LyCKa55 skrev 2014-10-25 18:36:22 följande:
Igårkväll testade vi välling för första gången, det gick inte alls. Han gallskrek så fort flaskan kom i närheten. Ikväll testade vi igen för vi tänkte att han kanske var för trött igår. Han tog några klunkar o sen va det samma sak.. Känns jättetrist då jag verkligen hoppats på vällingen och att han kanske kunde börja sova bättre på natten. Ser att många andra barn sover i princip hela natten medan Sixten vaknar kanske 5ggr.. Känns deppigt just nu. Någon annan som har ett barn som vägrar välling?
Livia vägrar välling, det rinner bara ut ur munnen. Trodde att hon inte förstod det här med nappflaska, men när jag sedan gav henne flaskan med vatten (som hon älskar) så drack hon utan spill. Så det är vällingen hon avskyr.
Deppar dock inte så mycket över det, älskar att amma och känner mig inte stressad att sluta med det.
Livia vaknar, eller vad man ska kalla det, 2-3 gånger per natt för att äta. Hon äter lite och släpper bröstet när hon är klar och sover direkt. Hon har aldrig varit så att hon vaknar och är vaken eller gråter. Vi har haft tur på så vis.