte att jag har glömt något "major" men om jag har kommer säkerligen någon att hojta till här inne
  • JhjärtaK
    combat90 skrev 2014-06-19 16:48:37 följande:

Vet att det kan va tidigt att säga att jag inte e gravid då jag bara e på äl+10. Men efter att jag fick superneg på testet i morse blev jag deppig. Så perfekt vi tajmade in ägglossningen denna månad o så mycket jag känt runt omkring tjejmagen har jag aldrig varit med om. Haft molvärk från o till i flera dagar. Vilket jag brukar få när mensen precis har kommit annars. Kanske nån gång någon dag efter äl men inte så här... Hormonen hcg är de väl inte som spökar då i kroppen.. ge mig lite hopp iaf!!! :( vill så gärna se ett plus på stickan. Jag kommer avvakta tills mensen blir sen och då testa igen med cb digital. Är ju hundra på att jag haft ägglossning iaf!! :(

Javisst är det trist när kroppen trilskas. Skall också vänta tills imorgon med att testa igen men tror benhårt på ett tidigt missfall då det kom mer bruna flytningar idag och jag känner mig inte lika "gravid" längre faktiskt. Men klart att du fortfarande kan testa positivt, så länge inte mensen kommer finns det hopp!
  • JhjärtaK

Här börjar de bruna flytningarna bli alltmer blodliknande så detta blev ett tidigt mf verkar det som. Skall ta ett nytt test imorgon och se om det är helt blankt.

• JhjärtaK

Rätt skall vara rätt antar jag, har ju trots allt plussat, fick "Gravid" idag på cb digital även om jag misstänker att detta bara är ett mf waiting to happen pga långsamt eskalerande blödningar. "Städade" även lite i listan, ledsen om jag av misstag flyttat någon som fortfarande varken fått mens eller plus. 

{#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

18/6 nakoma, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet 
    18/6 Nini, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet 
    19/6 Såg fågeln, 2:a försöket, 4:e barnet 
    19/6 Becks5, 25 år, 2:a försöket, 1:a barnet 
    20/6 Rosali84, 29år, 11:e försöket, 2:a barnet 
    21/6 Vifem, 2:a försöket, 4:e barnet, sambos första 
    21/6 Tant Nettan, 28 år, 1 försöket, 3:e barnet 
    22/6 Mira14, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet 
    22/6 utökafamiljen, 23 år, 5:e försöket 
    22/6 emmafina86, 28 år, 9:e försöket
    22/6 combat90, 3:e försöket, 1:a barnet 
    23/6, Mollemolle81, första försöket efter mf
    24/6 lisohl, 26 år, 5:e försöket, 1:a barnet 
    24/6 onlyonewhoknows, 32 år, 1:a försöket efter mf 
    24/6 kossann, 42 år, försökt sen jan-13, 4:e barnet, sambons 1:a 
    24/6 Acire94, 19 år, 4e försöket, 1a barnet (1a försöket efter missfall) 
    24/6 Emfly90, 24 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    25/6 Mollemolle81, 1:a försöket efter mf 
    25/6 ImseVimseSpindel, 1:a försöket, 2:a barnet
    26/6, Sowe81, 3e försöket efter mf, 2a barnet 
    26-28/6, Viljan90, 21 år, försökt sex månader 
    26/6, JOLI, 12:e försöket, 1:a barnet 
    27/6, Ise, 2:a försöket andra barnet 
    28/6, Miini, 2:a försöket, 2:a barnet 
    29/6 Malinbarre, 26 år, 2:a försöket efter MA, 1:a barnet
    29/6 Stina87, 26 år, 3:e försöket, 1:a barnet 
    3/6 Murrmys, 2:a försöket, 2:a barnet 
    29-30/6 MiaIa90, 24år, 3års försök, 1:a barnet
    30/6 Lola8200 28år, a:a barnet, 2:a försöket. 
    30/6 Milie, 27 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    30/6 Baby2014, 31 år, 2:a försöket
    4/7 Jessi84, 1:a försöket 1:a barnet

