Inlägg från: Fidelisen |Visa alla inlägg
  • Fidelisen

Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet

Jag skulle aldrig tillåta att Anders stod och var sur och irriterad när han byter blöja på lillfia. Hur kul känns det för stackaren på skötbordet?

• Fidelisen
    Bumblebee92 skrev 2014-09-08 16:40:19 följande:

Jo men ni tjejer!

D-droppar!....är ni noga med det?

Jag skäms för hur dålig vi är! Joline har inte fått på typ 1-2 månader! :( har hört att dem får i sig D vitamin via ersättningen. Men ändå, dem ska väl ö då ha det där lilla extra.

När BVC frågade om D-dropparna och om vi ger dem regelbundet och så, så ljög jag! Haha! Jag känner mig så dum som inte ger dem. Och jag råkade inte få en "utskällning" av BVC ;) ;p vi måste blir bättre!

Vi har lyckats glömma bort att ge henne dem 2-3 gånger.
  • Fidelisen

Är jag en hemsk mamma för att jag är trött som fan på att bli nedspydd och för att jag efter två dagar med gnällig bebis vill gräva ner mig på gården?

• Fidelisen
    garin skrev 2014-09-26 09:27:56 följande:

Verkligen inte... Noah har med varit extra gnällig i ett par dagar nu. Letar febrilt efter returformulär typ...

Slipper som tur är bli nerspydd, om man bortser från kaskaden i onsdags kväll så spyr han inte särskilt ofta längre.

Men En god natts sömn.. Har hört talas om dig men vad är du för nåt och vart hittar man dig?!

Livia har gått från att äta en gång på natten till att maratonäta från klockan 2 till 7. *gäspar*
  • Fidelisen

Tösen spyr mindre sedan vi började med puréer av olika slag, men det kommer ändå spyor och alltid vid illa valda tillfällen.

• Fidelisen

Hur länge sover era små om dagarna?

Livia sover som absolut max en timme åt gången och det känns som att hon snabbt blir trött och kinkig igen.

• Fidelisen
    Sallysally skrev 2014-10-10 12:11:51 följande:

Okej! Roligt nu med all mat tycker jag! :) Ja hon biter i allt och dreglat massor!! Får köpa dreglis haklappar för de har jag knappt några kom jag på!

En fråga till er alla... Lägger sig era barn tidigt på kvällen för natten? Min flicka lägger sig med mig vid 21-22 och sover sen med olika många uppvak till 08-930. Tycker de passar oss bra men de känns som

Alla bebisar somnar typ 18-19?

Vi lägger inte Livia klockan 19-19.30, hon klarar inte av att vara vaken längre.

Sedan sover hon till 6-7.

Bara att gå upp och göra det bästa av det hela
  • Fidelisen

Vi har inga egentliga rutiner, hon sover när hon är trött.

Oftast sover hon en timme runt 8-9

innan det har hon fått puré och sina droppar till frukost

Sedan leker vi, hon sover en sväng till och ibland två gånger innan lunch klockan 12. Vi tar oftast en promenad på förmiddagen och då sover hon i vagnen.

Lek och mys fram till kanske 14-15 då hon sover en stund. Lek igen och en tupplur runt 17. Middag med oss där någon gång.

Sova för natten någonstans mellan 19-20ish

• Fidelisen

Idag fick jag min första sura blick pga att mitt barn grät.

Sitter på tåget hem efter att ha varit på bvc för vaccination och läkarkontroll. Livia grät och grät och jag gjorde vad jag kunde för att trösta.

Framför mig, på platsen för barnvagnar, sitter en yngre tjej och, som det ser ut, pluggar.

Hon spänner blicken i mig, slår igen boken hårt, reser sig och går. Hela tiden med blicken mot mig.

Tack tack, tänkte jag, nu kan jag ta platsen där vagnen får plats

• Fidelisen
    vår sommar skrev 2014-10-16 19:37:33 följande:

Jag har en jätte hemlis som vill dela mej av. Men ni får lova att inte skriva nått om det på insta :)

Vi har idag bestämd oss för att köpa hus som vi varit och tittat på ett par gånger. Ägaren ville bara sälja till oss så det har inte kommit ut på försäljning ens.

Vi ska inte säga nått till någon förrens alla papper är påskrivna men vill verkligen berätta det för nån så berättar det för er :)

6 rok och den trädgård på 1500 kwm. Jag känner mej så himla glad

Åh vad roligt!!
Svar på tråden Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet