• Boots

BIM Juni 2014

Jag vill också vara med! Det här blir första försöket till ett syskon. Vi kör än så länge bara på regelbundet sex, ingen särskild metod eller några ägglossningstester. BIM-lista 27-29/5 viljan90, 21 år, försökt 6 mån, 28/5-2/6 sowe81, 32 år, 2a försöket efter mf, 2a barnet 4/6 joss82, 31 år, 3:e försöket, 1:a barnet 6/6, corran, 20 år, 3e försöket, 2a barnet 6/6 Kissekatten2014, 28 år, 5:e försöket, 1:a barnet 6/6 Milie, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet 7/6 ramada, 31 år, 2:a försöket, 1:a barnet 8/6 Sarasessi 30 år, 6:e försöket, 2:a barnet 8/6 madelen b, 28 år, 2:a barnet 8/6 lindgrenmaria91, 1:a försöket, 2:a barnet 8/6 Boots, 22 år, 1:a försöket, 2:a barnet 9/6 eagle87, 26 år, 4:e försöket, 1:a barnet 10/6 vikkan 3333, 34 år, 1:a försöktet, 3:e barnet 10/6 snö81, 32 år, 5:e försöket totalt, 2:a efter mf. 2:a barnet 10/6 Palmhjärtat, 25 år, 3:e försöket, 1:a barnet 11/6 jessi84, 30 år, 1:a försöket, 1:a barnet 12/6 eelin, 22 år, 1:a försöket, 1:a barnet 13/6 Evening primrose, 16/6 Fortuna, 1:a försöket, 2:a barnet 16/6 Vädurtjejen, 6:e försöket, 2:a barnet 17/6 Lilalavendel, 2:a försöket, 2:a barnet 18/6 nakoma, 27 år, 2:a försöket, 1:a barnet 19/6 combat90, 3:e försöket, 1:a barnet

• Boots

Oj vad snyggt det blev... Funkade visst inte så bra att kopiera via plattan...

• Boots

Väntar också in ägglossning här. Vet inte när jag kommer ha. På söndag är det 14 dagar innan BIM men kanske har ägglossningsflytningar redan nu... Jag har aldrig tidigare reflekterat över när jag har ägglossning.

• Boots

Hm jag undrar om jag har haft ägglossning än eller inte. Igår var det 14 dagar innan mens och i förrgår hade jag värk som jag trodde var ägglossning. Men jag tycker mig fortfarande ha fertila flytningar fast att dom har minskat i mängd. Så det blir nog att fortsätta sexa regelbundet ett tag till. Hur förändras era flytningar efter ägglossning?

• Boots
    JhjärtaK skrev 2014-05-26 08:52:48 följande:
    Det har varierat en del om jag minns rätt (har inte tänkt på mina flytningar särskilt mycket sedan vi fick dottern, tänkte desto mer på det när vi försökte bli gravida med henne) men jag har för mig att jag generellt känner mig lite "torrare" någon dag/samma dag som ÄL, då är det nog som segast (på mig iaf) och "stannar inuti" typ mer än rinner ut. Sen blir jag torr fram till mens förutom de gånger jag varit gravid, då har jag haft lite mer vattniga flytningar några dagar innan BIM. 

Okej men då hade jag nog ägglossning i förrgår då. Hade fått lite mindre flytningar samma dag då och sen dess har det bara blivit torrare. Vad tråkigt att du fick missfall. Är du extra rädd för att få det igen? Hoppas du blir gravid snabbt igen!
  • Boots
    JhjärtaK skrev 2014-05-26 10:04:51 följande:
    Vet ännu inte om jag är extra rädd faktiskt, kommer nog att känna det först när vi blir gravida igen. Vad jag läst så finns det ingen ökad risk för missfall igen om man bara fått ett eller två. Det är först vid tre missfall som det finns en liten ökad risk för ytterligare missfall, tror 2-4% ökad risk och det är ju också vid tre missfall som man får göra en utredning. Sen fick jag ju missfall i en väldigt "vanlig" vecka eller vad man skall säga. Dels så är det ju "vanligt" med missfall när hjärtat skall börja slå, typ v6 och sen när moderkakan börjar bildas och tar över pö om pö, typ v9 och framåt. Och mitt kom i vecka 9 och vi vet att hjärtat slog som det skulle, det hade vi sett bara två dagar innan missfallet så då var det väl  något med moderkakan som gick snett antar jag.   Jag är ändå jätteglad för att vi kan bli gravida utan några "hjälpmedel" då vår dotter kom till mha en kur Pergotime då min ÄL inte kommit igång särskilt bra efter att jag slutade med p-piller. Och nu tog det sig på första försöket! Vi visste ju inte ens om vi kunde bli gravida igen utan hjälp så det är väldigt positivt. Sen så är jag glad för att min kropp ändå fattade att något var fel och skötte missfallet själv så att jag slapp ett MA med antingen medicinsk abort eller skrapning, verkar var som att välja mellan pest eller kolera ungefär :-/ Är också glad för att jag har slutat blöda, har hört om många som småblött i månader efter sina missfall och det måste ju vara jättejobbigt!  Så allmänt hoppfull är jag ändå kan jag väl säga Spännande att din ÄL varit, då håller vi tummarna för att allt går som det skall och att du snart kan testa positivt! När tänkte du testa?

