• phillipha

Äter ni inget mer efter middagen?

Efter att ha läst i olika trådar här så har jag upptäckt att väldigt många inte äter något kvällsmål varken vuxna eller barn. Stämmer det verkligen?

Att äta middag vid 17 tiden och sen inte äta igen förrän till frukost vid 6-7. Det är ju 14-14 timmar utan mat! Skulle varken jag maken eller sonen fixa.

Vi äter normal husmanskost lagad från grunden till både lunch och middag om det spelar någon roll.

• Svar på tråden Äter ni inget mer efter middagen?
  • Cornellia

Sonen får välling innan han somnar, men vi vuxna klarar oss utmärkt.
    Vi äter vid 17, och sen äter jag frukost på jobbet vid 8.30, inga problem alls.

• aleakim

Vi äter middag vid halv sex och sedan äter jag frukost/lunch vid elva-tolv dagen efter. Äter vi något på kvällen så år det på sin höjd lite choklad eller en frukt.

BF/snitt: 17 april 2014. Efterlängtade lilla grabb
  • Radhuspinglan

Jag äter inte något mer efter middagen. Kan dricka kaffe eller te, med mjölk, men det är allt. Har inget behov av mat på kvällen.

• Fjärilslarv

Vi äter middag vid 18 och sen en kopp te och kanske en frukt vid 20:30.

att äta middag vid 17 går ju inte om man jobbar vanliga kontorstider som vi gör.

• sextiotalist

Nej, jag äter yttest sällan något efter middagen.
    så jag är utan mat mellan 18 på kvällen till 09:30 morgonen därpå, då vi har morgonfika på jobbet.
    Nej, nu ljuger jag, jag brukar dricka något däremellan.

• Birgitta02

Finns ingen anledning för vuxna att äta något efter middagen vid 17-18. Om man nu inte tränar och gör av med en massa energi förstås. Men är man soffliggare efter maten så krävs det nog ingen mer energi kan jag tänka.

• klarabella87

Förut och jag och sambon alltid nån kvällssmörgås vid 21-22:00 innan man går och lägger sig.. Men har slutat med det nu.. Egentligen behöver man ju inte det.. man tror det för att man inte vill vakna hungrig på natten så då tar man en "stöd-macka" ifall att..

Visst man var ju lite småhungrig första 2-3 kvällarna när man struntade i kvällsmackan.. men drack te istället.. magen vänjer sig ju ganska fort.. ju mer man äter desto större magsäck får man ju..

en anledning till att större personer kan äta så enorma mängder utan problem.. och så bli hungrig igen på 2 timmar.. kanske ? Det blir ju vad man gör den till..

Kan ju enkelt minska magsäcks-storleken på bara några dagar..

Sen äter jag mindre kolhydrater just till kvällsmål, mest fett och protein.. 

• tundra

Vi äter kl 17 och sen ev lite frukt till efterrätt 17:45 till barnen som är 2 och 4 år.

Om min man äter smörgås på kvällen då är han mätt på morgonen och orkar ingen frukost.

Har aldrig förstått behovet att kvällsäta.

Svar på tråden Äter ni inget mer efter middagen?