• JhjärtaK

BIM Juni 2014

viljan90 skrev 2014-06-13 19:45:38 följande:

Ska se om jag får med bilden här nu...ÄL test är fortfarande negativt men fick dessa enorma flytningar nu ikv... Ursäkta bilderna... Äl trodde jag var för 4 dagar sen eller enl beräkning... Flytningarna är extremt trådiga o nästan helt vita.. Ursäkta infon men jag är inte inne på de här me sekret... Jag har alltid fått till mig äl ska vara vattniga o hala för att de ska vara lätt för sperman att simma upp... Medan resterande månaden ska sekreter vara trådigt o segt för att sperman inte ska simma upp lätt.. Kan ha helt fel...

ÄL-flytningar är trådiga och genomskinliga, lite som äggvita. Om du tar flytning på fingrarna och sätter ihop dem och sen drar ifrån så skall man kunna göra en "bro" av flytningen som är minst 3 cm lång har jag läst någonstans. Det är trådigheten som hjälper spermierna då det bildas små "kanaler" för dem att lättare simma igenom.

Hoppas att detta hjälpte. (Ser inte någon bild)
  • JhjärtaK
    Makkinje skrev 2014-06-13 20:06:17 följande:

Tycker man läser ganska ofta om att man plussar tidigare än bim :)

Så av ten nyfikenhet måste jag fråga hur tidigt har du plussat?

Om det var en allmän fråga så ÄL+8, dvs BIM-6 med en normal lutealfas på 14 dagar.
  • JhjärtaK
    Annemi skrev 2014-06-14 09:43:37 följande:

Åh tror du det Combat 90 ?!? smile1.gif jag hoppas verkligen att du har rätt smile1.gif men måste nog få det kollat då jag får så ont emellanåt smile4.gif kan inte hosta eller vända mig i sängen utan att det gör extremt ont i muskulaturen i tjejmagen. Någon som har erfarenhet av utomkvedeshavandeskap ?!? Vill inte ens tänka tanken egentligen men lika bra att få det kollat :-/

Ont när du hostar är nog ligamenten som du känner om det känns lite ner mot ljumskarna? Och som mensvärk om du har det så är det säkerligen växtvärk du känner ifrån livmodern. men ring en bm och fråga om du är orolig, grattis och lycka till!
  • JhjärtaK
    Makkinje skrev 2014-06-14 10:18:13 följande:

Har en lite fundering så tänkte kolla med er andra vad ni tror. Jag har en 32 dagars cykel. Använde mig av äl test för första gången denna cykel och hade äl på dag 16. Om jag tar ett grav test äl+14 borde det väl visa om det blev något trots att det är bim -2? Eller borde man vänta till bim?

ÄL+14 kan du absolut kolla. Jag har testat positivt på ÄL+8 och ÄL+10.
  • JhjärtaK
    gabriellap skrev 2014-06-14 11:41:17 följande:
    jo mensen har ju inte kommit iaf, kunde inte hålla mig igår så på eftermiddagen tog jag ett till gravtest och där var också ett mycke svagt plus så jag ska ge mig attan på att ha is i magen och försöka vänta till att testa imorgon eller på måndag för att se om strecket blir starkare eller om det är så att jag har blivit knäpp och bara ser streck överallt:P hur går det för dig:)?
    Kan du inte lägga upp en bild på dina test?
  • JhjärtaK
    combat90 skrev 2014-06-14 14:43:19 följande:

Eviga väntan.. äl +5-6 idag va jag tror. Känner inget speciellt. Mer än molvärk från o till och trött.. och en extremt bullrig mage. Men annars samma symtom som innan mens brukar komma. Ikväll ska vi ha gäster. Frågan är om man kan ta ett glas vin? Vill ju ej berätta att vi planerar barn heller.. vad tycker ni?! Nu är jag ju egentligen inte ens gravid.. men ni förstår vad jag menar?! Till midsommar ska jag köpa alkoholfritt. Sen har jag tur som jobbar så då kan jag inte dricka för det!! :)

Jag är också på ÄL+6 och har gasig mage! Skrev precis in det i min mens-app innan jag läste vad du skrev här

Jag tänkte nog ta ett eller två glas vin ikväll, alla säger ju att man skall försöka leva normalt när man försöker också (förutom rökning och snusning då) så jag går på det
  • JhjärtaK
    gabriellap skrev 2014-06-14 16:46:27 följande:

åh blir galen ,vet inte hur man får in bilder h'r i ett bra format,kunde inte hålla mig och nu tycker jag mig se ett svagt plus men bilden är ju usel:/

Jag ser!
  • JhjärtaK
    gabriellap skrev 2014-06-14 18:03:04 följande:
    jo jag lade precis upp en bild från idag nyss,och dom två jag har tidigare har jag ju inte kvar:/
    Såg det nu . Helt klart gravid, ta ett CB och få det svart på vitt! Grattis!
  • JhjärtaK
    Malin1992 skrev 2014-06-14 21:47:28 följande:
    Nej jag vet inte, men sen jag började äta den så mår jag illa. :/
    Ta den i samband med mat, det brukar hjälpa.
  • JhjärtaK
    Malin1992 skrev 2014-06-15 01:12:19 följande:
    Jag tar den tillsammans med frukosten, ska jag byta o ta den till lunchen lr middagen ist? :)
    Alltid värt att testa iaf
Svar på tråden BIM Juni 2014