BIM Juni 2014
Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!
Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!
Jag behöver rådfråga er!
Jag har en tillsvidareanställning och har arbetat där i 1,5 år. Nu har ett jobb dykt upp som jag gärna vill ha. Jag sökte tjänsten och har varit på en intervju, intervju två ska jag på imorgon. På den tjänsten är det sex månaders provanställning.
Är jag dum som söker tjänsten? Jag vill ju inte sluta försöka få barn (försök fem) eftersom jag aldrig kan veta när vi kommer att lyckas, det kan ju lika görna ta ett år till som en månad till...
Hur hade ni gjort?
Saken är den att jag även har tre månaders uppsägningstid på mitt nuvarande arbete så mycket kan hinna hända.
Hade ni väntat med barn, med jobb eller både tackat ja till arbete och fortsätta med barntillverkningen?
Jag är verkligen kluven.. Barn har jag velat ha i flera år då vill verkligen inte ta en paus nu när min sambo äntligen vill!
Hm jag undrar om jag har haft ägglossning än eller inte. Igår var det 14 dagar innan mens och i förrgår hade jag värk som jag trodde var ägglossning. Men jag tycker mig fortfarande ha fertila flytningar fast att dom har minskat i mängd. Så det blir nog att fortsätta sexa regelbundet ett tag till. Hur förändras era flytningar efter ägglossning?
Fick blinkande glad gubbe igår morse och såg gott om trådiga flytningar under dagen. I morse fick jag fast glad gubbe på äl-testet och rätt bra molvärk i magen så nu är äl på G. Hade sex lördag och söndag kväll, men får ge mig på mannen både ikväll och imorgon kväll tror jag bestämt.
NU jäklar ska det bli bebis denna månad - och en som stannar kvar!!
Nu har jag slutat att blöda efter mf, så himla skönt efter att ha blött i två veckor (en vecka innan missfallet och en vecka efter missfallet).
Nu får jag bara ha tålamod och vänta på att mina hcg-nivåer skall gå ner till "icke-gravida" nivåer igen. Har beställt grav-test från testlagret och tänkte testa med dem ca en gång i veckan för att se. När de är negativa så kan jag börja känna efter på tecken att ÄL är på g och så har jag även beställt hem ÄL-test från CB (de rosa) så att jag kan bekräfta ÄL när den väl kommer
Skall bli så härligt att få börja försöka igen men kommer nog att bli lite besviken när/om det inte tar sig med en gång även fast jag vet att det är jätteovanligt att det gör det och att det generellt tar 7 månader att bli gravid. Men jag vill ju bli gravid nu och inte om 7 månader ju (tror att vi alla har den känslan här )