Jaha vad skönt då att det inte är någon ökad risk för ytterligare missfall! Oj vad roligt att du blev gravid på första försöket den här gången! Jag har BIM den 8:e men kommer säkert inte kunna hålla mig tills dess med att testa så några dagar tidigare kommer det nog att bli.
  • Boots
    onlyonewhoknows skrev 2014-05-27 17:04:05 följande:
    Jag hoppar gärna på här också. Det blir första försöket efter "missfall". Jag och sambon förlorade vår dotter den 10/4. Jag var då i v 28 och fick då föda ut vår dotter. Jag tänker inte gå in på detaljer och känslor här, men hur som helst beslutade vi rätt snart att försöka så fort som möjligt igen. Läkaren rekommenderade att vänta tills mensen kom tillbaka. Jag fick tillbaka min mens i söndags och har, förutsatt att inget ändrats mot innan graviditeten ÄL ca 9/6 och BIM runt 24/6 (är inte jätteregelbunden).

Usch vilken mardröm!! Stor kram till er!
  • Boots

Ja det är ju orättvist fördelat på vilka som kan få barn lätt och vilka som knappt eller inte alls kan bli gravida! Ni är starka som har kämpat länge! Nu till en annan sak. Vilken dag i menscykeln brukar ni ta första graviditetstestet?

• Boots
    combat90 skrev 2014-05-29 14:21:08 följande:
    Jag undrar lite har ägglossning enligt beräkning den 5/6. Vi ska på fest med jobbet då. Påverkar alkoholen ägglossningen/befruktningen på något sett? Vill ha så mycket tips de går kring hur man ska lyckas denna månad. :)

Om du är orolig så kan du ju lika gärna avstå :) Så slipper du tänka på det efteråt också. Jag vet inte om det kan påverka men jag skulle nog avstå.
  • Boots

Det är så jobbigt att vänta.. Haha! Hoppas inte jag behöver vänta, eller nån av er såklart! Särskilt ni som redan har väntat länge, måste vara väldigt jobbigt!

• Boots

Fick ett svagt streck på två tester imorse! Det kom på båda inom 5 minuter och sen blev det starkare på båda. BIM-4 idag. Borde betyda gravid va?! :D:D

• Boots
    JhjärtaK skrev 2014-06-04 07:26:08 följande:
    Ja det låter som du är gravid, har du bild på testerna? Grattis!

Jag har bild men tror inte jag får in dom från mobilen? Går det från iPad? Dock är bilden från när testerna kanske är en kvart gamla så strecken är kanske något starkare...
  • Boots

Här har ni mina två test från imorse. Tänkte nog testa imorgon igen. Och på BIM typ :P

• Boots
    All in skrev 2014-06-04 20:05:42 följande:
    Grattis!!!!!!!

Tack :) Och tack ni andra också! Jag är överlycklig så klart! Håller tummarna för alla er andra också!
  • Boots
    Boots skrev 2014-06-04 20:44:16 följande:
    Tack :) Och tack ni andra också! Jag är överlycklig så klart! Håller tummarna för alla er andra också!

Njae väldigt dåligt tålamod xD. Nej men jag trodde jag var gravid. Efter ägglossning har jag känt lite saker där vid äggstockarna i några dagar och det gjorde jag med första också. Fast nu på sista tiden har jag inte känt nåt alls i princip. Så mest dåligt tålamod!
  • Boots
    JhjärtaK skrev 2014-06-04 20:47:46 följande:
    du är gravid, stort grattis!!!

Tack :D
Svar på tråden BIM Juni 2014