BIM Juni 2014
Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!
Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!
Hade också ÄL i helgen. Jag har gett upp all form av självdiciplin att vänta till BIM. Laddade upp ordentligt med stickor och har lovat mig själv att få börja på ÄL+8 och sedan göra varannan dag (kommer säkert bli varje dag ändå :P).
Hoppas att det går bra för oss. Det här är första riktiga försöket för oss, och jag hoppas massor att det funkar direkt.
Sen jag slutade med piller har jag mina cykler varit: 28, 28, 29, 30, 26 dagar. Är första månaden som jag provar med ÄL-test så jag antar att jag hade min ÄL tidigare än vad jag trodde förra månaden och att cykeln bara försöker återgå till "normala" 28 dagar. Så förra månaden följde jag bara min app och antog att jag hade ÄL enligt den, ska man gå på symtom så hade jag förmodligen ÄL runt 3 dagar tidigare och därför en lutealfas på 13 dagar.
Denna månaden har jag stenkoll. ÄL i lördags eller söndags, strecken såg lika starka ut. BIM 7/6.
Tycker för övrigt att det inte är riktigt okej av dig att påstå att jag har fertilitetsproblem utan att veta bakgrunden, även om det inte var det du menade.
Jag fick maxutslag på stickorna lör-sön (kunde verkligen inte urskilja att någon var svagare) men hade en väldigt kännbar värk i livmodern igår förmiddag, under kvällen var värken borta och idag känner jag ingenting. Vi har myst sön, mån, ons, fre, lör, sön och är nu i valet och kvalet om vi ska hoppa över idag och mysa på tis, eller om vi kör idag också och hoppas det funkar.
Grejen är den att min mamma kommer och hälsar på mellan ons-sön och det är väl kanske inte läge att ha det lite mysigt när hon finns i rummet bredvid. Annars hade vi ju kört idag och myst på ons också.
Vilken dag i cykeln brukar ni ha ÄL? :)