• phillipha

Äter ni inget mer efter middagen?

Efter att ha läst i olika trådar här så har jag upptäckt att väldigt många inte äter något kvällsmål varken vuxna eller barn. Stämmer det verkligen?

Att äta middag vid 17 tiden och sen inte äta igen förrän till frukost vid 6-7. Det är ju 14-14 timmar utan mat! Skulle varken jag maken eller sonen fixa.

Vi äter normal husmanskost lagad från grunden till både lunch och middag om det spelar någon roll.

• Svar på tråden Äter ni inget mer efter middagen?
  • Madmoiselle

Jag äter vid 18:00-19:00 och oftast äter jag inget mer på kvällen. Ibland tar jag en kopp te, det räcker.

• Lovali

Nej vi äter aldrig något annat än middag, den äter vi allt melan 17.30 & 18.30. Tar en kopp te vid 20.30 när barnen lagt sig.

• hallontroll
    klarabella87 skrev 2014-04-11 13:43:18 följande:
    ...ju mer man äter desto större magsäck får man ju.. en anledning till att större personer kan äta så enorma mängder utan problem.. och så bli hungrig igen på 2 timmar.. kanske ? Det blir ju vad man gör den till.. Kan ju enkelt minska magsäcks-storleken på bara några dagar..

Men vad har detta att göra med att äta eller inte äta efter middagen? Det spelar inte så stor roll hur ofta man äter utan hur mycket man äter sammanlagt och vad man äter.
  • hallontroll

Jag äter alltid nåt på kvällen. Lite keso , en frukt , grönsaker. Jag vaknar annars att jag är hungrig. Men jag äter väldigt lite till middag , så 2 måltider blir inte mer än en vanlig middag. Jag har storlek 32- 34 i kläder eller handlar barnkläder.

• Fjärilslarv
    hallontroll skrev 2014-04-11 17:01:27 följande:
    Jag äter alltid nåt på kvällen. Lite keso , en frukt , grönsaker. Jag vaknar annars att jag är hungrig. Men jag äter väldigt lite till middag , så 2 måltider blir inte mer än en vanlig middag. Jag har storlek 32- 34 i kläder eller handlar barnkläder.
    oj :/
  • La Lola

Om man är hungrig efter maten så gör vi det.
    Och det är oftast mina barn o jag ibland.

*mamma till Alma (maj 2000) och Hedda (mars 2009)*
  • hallontroll
    Fjärilslarv skrev 2014-04-11 17:02:57 följande:
    oj :/

Men jag är rätt kort också , 161 cm , så jag är inte väldigt smal. Jag menar inte kläder för småbarn givetvis , utan kläder för tonåringar ( 13- 14 år ).
  • Defeateris

Vi äter i stort sett aldrig så tidigt som 17.00, snarare typ 20.00.. Så nej, ingenting efter det..

• Blåklocka

Vi äter middag vid 17.30-18.00-tiden. Vi äter aldrig något efter det i form av mat. Men jag har många i min omgivning som har te och kvällsmacka. Vilket förvisso är mysigt, men i mina ögon och efter mitt behov onödigt.

Svar på tråden Äter ni inget mer efter middagen?