• Anna09

Vi födda -92 och som vill ha barn

Heeej

Jag är en tjej som är född -92. 
    Jag och min sambo bestämde oss för lite mer än en månad sedan att försöka få barn. 

När jag slutade med mina p-piller så kom igång min mens på en gång, 
    Sedan tror jag att vi missade ÄL nu denna månaden och skulle ha fått min mens i fredags.
    Men den har inte riktigt dykt upp.
    Det är först idag jag börjat få ont i mina bröstvårtor. 

Jag tror inte ägget har fäst utan bara att min mens är lite sen.

Kan vara skönt att det är några i exakt samma ålder som delar lite känslor.

Hoppas det finns någon här som vill följas åt:) 

• Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn
  • marory
    Sandravanilj skrev 2014-05-22 11:31:16 följande:

Ta upp det med din BM och njut nu första tiden av att du är GRAVID!
    själv har jag äl idag så ikväll ska stormysas och sen börjar den lååååånga väntan!
    Åh lycka till! :D
  • marory
    Malin1992 skrev 2014-05-22 11:45:25 följande:
    En till fråga :) jag brukar ha mensvärk tre dagar innan mens, men nu har jag inte haft ett dugg ont lr ngt o mensen ska komma imorrn. Jag har fortfarande sjukt ont i brösten Ska jag ta ett gravtest imorrn lr inte??
    Jag har flera gånger trott att jag varit gravid med massa symptom, nu har jag inte alls några av de symptomen jag trodde att man skulle ha. Så det går inte alls avgöra tyvärr man kan bara spekulera kring varför man har inte har ett symptom och hur det brukar vara etc, Men du kan ta ett test i morgon och se :) Men som sagt jag fick negativt på BM-1 och plus på BM+5 så även om det verkligen inte hjälper är det enda du kan göra att vänta, lycka till :)
  • Malin1992
    marory skrev 2014-05-22 13:45:22 följande:
    Jag har flera gånger trott att jag varit gravid med massa symptom, nu har jag inte alls några av de symptomen jag trodde att man skulle ha. Så det går inte alls avgöra tyvärr man kan bara spekulera kring varför man har inte har ett symptom och hur det brukar vara etc, Men du kan ta ett test i morgon och se :) Men som sagt jag fick negativt på BM-1 och plus på BM+5 så även om det verkligen inte hjälper är det enda du kan göra att vänta, lycka till :)
    Okej aa det e sant. Aha okej hoppas jag oxå plussar lite senare då :) gjorde ett test idag men det visade negativt.. Men gör ett till om ngr dagar så får vi se om jag får mens lr inte :) hatar att vänta på ngt jag så gärna vill ha.. Tack så mkt :)
  • eelin
    marory skrev 2014-05-21 21:41:55 följande:
    Snacka om vilken överaskning. Jag trode verkligen inte att det skulle gå på första försöket! Jah har kort lutefas och kände absolut inga tecken på ÄL denna månaden så var helt säkert på att det inte blev någonting, gjorde ett negativt test BM-4 och ett negativt BM-1. Trodde verkligen att BM-1 var tillförlitligt såpass nära.  Men jag måste ha haft fel för BM kom inte (vilket iof inte är så ovanligt då den är oregelbunden) så testade ett idag på BM + 5 och det vart ett plus!! Nu är jag mest rädd över om det ska få vara kvar eller inte då jag haft konstant molnvärk sedan ÄL, är det vanligt? Dessutom ska jag göra minst ett test till för det känns ganska overkligt att det faktisk skulle vara ett +.

STORT GRATTIS! NJUT! jag har inte varit in här och läst så vilken härlig överraskning! Jag har ÄL den 29 och det är första sen p-pillerstopp så nu ska jag vara optimist jag också inför första försöket! Jag är så glad för din skull!
  • marory
    eelin skrev 2014-05-23 11:47:18 följande:

STORT GRATTIS! NJUT! jag har inte varit in här och läst så vilken härlig överraskning! Jag har ÄL den 29 och det är första sen p-pillerstopp så nu ska jag vara optimist jag också inför första försöket! Jag är så glad för din skull!
    Åh vad snälla ni är! Håller tummarna för att de ska bli din månad också!! :D
    snart har det gått ett år å så sitter vi här med gosiga bebisar hela bunten :)
  • Sandravanilj
    marory skrev 2014-05-23 19:47:57 följande:
    Åh vad snälla ni är! Håller tummarna för att de ska bli din månad också!! :D
    snart har det gått ett år å så sitter vi här med gosiga bebisar hela bunten :)
    Får verkligen hoppas att det blir en babyboom :D
  • marory
    Sandravanilj skrev 2014-05-23 19:52:56 följande:
    Får verkligen hoppas att det blir en babyboom :D
    haha vi själva är ju skapade ur en årskull som var babyboom så vi måste bidra lite till den traditionen ;)
  • Sandravanilj
    marory skrev 2014-05-23 19:56:53 följande:
    haha vi själva är ju skapade ur en årskull som var babyboom så vi måste bidra lite till den traditionen ;)
    Absolut! Kan ju inte bryta trenden ;)
  • eelin

Ja vi får hoppas! Tänk va häftigt! Nu vill jag bara ha ÄL, tiden går för sakta!

• Sandravanilj
    eelin skrev 2014-05-23 20:47:07 följande:
    Ja vi får hoppas! Tänk va häftigt! Nu vill jag bara ha ÄL, tiden går för sakta!
    Hoppas det tar sig för dig :)
    själv så hade jag nyss ÄL så bara att vänta på bim runt den 6 ;) känns mer som det tog sig denna månad än förra :D men det återstår att se!
Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn