• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • jessi84
    ramada skrev 2014-05-23 17:32:45 följande:
    Tror inte de blir så mycket mer positivt! då är det ju frågan då igårkväll blev det ligga av och enligt "metoden" då innebär det att det ska bli ligga av ikväll, lördag och söndag sen en paus för måndag och sen tisdag o.s.v. om jag fattat det rätt :-P fast det blir ju 4 dar på rad men som det stod var det varannan dag fram till positivt ÄL-test och sen 3 dar på rad, jaja tror inte mannen är kinkig! spännande!!! Nu följer det intressanta med att hålla koll på tempen också. Precis som förra känningen men när jag troligen inte hade "riktig" ÄL efter pillerstoppet så kändes det som att "han rotade runt uppe i magen" igår :-P så det verkar stämma.... Bara att hålla tummarna och köra på!

Ska man inte mysa runt i 4 dagar i sträck kring ÄL? Jag har ÄL på onsdag(enligt fl) hur ska mangöra då?
  • Miini

Enligt mina flytningar så kommer ÄL inom det närmsta dygnet, wiehoo! Nu väntar jag bara på att karln ska komma hem sp jag kan förföra honom ;)

• JhjärtaK
    jessi84 skrev 2014-05-23 19:51:16 följande:

Ska man inte mysa runt i 4 dagar i sträck kring ÄL? Jag har ÄL på onsdag(enligt fl) hur ska mangöra då?
    När dottern blev till hade vi sex fredag, lördag och måndag morgon. Fick glad gubbe på söndagen. Med förra graviditeten så hade vi bara sex lördag morgon och fick glad gubbe på eftermiddagen. Så man behöver uppenbarligen inte ha sex fyra dagar i rad för att lyckas
  • corran

Har regelbunden cykel på 28-29 dagar, enligt en app ska äl vart idag. Har haft äggviteflytningar i flera dagar, även idag. Tappe är högre upp idag än igår, vad betyder det? Att tappen förflyttat sig högre upp alltså.. Kände i samma " ställning" så det beror imte på det.

• jessi84
    JhjärtaK skrev 2014-05-23 22:18:27 följande:
    När dottern blev till hade vi sex fredag, lördag och måndag morgon. Fick glad gubbe på söndagen. Med förra graviditeten så hade vi bara sex lördag morgon och fick glad gubbe på eftermiddagen. Så man behöver uppenbarligen inte ha sex fyra dagar i rad för att lyckas

Okej, men är det extra viktigt att då ha sex varannandag eller kan man ha det när som och även på ÄL dagen?
  • Solägget

Hej, hoppar in här från maj-tråden.

Bim 17/6 , 6:e försöket andra barnet.

Håller tummarna för att statistiken för plus ska bli lika bra som i majtråden :)

• Murrmys

Välkommen!

Är det många som plusar i maj alltså? :) detta är första försöket för mig så har precis börjat hänga på fl. Gjorde det jättemycket när vi planerade och var gravida med sonen också. Ganska precis 5 år sedan han blev till :) så tar det sig på första så kommer det bli fb typ en vecka efter sonen...men gick över 17 dagar med honom så räknar med det igen, men först ska vi ha plus på Stickan :)

Solägget skrev 2014-05-24 07:38:39 följande:
    Hej, hoppar in här från maj-tråden.

Bim 17/6 , 6:e försöket andra barnet.

Håller tummarna för att statistiken för plus ska bli lika bra som i majtråden :)

• Solägget

Det kändes som om det var ovanligt många som plussade i majtråden :)

Jag hängde också en del på Fl när jag var gravid med 1:an - det var 2 år sedan nu ungefär. Nu hoppas jag på plus snart för det börjar kännas segt med alla tester och ha koll på alla dagar hit och dit ;)

Lycka till!!

Murrmys skrev 2014-05-24 08:29:36 följande:
    Välkommen!

Är det många som plusar i maj alltså? :) detta är första försöket för mig så har precis börjat hänga på fl. Gjorde det jättemycket när vi planerade och var gravida med sonen också. Ganska precis 5 år sedan han blev till :) så tar det sig på första så kommer det bli fb typ en vecka efter sonen...men gick över 17 dagar med honom så räknar med det igen, men först ska vi ha plus på Stickan :)

• Murrmys
    Solägget skrev 2014-05-24 09:07:28 följande:
    Det kändes som om det var ovanligt många som plussade i majtråden :)

Jag hängde också en del på Fl när jag var gravid med 1:an - det var 2 år sedan nu ungefär. Nu hoppas jag på plus snart för det börjar kännas segt med alla tester och ha koll på alla dagar hit och dit ;)

Lycka till!!

Hur länge har ni försökt denna gång?
Svar på tråden BIM Juni 2014