• joss82

BIM Juni 2014

Då var det redan dags att starta en BIM juni-tråd! Har så lång menscykel att jag helt missar maj. Välkomna alla och hoppas den här tråden kommer innebära en hel massa plus!

• Svar på tråden BIM Juni 2014
  • eelin

Hej! Va kul! Jag är jättegärna med här och hoppas på plus i juni! :)
    Elin heter jag och är 22. Jag och min sambo har pratat barn i några år nu och slutade med p-piller för en vecka sen. Mensen kom och väntar nu på ÄL. Spännande med första månaden av försökande och hoppas då barnlängtan är stor! Hoppas på BIM 12/6 och lycka till till alla Er andra! :)

• sowe81

Jag använder mig av billiga äl-tester som jag beställt på Tradera. Dom är amerikanska tror jag och de har fungerat alla gånger för mig. Ser en klar skillnad på styrkan när det är positivt. Har dubbelkommando med cb-rosa då också för att stämma av. Verkar pålitliga tycker jag.

• Milie
    {#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

27-29/5 viljan90, 21 år, försökt 6 mån, 
    28/5-2/6 sowe81, 32 år, 2a försöket efter mf, 2a barnet
    4/6 joss82, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    6/6, corran, 20 år, 3e försöket, 2a barnet
    6/6 Kissekatten2014, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet
    6/6 Milie, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    7/6 ramada, 31 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    8/6 Sarasessi 30 år, 6:e försöket, 2:a barnet
    8/6 madelen b, 28 år, 2:a barnet
    9/6 eagle87, 26 år, 4:e försöket, 1:a barnet
    10/6 vikkan 3333, 34 år, 1:a försöktet, 3:e barnet
    10/6 snö81, 32 år, 5:e försöket totalt, 2:a efter mf. 2:a barnet
    10/6 Palmhjärtat, 25 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    12/6 eelin, 22 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    13/6 Evening primrose, 
    16/6 Fortuna, 1:a försöket, 2:a barnet
  • joss82

Suck, trodde äl var på gång den här helgen men nu har strecken blivit svagare igen :(. Märker dock av början till äl-flytningar så hoppas testen skärper till sig snart!

• viljan90
    joss82 skrev 2014-05-17 17:05:58 följande:
    Suck, trodde äl var på gång den här helgen men nu har strecken blivit svagare igen :(. Märker dock av början till äl-flytningar så hoppas testen skärper till sig snart!
    Tråkigt!!  tycker det är så svårt att tyda de testen.. men vrider och vänder i alla ljus för att se något... likadant med gravtest.. där kan man ju sitta o studera dom hur länge som helst!
    Men är det inte så att när det visar ett streck så ska ÄL komma inom 24-36 timmar? så står det på förpackningen till mina iallafall och det sa barnmorskan när jag var där för undersökning..

Men jag har gjort så att jag antecknar varje månad runt äl dagar och försöker sammanställa liknande symtom... har faktiskt aldrig tänkt på det med flytningarna runt äl.. men när stickorna visat positivt har äl flytningarna (tror jag iallafall) kommit 1-2 dygn efter!

• Kissekatten2014
    eelin skrev 2014-05-17 13:30:23 följande:
    Hej! Va kul! Jag är jättegärna med här och hoppas på plus i juni! :) Elin heter jag och är 22. Jag och min sambo har pratat barn i några år nu och slutade med p-piller för en vecka sen. Mensen kom och väntar nu på ÄL. Spännande med första månaden av försökande och hoppas då barnlängtan är stor! Hoppas på BIM 12/6 och lycka till till alla Er andra! :)

Roligt .. Hoppas också på plus i juni, vi har försökt sen januari 14.. Känns så långt och denna väntan emellan
  • jessi84

Hej.
    Hoppar in här =)
    Någon får gärna lägga till mig i listan =)

BIM 11/6 30 år 1:a försöket, 1:a barnet

Sluta med piller 15/4 och visste ju inte när mensen skulle komma och då visste jag inte när ÄL eller BIM skulle vara men mensen kom 14/5 och varade i 3 dagar så då blev BIM 11/6 =)

Jag har köpt hem ÄL stickor från tradera som jag tänkt testa lite kring det jag räknat ut som min ÄL dag för att se om det stämmer. Får också se hur kroppen reagerar på ÄL.

