• Solägget

BIM Juni 2014

Hej, hoppar in här från maj-tråden.

Bim 17/6 , 6:e försöket andra barnet.

Håller tummarna för att statistiken för plus ska bli lika bra som i majtråden :)

• Solägget

Det kändes som om det var ovanligt många som plussade i majtråden :)

Jag hängde också en del på Fl när jag var gravid med 1:an - det var 2 år sedan nu ungefär. Nu hoppas jag på plus snart för det börjar kännas segt med alla tester och ha koll på alla dagar hit och dit ;)

Lycka till!!

Murrmys skrev 2014-05-24 08:29:36 följande:
    Välkommen!

Är det många som plusar i maj alltså? :) detta är första försöket för mig så har precis börjat hänga på fl. Gjorde det jättemycket när vi planerade och var gravida med sonen också. Ganska precis 5 år sedan han blev till :) så tar det sig på första så kommer det bli fb typ en vecka efter sonen...men gick över 17 dagar med honom så räknar med det igen, men först ska vi ha plus på Stickan :)

• Solägget

Någon i denna tråd länkade till en annan tråd där en "metod" beskrevs för hur man boostar chansen att plussa. Vet ngn var jag hittar den? Nu känns det som om vi har prövat alla metoder här hemma utan framgång...

Och om någon orkar ,

Solägget, 7:e försöket 2:a barnet bim 17/6

• Solägget

Tack!! Värt att testa iallafall :)

nakoma skrev 2014-05-28 23:02:26 följande:
    Den går i princip ut på att man från cykeldag 8 har sex varannan dag tills man får positivt äl test och då har man sex 3 dagar i rad sen paus en dag sen sex en dag igen...

• Solägget

Är det någon här inne som har testat clearblues fertilitetsglidmedel? Är det bara ett spermievänligt glidmedel eller ökar det på något vis chansen att man blir gravid? Hittar olika info på nätet...

• Solägget

Jag tänker samma! Men nu köpte jag en förpackning på apoteket så jag återkommer när jag testat ??

kossann skrev 2014-06-01 18:06:13 följande:
    Ni som har testat, blir det inte för "kladdigt" av den? När jag var hos läkaren för att kolla äggreserven, så sa han att jag hade tunn slemhinna och att glidmedel kan hjälpa till att få ägget att fastna. Men jag är lite rädd för att det blir för kladdigt där nere...  

• Solägget

Jättestort grattis!! Bästa känslan i världen!! :)

JJF skrev 2014-06-03 16:04:37 följande:
    Detta test (RSFU) gjorde jag nu på eftermiddagen på BIM +3 (kanske)

Saknar ord för att beskriva känslorna

• Solägget

Jag har lärt mig att då glada gubben försvinner så är det mindre än 12 h kvar till äl. Dock kan man ju aldrig veta exakt när gubben försvinner men man får ju ett hum iaf. :) du kan alltså inte ha imorgon.

mandalii skrev 2014-06-03 15:11:26 följande:
    Okej, så även om jag fick negativt imorse kan jag ha ÄL både idag eller imorgon då?

Haha, du har så rätt, klart att sex egentligen aldrig är meningslöst, men det kan ta lite på krafterna att ha det varje dag, blir liksom inte så spännande då kanske.

• Solägget

Stort grattis! Helt klart plus!

snö 81 skrev 2014-06-11 07:01:02 följande:
    Har varit helt övertygad länge att det inte tog sig denna månad. Känns som att mensen ska komma vilken sekund som helst, molvärk i magen kommer och går. Men när ingen mens kommit på BIM +1 tog jag ett test för skoj skull. Än så länge tror jag inte på det...

• Solägget

Stort grattis! Helt klart plus!

snö 81 skrev 2014-06-11 07:01:02 följande:
    Har varit helt övertygad länge att det inte tog sig denna månad. Känns som att mensen ska komma vilken sekund som helst, molvärk i magen kommer och går. Men när ingen mens kommit på BIM +1 tog jag ett test för skoj skull. Än så länge tror jag inte på det...

• Solägget

Min första blev till på 1:a försöket, nu är vi inne på försök 7 till andra... Känns rätt tungt.

• Solägget

Åh, äl+9 idag och jag har lyckats hålla mig från att testa, orkar inte med att se ett blankt test :( Är det verkligen möjligt att vara gravid och inte känna av ett endaste uns symptom? Med min första vill jag minnas att jag kände mig svagt illamående vid den här tiden.

• Solägget

Men är det så att om man en gång plussat tidigt så gör man det även kommande graviditeter? Att det beror på hur mkt och snabbt man utsöndrar hormon? Eller kan man plussa tidigt första men sent andra gången? :)

JhjärtaK skrev 2014-06-12 13:30:54 följande:
    Duktigt av dig att vänta De två gånger jag varit gravid så har jag känt av det men å andra sidan så har jag plussat tidigt och då är det ju inte så konstigt. Brukar man däremot plussa lite senare så är det ju inget konstigt att inte ha några symptom alls. Har dessutom hört många som säger att det var just när de inte hade några symptom alls som de var gravida!

• Solägget

Någon kan ta bort mig från listan, fick mens idag :( Så jäkla tröttsamt. Nu får jag väl leta upp den där förbaskade julitråden istället ;)

Stort lycka till ni som plussat och ni som fortfarande väntar!! :)

Svar på tråden BIM Juni 2014