Plus Plussat! Plus

JJF, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    Boots, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet 
    snö81, 32 år, 5:e försöket totalt, 2:a efter mf. 2:a barnet 
    13/6 Palmhjärtat, 25 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    13/6 Bebislängtan, 25 år, 7:e försöket, 1 barnet
    16/6 Vädurtjejen, 6:e försöket, 2:a barnet 
    17/6 Annette79, 34år, 4:de försöket, 4:barnet
    22/6 BinniBoo, 1:a försöket, 2:a barnet (sambons 1:a)
    17/6 Inseminera2014, 40 år, 2:a försöket, 3:e barnet 
    19/6 Eriksson 85 28 år, 11:e försöket, 1:a barnet 
    23/6 Makkinje 27 år, 3:e försöket 4:e barnet 
    15/6 Lambo, 29 år, 1:a försöket, 2:a barnet 
    20/6 Pollyx, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet 
    20/6 JhjärtaK, 32 år, 2:a försöket totalt, 1:a efter mf, 2:a barnet

Skål Bättre lycka nästa gång! Skål

2-3/6 nathalie8906, 24år, 1:a försöket, 1:a barnet 
    3/6 Stina87, 26 år, 2:a försöket 1:a barnet 
    3/6 Ritva, 28 år, 6:e försöket, 1:a barnet 
    3/6 Dina1, 26 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    5-6/6 vikkan333, 34 år, 1:a försöktet, 3:e barnet 
    6/6 Maria678, 38 år, 1:a barnet, 56e försöket
    6/6, corran, 20 år, 3e försöket, 2a barnet 
    6/6 Kissekatten2014, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet 
    7/6 NILE90, 23 år, 1:a försöket, 1:a barnet 
    7/6 Manelma, 28 år, 2:a försöket, 2:a barnet 
    7/6 ramada, 31 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    8/6 madelen b, 28 år, 2:a barnet 
    8/6 Sarasessi 30 år, 6:e försöket, 2:a barnet 
    8/6 lindgrenmaria91, 1:a försöket, 2:a barnet 
    9/6 eagle87, 26 år, 4:e försöket, 1:a barnet
    10/6 Pompalens, 34 år, 7:e försöket, 1:a barnet 
    11/6 Emhjarta, 27 år, 1:a försöket, 2:a barnet 
    11/6 jessi84, 30 år, 1:a försöket, 1:a barnet 
    12/6 eelin, 22 år, 1:a försöket, 1:a barnet 
    dakine
    14/6 Evening primrose, 
    14/6 önskaretttredje 2:a försöket, 3:e barnet
    14/6 Annemi, 32 år, 1:a försöket, 3:e barnet
    15/6 Myfanny1, 34 år, 2:a barnet 
    18/6 MagicQueen, 38 år, 6:e försöket, 3:e barnet
    18/6 Pyret85, 28 år, 1:a försöket, 2:a barnet 
    19/6 hellew, 22år, 1:a försöket, 1:a barnet 
    19/6 Mandalii: 31 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    22/6 Plopp76, 38 år, 7 försöket (första efter MF 10:e april)
    16/6 Fortuna, 1:a försöket, 2:a barnet 
    17/6 Solägget, 7:e försöket, 2:a barnet 
    17/6 All in, 1:a försöket, 3:e barnet 

• JhjärtaK
    combat90 skrev 2014-06-22 18:23:10 följande:

Måste bara fråga.. lutealfasen är den alltid samma varje cykel? Hade 11 dagar sist. O om de e samma så har jag ju gått över med två dagar idag.. eftersom jag är på dag 13 sen äl?!???? :O vet när jag hade äl med temp o stickor!!

Ja lutealfasen är alltid densamma (kan väl "fucka till sig" någon gång ibland iofs). När testade du senast? Jag testade ju positivt (men ack så svagt) för flera dagar sedan men idag rätt så tydligt och fick också Gravid på cb digitala men misstänker att det är ett mf på g tyvärr. Skall försöka få en gyn-tid imorgon för att se om jag kan få progesteron utskrivet för att stoppa blödningen. 
  • JhjärtaK
    viljan90 skrev 2014-06-22 21:53:25 följande:
    Har kanske missat någon stans i tråden.. Men vad är det dom gör att du misstänker mf? Tänkte eftersom du skrev att de va starkare idag? Sänks inte hcg nivån rätt snabbt när man väl har fått plus o sen tidigt mf... Eller har jag kanske helt fel för mig..
    Det började med bruna/rosa flytningar i onsdags och nu så är det alltmer blod så det är därför jag tror på mf. Skall ta ett nytt cb digitalt på onsdag tänkte jag och har det då ökat till Gravid 2-3 så kan jag väl börja tro på att det kommer att gå bra men är det 1-2 eller Inte Gravid då har det/kommer det att gå åt skogen. Fick samma förlopp ungefär förra månaden då jag fick mf i vecka 9. Först bruna flytningar som eskalerade till blödningar och sedan fick jag mf en vecka efter att de hade börjat. Fick svagare test efter att mf hade skett, innan dess så blev testen inte svagare iaf (även om det är svårt att se när de är såpass starka som de är i vecka 8). 
  • JhjärtaK
    combat90 skrev 2014-06-23 08:55:14 följande:

Jag är få lycklig att jag inte vet vad jag ska ta vägen!!!!! Vi lyckades på första riktiga försöket efter tre månader utan piller.. jag är GRAVID. Hoppas nu att grynet vill stanna kvar hos mig!!!! ???

