• eelin

Vi födda -92 och som vill ha barn

Kan inte låta bli att hoppa in i den här tråden! Jag och min sambo har för en månad sen bestämt oss för att sätta drömmen till verklighet och för ett par dagar sedan slutade jag med p-piller. Massor av tankar bubblar och då vi har det här som vår lilla hemlighet så skulle de vara så skönt att få prata med er som är i samma härliga situation! Barnlängtan är så stor och vem kan sluta tänka på framtiden efter det här beslutet? :)

• eelin
    Em92 skrev 2014-05-14 13:23:03 följande:
    Hej hoppar in här! Är oxå född -92 och min sambo är född -91! Vi ska börja försöka när som helst! Men ville först att min menscykel skulle bli normal innan vi börjar försöka på riktigt! :) Vet inte vad jag mer kan säga men fråga på om ni har frågor! :)

Va roligt! Då är vi i samma sits, har slutat med p-piller för ett par dagar sen men vill och se att kroppen kommer igång! Skönt med en tråd där man kan bolla lite. Har många av dina vänner barn eller är du den första? :)
  • eelin

Tack! Va roligt att så många skriver i tråden! Vilka är ni som är aktiva just nu? Roligt med lite presentation när man kommer in lite efter ;) Em92: spännande! Skönt med kompisar som fått :) inga av mina vänner har barn eller planerar att skaffa än, alla är mitt upp i jobb/resa/plugga. Jag är också först i släkten trots äldre släktingar. Håller med, trots att plugg tar mycket tid har jag alltid önskat få vara ung mamma och nu när allt känns rätt med partner så får det andra vänta. Man hinner! :) Alla ni som försöker, har ni hållt det hemligt? Jag sprudlar av lycka och tycker tystnaden är svår! :)

• eelin

Tror också jag måste berätta för mina närmaste vänner, familjen får veta när vi väl är gravida Jag och min sambo har varit ihop i 5 år och har också hund ihop. Annars har jag läst två år till sjuksköterska med dröm om barnmorseutbildning, hoppade av och läser nu förberedande år för att sen läsa till läkare. Men nu blir de paus i studierna för bebis. Jobbar på förlossningen så att se bebisar komma till världen hela tiden gör inte bebislängtan mindre ;)

• eelin

Ja precis! Får välja väl ;) Ja, det är frestande att gå till jobbet, samtidigt så kul att se andra ha den lyckan. Ja tänk, ett plus, jag längtar så mycket. Jag har tänkt mycket på att jag vill vara en så bra och hälsosam ugn som möjligt för lilla bullen som ska bo där sen, att jag ska bli mer hälsosam, inte dricka alkohol, motionera etc nu innan. Hur tänker ni kring det? Har ni gjort några förändringar sen ni började försöka?

• eelin

Ja men precis, dricker inte heller mycket men äter på tok för mycket socker och tränar inte mycket alls, mest vardagsmotion. Vad äter du för tillskott? Jag har hört att folsyra ska vara bra men har inte börjat med något än.

• eelin

Då får jag ta och ta tag i hälsan lite när jag kommer hem, vi är utomlands nu till på söndag. Införskaffa tillskott, minska på socker och börja träna, nu kör vi tjejer! Vägen mot en bättre bakugn ;) Min bror tar studenten i juni så om jag inte skålar med champignen så kommer hela släkten fatta direkt. Får nog ta en fejk-klunk och hälla resten i toan! Hur långt in i babytänket har ni kommit? Jag känner mig lagom tokig och halvbesatt när jag redan googlar på barnvagnar och funderar på namn. Antar att det kanske är lyckan som skenar iväg efter beslutet att börja försöka?

• eelin

Vi är i Thailand, ska bli så skönt att få komma hem till Sverige efter några månader i Asien. Va skönt att ni är lika! Jag har också fuderat på det där med att övertänka allt tidigt kan göra en besviken om det tar tid. Men samtidigt, så länge man är medveten att det kan ta tid och är okej med den verkligheten så tycker jag lyckan kan få sprudla iväg. Jag tror det är viktigt att leva i nuet :) sandravanilj vilken barnvagn ska du ha? Haha kan inte låta bli att fråga ;) det är ju så roligt att prata om trots att det är en bit kvar!

• eelin

wow va ni kan om vagnar tjejer, vilket gör mig glad. Alla mina surftimmar om barngrejer känns mer okej då ;)  Spännande marory, du får höra av dig när du testat så vi vet hur det gick. Själv har jag äntligen fått min mens efter slut med p-piller så nu kan jag börja räkna in ÄL inför första försöket. Känns svårt att pricka in den, jag har aldrig kännt av min ÄL och vet inte ens hur lång cykel jag har då jag ätit p-piller i många, många år. Några tips? 

