• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • eagle87
    joss82 skrev 2014-05-19 05:56:01 följande:
    Oj, hur orkar du ha sex 2 ggr/dag? Det hade jag aldrig pallat. Gärna i undantagsfall, men jämt?
    Ja vet inte haha. Jag jobbar inte just nu. Har jobbat väldigt mycket hela mitt liv, tränat mycket o ridit. Sen flyttade jag till England i oktober för min man bor här. O har inte lyckats hitta något heltidsjobb än så har väll mycket överskottsenergi. Jag skulle nog aldrig orkat om jag jobba o träna varje dag som innan. Sen är de 2ggr oftast efter varandra så man är ju typ redan i rätt stämning.
  • eagle87
    joss82 skrev 2014-05-19 09:14:40 följande:

Det har faktiskt blivit så, utan att försöka, att vi i princip följt sperm meets egg-metoden också, har haft sex nästan precis varannan dag senaste veckan. Nu närmar sig äl, tror jag får maxutslag i morgon eller på onsdag. En fråga bara. Enligt varannan dag-principen ska vi ha sex ikväll. Om jag då får maxutslag i morgon blir det ju sex fyra dagar i rad då och inte tre, men antar att man kör på det ändå? Lite kul att köra på en metod =). Dock har jag inte pratat med sambon om den, utan försöker själv ha den lite i huvudet och se till att vi följer den.

Jag har också undrat de. Om de blir sex 4 dagar i rad. Har för mig att någon skrev att dagen innan räknas som dag 1. Så de blir bara 3 dagar men jag tror jag skulle kört 4 för säkerhets skull?
  • Milie

Jag tror att om man har sex en dag och sen får utslag på ägglossningsstickan dagen efter så blir det helt enkelt fyra dagar i rad. Visst är det så att sekretet är mycket mer tunnflytande runt ägglossningen? Då måste det ju göra mindre om man har sex ofta tänker jag.

Är det någon som kört med Clearblues nya ägglossningstest med dubbel hormonindikator? Får man väldigt tidigt ett utslag? Typ fyra dagar innan? Tänkte vad jag ska räkna som utslag med den här SME(sperm meets the egg)-planen. Ska jag vänta tills det blir den markeringen som innebär högst/maximal? 

• joss82
    Milie skrev 2014-05-19 10:37:55 följande:
    Jag tror att om man har sex en dag och sen får utslag på ägglossningsstickan dagen efter så blir det helt enkelt fyra dagar i rad. Visst är det så att sekretet är mycket mer tunnflytande runt ägglossningen? Då måste det ju göra mindre om man har sex ofta tänker jag.

Är det någon som kört med Clearblues nya ägglossningstest med dubbel hormonindikator? Får man väldigt tidigt ett utslag? Typ fyra dagar innan? Tänkte vad jag ska räkna som utslag med den här SME(sperm meets the egg)-planen. Ska jag vänta tills det blir den markeringen som innebär högst/maximal? 

ja, det tror jag absolut du ska göra. Den blinkande markeringen, eller vad det nu är de första dagarna, är väl egentligen bara en förvarning om att äl är på g. Det är max-symbolen som säger att det verkligen är dags.
  • Milie
    joss82 skrev 2014-05-19 10:45:42 följande:

ja, det tror jag absolut du ska göra. Den blinkande markeringen, eller vad det nu är de första dagarna, är väl egentligen bara en förvarning om att äl är på g. Det är max-symbolen som säger att det verkligen är dags.
    Ah, så bra. Tack!
  • Milie
    Vädurtjejen skrev 2014-05-19 00:21:19 följande:
    Det är väl bara att prova sig fram då. Håller tummarna för oss alla. En annan frågafick en liten rosa flytning på pappret idag men mer har det inte kommit igång. Ska egentligen ha mens om två dagar. Skulle ni räkna det som mensens första dag eller gör man det först när man blöder rött?
    Räkna inte det som mens. Tydligen ska man inte räkna att mensen är igång förrän man behöver fullt mensskydd.
  • eagle87
    Milie skrev 2014-05-19 09:37:55 följande:

Jag använder dem. Blinkande reagerar på östrogen o visar att Äl är på g. Fast smiley kommer av högt LH. Jag fick ingen blinkande förra månaden. Fick tomt ansikte 3 dagar sen fasta smileyn. Har bara 4 stickor kvar. Så måste börja testa en dag senare. :(
  • Boots

Jag vill också vara med! Det här blir första försöket till ett syskon. Vi kör än så länge bara på regelbundet sex, ingen särskild metod eller några ägglossningstester. BIM-lista 27-29/5 viljan90, 21 år, försökt 6 mån, 28/5-2/6 sowe81, 32 år, 2a försöket efter mf, 2a barnet 4/6 joss82, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet 6/6, corran, 20 år, 3e försöket, 2a barnet 6/6 Kissekatten2014, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet 6/6 Milie, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet 7/6 ramada, 31 år, 2:a försöket, 1:a barnet 8/6 Sarasessi 30 år, 6:e försöket, 2:a barnet 8/6 madelen b, 28 år, 2:a barnet 8/6 lindgrenmaria91, 1:a försöket, 2:a barnet 8/6 Boots, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet 9/6 eagle87, 26 år, 4:e försöket, 1:a barnet 10/6 vikkan 3333, 34 år, 1:a försöktet, 3:e barnet 10/6 snö81, 32 år, 5:e försöket totalt, 2:a efter mf. 2:a barnet 10/6 Palmhjärtat, 25 år, 3:e försöket, 1:a barnet 11/6 jessi84, 30 år, 1:a försöket, 1:a barnet 12/6 eelin, 22 år, 1:a försöket, 1:a barnet 13/6 Evening primrose, 16/6 Fortuna, 1:a försöket, 2:a barnet 16/6 Vädurtjejen, 6:e försöket, 2:a barnet 17/6 Lilalavendel, 2:a försöket, 2:a barnet 18/6 nakoma, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet 19/6 combat90, 3:e försöket, 1:a barnet

• Boots

Oj vad snyggt det blev... Funkade visst inte så bra att kopiera via plattan...

• nakoma

Tänkte höra med er som har några försök bakom sig. Maj var vårt första försök och jag hade inga stora förhoppningar på att det skulle ta sig direkt och hade inga symptom sen så mensen kom inte som en överraskning. Men ändå har jag kännt mig lite nedstämd/ledsen, gissar att det är lite som med trisslotten att så länge man inte skrapar den kan man vara miljonär :) chansen fanns så länge inte mensen kom....

frågan, blir det lättare att hantera allt eftersom eller blir det bara samma/värre varje månad? Tänker att efter ex antal försök så blir det tungt att det inte tar sig men att själva processen är lättare när allt inte är så nytt? Satt och funderade bara. ...

Svar på tråden BIM Juni 2014