Jag visade min sambo WomanLog imorse för att visa honom hur tempen sjönk vid mens och att den nu stegrat, att det är kul att se lite (bara precis börjat med temp, har mest mätt för skojs skull vet ej hur mycket jag litar på detta) och då säger han något (minns ej vad) som gör att jag blir ledsen. Ledsen över att det känns som att han inte är lika engagerad i detta och inte får något positivt tillbaka i allt. Känner att jag inte ens vill säga när ÄL kommer vara men han säger att han gärna ville veta så berättade det för honom. Får vi se om han kommer ihåg det men jag har koll =) + att jag ska köra ÄL stickor då =)

• Milie
    {#emotions_dlg.flower} BIM-lista {#emotions_dlg.flower}

27-29/5 viljan90, 21 år, försökt 6 mån, 
    28/5-2/6 sowe81, 32 år, 2a försöket efter mf, 2a barnet
    4/6 joss82, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    6/6, corran, 20 år, 3e försöket, 2a barnet
    6/6 Kissekatten2014, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet
    6/6 Milie, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    7/6 ramada, 31 år, 2:a försöket, 1:a barnet
    8/6 Sarasessi 30 år, 6:e försöket, 2:a barnet
    8/6 madelen b, 28 år, 2:a barnet
    9/6 eagle87, 26 år, 4:e försöket, 1:a barnet
    10/6 vikkan 3333, 34 år, 1:a försöktet, 3:e barnet
    10/6 snö81, 32 år, 5:e försöket totalt, 2:a efter mf. 2:a barnet
    10/6 Palmhjärtat, 25 år, 3:e försöket, 1:a barnet
    11/6 jessi84, 30 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    12/6 eelin, 22 år, 1:a försöket, 1:a barnet
    13/6 Evening primrose, 
    16/6 Fortuna, 1:a försöket, 2:a barnet
  • Milie
    jessi84 skrev 2014-05-17 20:15:23 följande:
    Hej.
    Hoppar in här =)
    Någon får gärna lägga till mig i listan =)

BIM 11/6 30 år 1:a försöket, 1:a barnet

Sluta med piller 15/4 och visste ju inte när mensen skulle komma och då visste jag inte när ÄL eller BIM skulle vara men mensen kom 14/5 och varade i 3 dagar så då blev BIM 11/6 =)

Jag har köpt hem ÄL stickor från tradera som jag tänkt testa lite kring det jag räknat ut som min ÄL dag för att se om det stämmer. Får också se hur kroppen reagerar på ÄL.

Jag visade min sambo WomanLog imorse för att visa honom hur tempen sjönk vid mens och att den nu stegrat, att det är kul att se lite (bara precis börjat med temp, har mest mätt för skojs skull vet ej hur mycket jag litar på detta) och då säger han något (minns ej vad) som gör att jag blir ledsen. Ledsen över att det känns som att han inte är lika engagerad i detta och inte får något positivt tillbaka i allt. Känner att jag inte ens vill säga när ÄL kommer vara men han säger att han gärna ville veta så berättade det för honom. Får vi se om han kommer ihåg det men jag har koll =) + att jag ska köra ÄL stickor då =)
    Jag la till dig i listan. Jag känner igen mig lite på det där med bristande engagemang från sambon. Jag vet ju även att min sambo verkligen vill ha barn, men ja. Ibland kommer kommentarer gällande hur väldigt engagerad jag är. Det kanske har något att göra med att de inte riktigt tänder på att allt ska vara så genomtänkt? Jag spånar bara. Jag personligen har inget problem med att planera sex. Jag tycker det är lite småroligt faktiskt, hehe.
  • eagle87
    Kissekatten2014 skrev 2014-05-17 10:43:53 följande:

Va inne på den sidan du hade länkat och jag får 20 stickor från cb's ÄL-test lila för 430 kr och här hemma betalar jag 369kr för 10 stickor.. smile1.gif .. För mig har det skitit sig vi fick inte till det igår kväll vi båda somna och man skulle börja på dag 8 suck smile4.gif .. Ja ja vi får försöka ändå..
    Ja kör på. Jag e på dag 10 nu hade sex imorse. Undra om de gör ngt om de blir 2 ggr per dag? Min man gillar inte alls de här upplägget :/ men han ska göra de iaf. Han vill typ bara köra på när man har lust. Men jag vill verkl prova. Vill verkl inte få mens igen i juni
Svar på tråden BIM Juni 2014