Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Jag kommer inte heller försöka lära lillan att somna själv. Det kommer när det kommer precis som allt annat.
Jag kommer inte heller försöka lära lillan att somna själv. Det kommer när det kommer precis som allt annat.
Så galet jävla arg!!! Gick och la mig kl 3 inatt och kring kl 06 vakna pigan och var jättepigg dvs hon krälar över mig och drar mig i håret.
Säger till sambon att han får ta henne (då han dels är ledig över jul nu och dessutom somnat mycket tidigare sen går jag till ett annat rum och lägger mig.
Det sista som slår mig innan jag somnar är att "hoppas han sätter kuddar under madrassen ifall hon somnar och att han vaknat direkt så hon inte far i golvet," dock antar man ju att en vuxen människa ska fatta så pass mycket.
Vaknar kring kl 10 och kikar lite i telefonen och sen hör jag en hård duns från det andra rummet följt av barnskrik och vad har hänt? Jo pigan har ramlat i golvet från vår säng som är typ 1 meter hög rakt ner i trägolvet.
Jag lovar jag har mord i sinnet så förbannad är jag!
Hon grinade litegrann och jag tog henne i min famn men nu är hon som vanlig och verkar inte ha ont någonstans (har känt igenom nyckelben/revben osv) syns ingen bula heller men man får ju hålla koll hur hon beter sig så hon inte verkar börja bli slö/hyper/gnällig eller liknande.
Tack Gud för det iaf att hon inte verkar ha skadat sig :-/ Jag kommer då aldrig mer prioritera sömn före att stiga upp med henne ALDRIG
Livia har börjat slänga sig bakåt när hon blir arg eller ledsen. Underbart,eller inte.
Hur sjutton får ni i era barn hela burkar med mat?
Livia äter, om vi har tur, 1/4 burk. :-O
Hon kanske inte gillar mat så mycket ännu? Min gosse åt bara lite åt gången, om ngt, började inte äta hela portioner förrens han var 8 månader.
Någon mer vars lille skrutt är väldigt mobil?
idag kom jag på Livia med att klättra!!! Vad £¥?¥$%$!!
Ska inte sådant komma mycket senare?
Är de fler som har en liten en som vaknar ofta och sover oroligt rör sig mycket osv?
Här har Noah även gått från att faktiskt varit förhållandevis lättnattad en period, till att nu totalvägra att somna på kvällarna. (Och även dagtid har han stretat emot vilostunderna)
Väldans stökigt numera, förr kunde man vagga honom i famnen en stund i mörkret och så bara lägga ner honom. Nu går inte det för han stretar emot och trycker ifrån sig liksom. Och börjar gnälla med en gång, innan man ens hinner lägga honom i sängen. Då är det bara att ta upp honom igen och låta honom vara uppe en stund till. Prova om han kanske är lite mer hungrig/törstig osv.
Känns som trots, men jag kan ändå inte låta honom gråta/skrika sig till sömns.
Åh vilken ångest jag har.
Jag har börjat träna igen och hittills har maken följt med och gått med Livisen i vagnen medan jag tränade.
Idag gick det inte. Livisen gallskrek och vägrade vagnen och ville bara till mig, hade inte hjärtat att bara lämna henne då även om hon har pappa hos sig. Så det blev ingen träning.
nu är det ett till pass 17-18. Jag skulle behöva åka hemifrån 16.15 och är hemma 18.30.
Maken klarar det säkert, även om Livisen är extremt mammig vid den tiden.
Har aldrig varit iväg helt själv så sedan hon föddes.
Ågren...