• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • Milie
    Vädurtjejen skrev 2014-05-18 20:54:48 följande:
    Usch vad jobbigt det känns att börja om. När blir det ens tur? Vi kämpade 2,5 år med första och här kämpar vi igen. Vad har ni för strategi? Kör ni varannan dag, eller flera dagar i rad. Använder ni äl tester? Kram
    Jag ska testa det här den här månaden: spermmeetseggplan.com/smep-step-by-step/ 
    Det är samma som den där tråden som det pratats om. "Supermetoden" eller vad de kallar den. Så jag har markerat i kalendern och är redo att köra igång till veckan. Till den metoden krävs det ägglossningstest för att kunna göra precis som det är sagt. Men metod eller inte så hade jag nog ändå kört på ägglossningstest.
  • nakoma
    Vädurtjejen skrev 2014-05-18 20:54:48 följande:
    Usch vad jobbigt det känns att börja om. När blir det ens tur? Vi kämpade 2,5 år med första och här kämpar vi igen. Vad har ni för strategi? Kör ni varannan dag, eller flera dagar i rad. Använder ni äl tester? Kram

Va jobbigt det måste vara att kämpa så länge...Jag har väl ingen gameplan mer än att använda äl test mest bara för att ha koll på att jag får utslag men också för att ha koll på ungefär när.Har iofs ganska bra koll på det ändå men känns ändå bra för mig att använda det (än iaf). Förra månaden körde vi varje dag en kortare period (4 dagar runt äl) men det blev inget så nu tänkte jag väl att vi ska köra varannan dag under en längre period och hoppas att det tar sig då :) Blir lite kliniskt men för mig känns det som vafan lika bra att inte slösa tid på "blir det så blir det" när man väl bestämt sig.
  • eagle87

Jag kör oxå sperm meets egg metoden. Tror ni de här gör ngt. Vi är på dag 11 idag.alltså ska man inte ha Sex idag. Min man tycker varannan dag e jätte jobbigt han vill ha 6 varje dag så han tjata hela dan så hade de iaf idag. Ja tror att det är en av anledningar varför jag inte blivit gravid tidigare månader för vi har haft sex varje dag ibland 2-3 gånger, men minst 2. O jag har läst dels hinner de inte bli tillräckligt mkt spermier o dels så blockerar de när de e för mkt i äggledare för de massa döda som ligger i vägen. Har typ oxå sett att ibland kommer de inte ut så mycket för han hinner aldrig spara. Äsch att de ska vara så komplicerat o jobbigt o bli gravid..

• Vädurtjejen

Det är väl bara att prova sig fram då. Håller tummarna för oss alla. En annan frågafick en liten rosa flytning på pappret idag men mer har det inte kommit igång. Ska egentligen ha mens om två dagar. Skulle ni räkna det som mensens första dag eller gör man det först när man blöder rött?

• joss82
    eagle87 skrev 2014-05-18 23:28:04 följande:

Jag kör oxå sperm meets egg metoden. Tror ni de här gör ngt. Vi är på dag 11 idag.alltså ska man inte ha Sex idag. Min man tycker varannan dag e jätte jobbigt han vill ha 6 varje dag så han tjata hela dan så hade de iaf idag. Ja tror att det är en av anledningar varför jag inte blivit gravid tidigare månader för vi har haft sex varje dag ibland 2-3 gånger, men minst 2. O jag har läst dels hinner de inte bli tillräckligt mkt spermier o dels så blockerar de när de e för mkt i äggledare för de massa döda som ligger i vägen. Har typ oxå sett att ibland kommer de inte ut så mycket för han hinner aldrig spara. Äsch att de ska vara så komplicerat o jobbigt o bli gravid..

Oj, hur orkar du ha sex 2 ggr/dag? Det hade jag aldrig pallat. Gärna i undantagsfall, men jämt?
  • joss82
    Vädurtjejen skrev 2014-05-19 00:21:19 följande:

Det är väl bara att prova sig fram då. Håller tummarna för oss alla. En annan frågafick en liten rosa flytning på pappret idag men mer har det inte kommit igång. Ska egentligen ha mens om två dagar. Skulle ni räkna det som mensens första dag eller gör man det först när man blöder rött?

Jag tycker också det är svårt. Om det bara är en miniflytning och mensen sedan väntar något dygn brukar jag nig räkna dagen efter som start.

Det kan ju också vara en nidis?
  • LilaLavendel

Har nu fått höra från flera att jag kanske är gravid ändå, fast alla test visar positivt endast efter 10-15 minuter. Men jag är med här så länge ändå. Bim idag/imorgon.

• ramada

Här är vi på dag 10 med den tidigare diskuterade metoden Glad  så idag ska jag börja med ÄL-stickorna. Har börjat tempa sedan i torsdagsmorgon för att se om jag hittar mitt mönster.
    Inbillar mig att den lilla höjningen på söndagmorgon var efter lördagens trivsamheter med lite alkohol... Skrattande
    36,1
    36,2
    35,9
    36,6
    och 36,3 nu imorse.
    Så det blev sex i fredags, igår och nu blir det på tisdag när mannen kommer hem från jobb, (åkte iväg imorse) så får vi se om Äl-testen börjar ge något utslag här då och sen om tempen ger något samband, rätt intressant detta Glad

Hoppas alla får en fin vecka!

• joss82
    LilaLavendel skrev 2014-05-19 08:52:50 följande:
    Har nu fått höra från flera att jag kanske är gravid ändå, fast alla test visar positivt endast efter 10-15 minuter. Men jag är med här så länge ändå. Bim idag/imorgon.

Håller tummarna!
  • joss82

Det har faktiskt blivit så, utan att försöka, att vi i princip följt sperm meets egg-metoden också, har haft sex nästan precis varannan dag senaste veckan. Nu närmar sig äl, tror jag får maxutslag i morgon eller på onsdag. En fråga bara. Enligt varannan dag-principen ska vi ha sex ikväll. Om jag då får maxutslag i morgon blir det ju sex fyra dagar i rad då och inte tre, men antar att man kör på det ändå? Lite kul att köra på en metod =). Dock har jag inte pratat med sambon om den, utan försöker själv ha den lite i huvudet och se till att vi följer den.

Svar på tråden BIM Juni 2014