• eelin

Tack så mycket tjejer för bra tips, appen är nerladdad och ska börja hålla koll på livmoderhalssekretet (tror de kommer vara bra när jag inte har några andra symtom att gå på). 

Enligt appen kommer jag ha ÄL den 29, så jag undrar hur tidigt efter ÄL ska man ta gravtest? Vad är "för" tidigt (så det inte visar) och vad är säker tid att ta? Eller väntar ni bara tills utebliven mens och tar efter det? 

• eelin

Okej, tack :) va använder ni för sorts ÄL-tester och gravtester? 

• eelin
    marory skrev 2014-05-21 21:41:55 följande:
    Snacka om vilken överaskning. Jag trode verkligen inte att det skulle gå på första försöket! Jah har kort lutefas och kände absolut inga tecken på ÄL denna månaden så var helt säkert på att det inte blev någonting, gjorde ett negativt test BM-4 och ett negativt BM-1. Trodde verkligen att BM-1 var tillförlitligt såpass nära.  Men jag måste ha haft fel för BM kom inte (vilket iof inte är så ovanligt då den är oregelbunden) så testade ett idag på BM + 5 och det vart ett plus!! Nu är jag mest rädd över om det ska få vara kvar eller inte då jag haft konstant molnvärk sedan ÄL, är det vanligt? Dessutom ska jag göra minst ett test till för det känns ganska overkligt att det faktisk skulle vara ett +.

STORT GRATTIS! NJUT! jag har inte varit in här och läst så vilken härlig överraskning! Jag har ÄL den 29 och det är första sen p-pillerstopp så nu ska jag vara optimist jag också inför första försöket! Jag är så glad för din skull!
  • eelin

Ja vi får hoppas! Tänk va häftigt! Nu vill jag bara ha ÄL, tiden går för sakta!

• eelin
    nikki06 skrev 2014-05-25 21:18:32 följande:
    Jag hade också velat hoppa in här, är själv 92a och jag och sambon har försökt sen i dec så det går lite trögt för oss. Men hoppas det tar sig snart! Och grattis marory till plusset, längtar så tills man får ett själv :) Hur går det för resten?

Ja, längtan är stor! Vi får alla hoppas att vi plussar snart! Jag väntar på första ÄL efter pillerstop, borde komma inom några dagar och hoppas på plus i juni!
  • eelin

Och jag har BIM den 12 så det är en evig väntan, blir knäpp. Men imorse när jag gick upp fick jag springa på toa, trodde jag skulle kräkas så illamående jag va men sen gick de över utan att de kom upp något. Antar att de inte va något gravsymtom...trots att jag önskar att det var!

• eelin

Jag mår så illa! Lyckligt illa! Igår sprang jag från frukosten för att kräkas (kom inget) men mådde fruktansvärt illa, och har legat i sängen hela dagen idag illamående och trött + blodtryckfall när jag ställer mig upp. 

Jag har ju aldrig haft ÄL-symtom och vi försökte ju första gången den här månaden, men va tror ni? Mensen ska komma den 12 så är det för tidigt att ha symtom? Im going crazy over here. Har aldrig varit så lycklig över illamående, men skengraviditet är väl inget nytt?!

• eelin
    Sandravanilj skrev 2014-06-11 06:15:42 följande:
    Jahapp då kom mensen på bim+7 precis när jag stoppade stickan! Bara att bita ihop och komma igen nästa månad med äl-stickor!

Typiskt! Jag håller tummarna för din nästa gång. När har du BIM nästa gång? Jag har samma symtom som dig, illamående, trött, anfådd. Jag är på BIM+1 men vågar inte ta ett test än. Väntar ett par dagar och hoppas mensen inte kommer så får jag testa. :) men det är så svårt för man känner så tydliga symtom men sen vet man aldrig. Tror kanske jag överanalyserar min kropp också...
  • eelin

var så länge sen jag var in och kollade tråden!

så kul att se att många plussat!

efter att ha försökt som kaniner med appar och tempar i 1 år så la vi deppigt ner i januari och bad om en undersökning Som skulle börjat i mars.

Under januari myste vi bara 1 gång och de va på min födelsedag.

Vi går och väntar på utredningen.

Vad händer? I februari upptäcker vi att min mens är 2 veckor sen, vi tar ett test och skriker av lycka för ett enormt efterlängtat Plus!

Efter att vi gökat varje dag/varannan i 1 år så lyckas vi den månaden vi gör det 1 gång utan temp och kalender Och det lyckas.

nu är jag i vecka 15, magen har blivit hård och rund och jag kräks lyckligt för 148onde gången!

Och här är vår lilla plutt från ultraljudet på KUB vecka 12+2 ?

Svar på tråden Vi födda -92 och som vill ha barn