Stooort grattis! Såklart att vi var gravida med alla våra symptom Håller tummarna för att det går bra för er!
  • JhjärtaK
    Wishme skrev 2014-06-23 11:17:26 följande:

Vad har ni haft för symtom? =) NYFIKEN !!
    Jag har ju typ inte några alls =(
    Fick molande värk på ÄL+7 ungefär och plussade på ÄL+10. I övrigt inga andra symptom, lite illamående då och då.

Tyvärr har jag börjat blöda så detta är nog ett mf men skönt ändå att min kropp inte lurades utan att jag faktiskt var gravid nu när jag kände mig så otroligt gravid.
  • JhjärtaK
    Wishme skrev 2014-06-23 13:54:10 följande:
    Jaha okej =)

Fast man kan ju blöda lite ! Men håll koll på de och ring för en goll hos gyn?
    Var hos gyn idag. Allt såg "bra" ut men eftersom det är såpass tidigt så kunde hon inte se om graviditeten satt där den skulle (eller om den fortfarande var kvar). Men jag hade fortfarande en tjock slemhinna men blödningen kommer från livmodern så det är rätt kört och blödningen ökar mer och mer för var dag.
  • JhjärtaK
    ImseVimseSpindel skrev 2014-06-26 08:03:59 följande:

Har inte känt nåt mer i ljumsken, ingen molvärk direkt och inga ömma bröst. Är lite dålig i magen som jag brukar va innan mens så jag tror mensen kommer komma, men jag stannar kvar här ändå för jag har så lång cykel (ca. 40 dagar) så nästa BIM kommer va i augusti och vet inte om nån börjat på en sån tråd än.

Fler än jag som har så lång cykel? 
    Det tar så himla lång tid mellan försöken =/

Jag hade så innan vi fick dottern, då fick jag hjälp med pergotime för att min gynekolog trodde inte att min ÄL var speciellt "stark" när den kom såpass sent i cykeln. Dock hade jag generellt längre än 40 dagar (längsta 48,sen 42, 35 och 39 dagar. Den cykeln med pergotime skulle blivit 31 dagar men dottern blev till då istället ).

Startar du en BIM-lista för augusti så joinar gärna jag då jag inte tror att vi vågar försöka igen med två mf på raken så min nästa BIM är den 22 augusti.
  • JhjärtaK
    ImseVimseSpindel skrev 2014-06-26 20:27:02 följande:
    Åh, det blev ett till missfall=/ va jobbigt. Testade du positivt innan BIM?
    Men det kan nog vara bra för kroppen att få vila lite så jag tycker ni gör rätt i att vänta en mens.

Jag har BIM på måndag om jag nu hade nån ägglossning över huvud taget. Men när mensen kommer så startar jag en augustitråd om du inte hunnit före. Vet iof inte hur man gör men det löser sig:)
    Ja testade positivt svagt innan BIM, samma dag som det blev tydligare så började jag få bruna flytningar som sen på några dagar övergick i blod men testen stegrade fortfarande men sen tog jag ett till test två dagar senare och det hade inte stegrat så nu väntar jag bara på att jag skall sluta blöda. Hatar att behöva använda binda, bläh! Jag hoppas att kroppen kommer igång lika bra efter detta mf som efter det förra för då känns det mer ok att vänta en cykel.
  • JhjärtaK
    ImseVimseSpindel skrev 2014-06-28 01:35:11 följande:

Jag är GRAVID :) :)

Testade på eftermiddagen efter mycket velande. Har ju inga direkt tydliga symptom och är nog innan BIM men ville veta om jag skulle avstå helt från alkohol när vi är iväg i helgen.

Testade med cb och fick snabbt ett fint + så jag cyklade och köpte ett som visade veckor också:)

Trodde verkligen inte jag var gravid samtidigt som jag ändå tyckt att jag är tröttare än vanligt:)

Grattis!!!
Svar på tråden BIM Juni 2014