• JhjärtaK

BIM Juni 2014

snö 81 skrev 2014-06-12 08:44:33 följande:

Ja nu är det verkligen ett solklart plus!! Grattis igen!

Jag tog ett nytt test imorse, ett Clearblue. Ytterst svagt positivt resultat, så för mig verkar det inte stiga... än ialla fall.
    Men brösten gör mer ont idag än tidigare och jag mår alltjämt illa. Men jag tror inte på det ännu utan väntar fortfarande på mens eller mf.

Det är jättesvårt att se ökning oftare än varannan dag tycker jag och man måste alltid använda samma typ av tester, annars är det störtomöjligt. Din stegring håller nog på skall du se!

Kanske kan du ta ett cb digitalt med morgonurin om det skulle stilla din oro lite? Har du passerat BIM?
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-06-12 13:26:46 följande:
    Ja, jag är på BIM+2 om jag går utifrån hur min cykel brukar vara - alltså 27 dagar. Men äl-stegringen kom 2 dagar senare än den brukar och molvärken höll i sig någon dag efter det också. Så det kan eventuellt vara så att min äl inträffade senare än jag tänkt.
    Mina bröst började ömma i söndags kväll och idag känns dom dom två stora blåmärken. Så den stegringen är ett tydligt tecken... Men men, jag får väl avvakta och se :(

Det är nog så då att din ÄL kom 2-3 dagar senare kanske och att du nu är på BIM eller BIM-1. Tror ändå att du skulle få Gravid 1-2 (minst!) om du tog ett cb digitalt.

Vad får dig att tro att det kommer att bli ett missfall?
  • JhjärtaK
    Solägget skrev 2014-06-12 13:24:44 följande:
    Åh, äl+9 idag och jag har lyckats hålla mig från att testa, orkar inte med att se ett blankt test :( Är det verkligen möjligt att vara gravid och inte känna av ett endaste uns symptom? Med min första vill jag minnas att jag kände mig svagt illamående vid den här tiden.

Duktigt av dig att vänta De två gånger jag varit gravid så har jag känt av det men å andra sidan så har jag plussat tidigt och då är det ju inte så konstigt. Brukar man däremot plussa lite senare så är det ju inget konstigt att inte ha några symptom alls. Har dessutom hört många som säger att det var just när de inte hade några symptom alls som de var gravida!
  • JhjärtaK
    Solägget skrev 2014-06-12 13:51:49 följande:

Men är det så att om man en gång plussat tidigt så gör man det även kommande graviditeter? Att det beror på hur mkt och snabbt man utsöndrar hormon? Eller kan man plussa tidigt första men sent andra gången? :)

Ingen aning faktiskt . Men det sägs ju finnas "låghormonare" som alltid plussar senare så då tänkte jag att det kanske finns "höghormonare" också som generellt plussar tidigt? Jag har ju bara två graviditeter att gå på.
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-06-12 14:19:10 följande:
    Jag hade ett missfall i mars så efter det känner jag mig extra orolig. Och börjar det med att man tror sig vara över BIM och får ett knappt synligt positivt resultat så blir man ju nojjig.

Men jag tar i alla fall inte ut något i förskott utan väntar några dagar och ser om det stegrar eller börjar blöda. Men nu blev jag jäkligt sugen på att gå och köpa ett digitalt test och ta imorgon bitti :)
    Förstår din oro, fick ett mf för en månad sedan.

Hade jag varit du så skulle jag tagit ett digitalt test, men så är jag något av en testoman också .
  • JhjärtaK
    Freuda skrev 2014-06-12 14:40:04 följande:
    Säg gärna till om jag inbillar mig eller om ni är bombsäkra på att det är ett spökstreck!

Det ser inte ut som spök enligt mig utan snarare färgrester som har fastnat precis bredvid där teststrecket skall vara. Såsom det kan bli om stickan fått för mycket urin på sig.

Men det är ju så att vissa har högre hcg-halter på kvällen än på morgnarna så ta ett nytt test nu ikväll men kissa då i typ en plastmugg och doppa stickan istället, läs på förpackningen hur länge den behöver doppas, och se vad resultatet blir.
  • JhjärtaK
    Södertös skrev 2014-06-12 20:50:53 följande:

Ok skönt o höra att det inte är kört... bara rädd att mensen ska komma. La p-piller i jan o blev grav direkt efter den mensen. Va på ul i v10 (mars) men då såg dom att fostret stannat i v 6-7 ca. Så fick avbryta mitt grav allså fick ett mf. Sen blödde ja i 4 v... mens på det...o sen typ mens direkt igen. Så det är xörst denna mån som jag vet att jag haft äl (har kört test) Så jag vet inte vad jag ska säga för tid... det blir ju 6mån men vi har ju bara haft typ 2 försök... Det jobbiga är att jag inte har några direkta garv symtom förutom typ mensvärk smile4.gif Har ni försökt länge?
    Mitt enda gravsymptom båda mina graviditeter har varit just molande värk innan BIM. Får annars mensvärk först när mensen börjat. Så än finns det hopp!
  • JhjärtaK
    Vädurtjejen skrev 2014-06-12 22:23:01 följande:

Testade med testlagret nu på kvällen. Hade inte kissat på 4h och fick ett svagt streck. Kan och vågar inte tro det. Fick mf för 8 veckor sen. Har bim på måndag

Men har du testat negativt efter missfallet och nu positivt så är det klart att du kan tro på det, grattis!
  • JhjärtaK
    snö 81 skrev 2014-06-13 07:03:03 följande:

Började blöda nu på morgonen. Efter två svaga gravtest onsdag och torsdag borde det väl innebära ett tidigt missfall...?!

Nåja, jag går hur som helst över till julitråden

Kan vara ett tidigt mf men kan också vara en genombrottsblödning. Ta ett nytt gravtest om en vecka. Var det en genombrottsblödning så är det isf starkt positivt om inte så var det nog ett tidigt mf.

Oavsett lycka till!
Svar på tråden BIM Juni 2014