vår sommar skrev 2014-10-14 13:17:30 följande:
Måste dela med mej av dagens roligaste.
Har upptäckt att alfred tycker det är super kul när man viskar i hans öra.. Alltså ungen skriker av skatt. Haha så här sitter jag och viskar hemlisar hehe
Haha va gulligt!! :D För några dagar sedan sa jag till Sebbe "hunden säger voff voff" och varje gång jag sa voff så började han också skratta som en galning! Sötnosar!!
copycat skrev 2014-10-14 14:10:08 följande:
Nån som har bra tips för att sluta med nattamningen? Min tjej vaknar varannan timme om nätterna och vill äta och efter 6 mån tycker mamma inte om varannan-timme-leken längre....av näringsskäl behöver inte bebisar i hennes ålder äta om nätterna om de äter bra under dagen vilket jag tycker hon gör. Och det är bättre för oss alla om vi SOVER om nätterna...
I helgen började vi försöka och var stenhårda, ingen mat alls förens runt 05-tiden. (Hon somnar vid 19.30) men får amma sista målet runt 23). Istället får hon vatten i nappflaska, hon tar några klunkar. Har faktiskt gått över förväntan, så länge hon får komma upp i famnen och har sin napp lugnar hon sig snabbt, men vaknar dock rätt snabbt efter att hon blivit nedlagd i sin säng (alltid sovit i egen säng). Vet att detta är ett nattkrig som man måste rida ut och att det är viktigt att vara konsekvent. Vissa menar att pappan borde ta barnet när man vänjer av från mat för att inte tuttarna & lukten ska finnas där och förvirra, men jag upplever att det är just mina tuttar som gör att hon kommer till ro igen och kan somna om, hos min sambo fortsätter hon vara ledsen.
Nån annan som har tagit kriget eller krigar just nu?:) erfarenheter? Tips?.
Jag har ingen erfarenhet av det själv men här har du en som har kämpat med det:
vanjaw.com/category/bebis-somn/ du får gå tillbaka några sidor för att läsa från starten, jag tror det ska finnas en hel del tips bland kommentarerna också, har inte läst dom själv dock. Lycka till!!!! :D