• LyCKa55

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Jag förstår dig bumblebee! Vi hade dop igår,superlyckat, och vi bjöd 25personer. 24st kom!! Trodde jag aldrig! Så jag hade ju räknat med att folk inte skulle komma då de flesta fick resa rätt långt,dock inte så långt som dina släktingar men iaf 30mil för vissa. Så jag var jätteöverraskad att nästan alla kom. Den som inte kom var sjuk och det kan man ju inte styra. Till och med de äldre som inte är så friska och pigga tog sig dit.

Men precis som du säger hade man nog innerst inne blivit lite besviken trots allt om vi blivit väldigt få.

Vi kompromissade kring antalet och min sambo fick bestämma det då jag bestämt dop och plats och då fick inte fastrar och farbröder,mostrar och morbröder(till oss)eller kusiner komma . Detta tyckte jag va supertråkigt då jag står min släkt nära och var tvungen att ringa och förklara varför då jag alltid fått komma på deras högtider. Trots detta skickade min faster(som då inte ens var bjuden) en present till Sixten! Så snällt och fint gjort!

Dopet gick iaf jättebra. Han var lite gnällig först i kyrkan men när musiken och sången drog igång blev han lugn och sen somnade han. Han som är jättedålig på att sova om dagarna nu och i princip vägrar!:) Sen vaknade han och blev dur när prästen hällde vattnet på huvudet:)

Festen blev lyckad och såhär i efterhand är jag glad att vi inte bjöd fler faktiskt. Var supermycket jobb hela dagen innan.

• LyCKa55

Jag har haft mens 2ggr nu efter graviditeten. Jag har blött mer än innan men färre dagar. Sista gången hade jag typ rosa flytningar ett par dagar efter men det var inget större problem. Hade nästan alltid mens 6-7dagar innan, nu är den snarare 4-5:) Och ingen som helst mensvärk! Har haft lite ont i livmodern till och från sedan avslaget tog slut men inget under själva mensen. Har väl varit att kroppen ställer om sig och jobbar för att blodet ska ut osv. Sa de iaf på gyn när jag ringde o frågade. Så min mens är helt okej. Men som sagt rikligare.

• LyCKa55
    misspethunia skrev 2014-08-19 19:47:08 följande:

Ibland kommer det bara över mig vilket underverk vår lilla bebis är. Tänk att hon kommer från mig, jag och min sambo har liksom _gjort_ henne.

Så jäkla stort och fantastiskt. Så obegripligt!

Hur är det med er? Har ni fattat att ni har tillverkat en fullt fungerande människa än?

Blir nästan lite gråtmild såhär mitt på en tisdagkväll... :)

Håller helt med dig. Men det var nog mer i början jag tänkte på det. Men det är ju helt otroligt att det kan bli en så perfekt och fungerande liten människa av så lite ansträngning som man själv egentligen gör.
  • LyCKa55

Måste fråga er andra om amning, hur ofta äter era barn? Sixten har från ca 3veckors ålder ätit varannan timma och gör fortfarande det. Finns det nån annan som gör det? Känns som det man får höra är att de flesta äter kanske med 3h mellanrum osv. Är väldigt jobbigt eftersom man knappt hinner göra nåt imellan gångerna. Börjar bli trött på det. Trodde han skulle ha dragit ut på det nu, men icke.

• LyCKa55

Okej, det verkar ju som att det finns fler som ammar lika ofta. Hoppas han börjar dra ut på det snart! Nu har vi gjort första smakpotionerna på morot. Blir att testa på 4månadersdagen är tanken:) Hoppas han gillar mat för jag är trött på att amma.

• LyCKa55

Ingen annan som funderat på om det inte skulle gå att få till nån träff av oss i gruppen. Vet att vi pratat om det tidigare och att det inte funkar pga var alla bor men skulle man inte kunna säga att de som kan kommer. Skulle va såå kul att träffa er tjejer! Stockholm är väl en rätt given plats sådär mitt i landet och lätt att resa till. Bara ett förslag för att se vad ni känner. Har gått och tänkt på det ett tag

• LyCKa55

Jag är en väldigt ordentlig person med kontrollbehov så i teorin en bra person att planera nåt sånt men jag vet inte om jag vill ha ett sånt ansvar.

Det man först måste kolla är väl vilken stad som ligger bäst till? Sedan; hur många kan komma? Och sist men inte minst; vart ska man ses? Det beror ju på hur många man blir. Är man inte så många kan man väl bara gå nånstans spontant men är vi många kanske man måste boka nånstans att vara. Hade det varit mera sommartid hade man kunnat ses utomhus men det blir nog svårt.

Jag har en kompis som fick barn i februari och som är med i en februaritråd och de sågs i Stockholm för ett tag sedan. Kan fråga henne hur de gjorde:)

• LyCKa55

Jag kollade just med min vän och hon sa att de inte var så många som sågs från deras grupp, ca 10st med barn. Så de behövde ingen lokal och sen träffades de på sommaren med så de va ute i en park. Lät ju mysigt men kommer va svårt för oss, om vi inte ska vänta länge.

Men vi kanske kan börja med att se hur många som kan/vill ses? Så kan vi planera lättare vart man kan få plats.

Än så länge verkar det vara 8st som skrivit att de vill ses. Kan inte nästa som inte redan skrivit att de vill vara med skriva typ nr 9 eller nåt och så fortsätter nästa med nr 10 osv, så kan vi följa hur många vi är istället för att behöva gå tillbaka och kolla alla inlägg? Bara ett förslag. Men nåt sånt. Då har vi börjar iaf

• LyCKa55

Våren är nog smart när man tänker efter. Så behöver vi inte planera allt med en gång.

Men då lutar det åt Stockholm iaf. Verkar som de flesta tycker det.

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet