Inlägg från: Fidelisen |Visa alla inlägg
  • Fidelisen

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Nu har vi avbokat flyget till Miami på söndag. Känns surt som bara den men BVC avråder och jag har lite ångest över 9 timmar på ett flyg med en flicka som kanske inte går att trösta osv osv. Så det är nog lika bra.

Vi älskar verkligen att resa så detta suger.

• Fidelisen
    LyCKa55 skrev 2014-05-30 16:41:26 följande:
    Jag funderar lite på det här med barnförsäkring. Nån som kollat mer på det? Det var ju nån som hade en superbra sida där man kunde jämföra försäkringar när vi diskuterade gravidförsäkringar men nu har jag tappat bort adressen... Nån som vet?

Vi hade hit en representant från trygghansa några dagar efter vi kom hem från BB. Fick chans en ställa alla våra frågor om deras barnförsäkring och tecknade sedan en via dem.

Jämförde med andra bolag och gillade trygghansa bäst.
  • Fidelisen

Min lilla skrutta på 6 veckor har börjat med en så irriterande sak

När hon är trött och hungrig så ska det gråtas och gråtas och skrikas och vägras bröstet flera gånger innan hon plötsligt ska ha bröstet NU!!!!

Någon mer vars lilla knodd för så?

• Fidelisen

Vår lilla Livia sover jättebra om nätterna (vaknar vid 3, ammas kort och sedan får vi sova till 8-8.30) men har börjat somna senare och senare. Nu somnar hon vid 22-23.

Någon annan här som har "problemet" att er bebis är extremt mammig och att pappa inte duger alls?

Min man har semester hela juni men Livia vill bara vara hos mig hela tiden. Men man gråter hon bara hos.

• Fidelisen

Min man är inte någon som festar och vi delar på det mesta som rör Livia. Nu vill ju hon BARA vara med mig. Hon kan inte nattas av maken och inte heller tröstas av honom. Men istället tar han majoriteten av blöjbytena och passar upp på mig som är lite låst med henne.

• Fidelisen
    anglavakt skrev 2014-07-06 15:04:34 följande:

Hej fina ni! En liten fråga, vad använder ni för blöjor? Vi velar mellan pampars och libero... Hade bara pampars på dom första men nu i andra storleken har vi testat båda men vilken tycker ni är bäst? Kram på er

Vi använder bara libro då det försök vi gav pampers resulterade i läckage på läckage. Libro har alltid hållit tätt

Hur gör ni andra med våtservetter?

Vi använder dem i absolut nödfall. Använder torra servetter och vatten till vardags.

Då våtservetter är suveräna att använda på svåra fläckar vill jag inte utsätta Livias hus för dem i onödan.
  • Fidelisen
    Ladygum skrev 2014-07-07 17:40:07 följande:

Försöker undvika våtservetter. Läser man på verkar det ju vara så mkt skit i. Vatten och torra tvättlappar funkar perfekt! Våtservetter använder vi bara när vi är ute på resande fot.

Efter att mitt syskonbarn spillde en blåbärssmoothie på sin vita jacka och jag fick bort allt det blå med våtservetter är jag skeptisk till att använda dem på hud.
  • Fidelisen
    Junie2013 skrev 2014-07-08 00:03:30 följande:

Är det någon här som har öppnat sparkonto åt era barn?

Vi pratar om att göra det men tycker det är svårt att veta vilket typ av konto samt vilken bank vi ska välja.

Är det någon som kan komma med tips på vad man tänka på när man öppnat sparkonto.

:)

Min man har fixat med sparande i fonder dit barnbidraget går
  • Fidelisen

Det enda jag har märkt med min lilla tös vad gäller värmen är att hon sover mer. I övrigt äter hon som vanligt och beter sig som vanligt.

• Fidelisen

Jag tänker inte besikta mina nedre regioner. Då jag inte sprack eller ens fick slitningar och inte har haft det minsta ont samt kan hålla mig i timmar känns det meningslöst.

Efter 7 år av läkares rotande där nere är jag less på det

Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet