Fortsättningstråd för oss med BF i April 2014 med första barnet
Vill börja med att tacka för alla fina svar jag fick i förra tråden när jag skrev om min amning! Ni är bäst! Jag vill verkligen amma och få det att funka! Nu kör vi utan amningsnapp på dagen och med på natten för jag har verkligen ingen energi att kämpa för att få till det utan på nätterna. Min energi är noll då jag bara hinner sova ca 15 minuter innan han vaknar och proceduren amma/byta bajsblöja/vyssa vaken bebis till sömns igen är igång igen! Inatt har han haft två långa vakenperioder först mellan 01-04 och sen 06.30-10.30 och en amning där emellan! Han har dessutom börjat vara väldigt missnöjd under sin vakna tid så det skriks nästan non-stop! Dränerar en på energi!! Det är inte magknip skriket utan bara missnöjdhet :( det är tråkigt :( vill ju att han ska vara nöjd! Garin, min lillkille var ju bara 2810g lätt när han kom, han äter ca 10 minuter i taget sen är han nöjd, äter han mer kräks han bara upp allt :/ han går dock upp jättebra i vikt! Någon undrade hur lång tid det tar för livmodern att dra ihop sig helt, har för mig att det är 6 veckor! Jag hade också mycke eftervärkar (mensvärk) speciellt i samband med amning från början! Om en timme ska vi till svärföräldrarna för att fira sambon som fyllt år, typ hela släkten ska komma, lär vara död efteråt :/ puh!