• phillipha

Äter ni inget mer efter middagen?

Efter att ha läst i olika trådar här så har jag upptäckt att väldigt många inte äter något kvällsmål varken vuxna eller barn. Stämmer det verkligen?

Att äta middag vid 17 tiden och sen inte äta igen förrän till frukost vid 6-7. Det är ju 14-14 timmar utan mat! Skulle varken jag maken eller sonen fixa.

Vi äter normal husmanskost lagad från grunden till både lunch och middag om det spelar någon roll.

• Svar på tråden Äter ni inget mer efter middagen?
  • nozpa

Äter 17-18. Oftast har vi ätit klart runt 18. Sedan är det god natt för barnen som är snart 3 och 1 år. Vi kan ta en macka, fil eller frukt senare om vi är hungriga. Brukar alltid bli något.

• Duckan

Vi äter vid 18-18.30 så nej, inget mer efter det. Möjligtivs nåt snask en dålig dag .

• GrabbarnaOchJag

vi äter middag vid 17 och sen går ju barnen och lägger sig kl 19.. dom hinner ju inte bli hungriga då heller. minns att jag alltid åt kvällsmacka när jag var liten.. det kanske mina barn börjar med när dom blir äldre och kanske går och lägger sig kl 21 eller så :)

• nozpa
    Duckan skrev 2014-04-11 14:04:45 följande:
    Vi äter vid 18-18.30 så nej, inget mer efter det. Möjligtivs nåt snask en dålig dag .
    Mhmm. Kan lätt bli något sådant.. En dålig dag som sagt.
  • Gizmo

Vi äter middag vid 16.30, sen inget mer, dricker bara vatten! 

• Natulcien

Vi äter alltid lite extra på kvällen efter middagen!
    Middag äter vi oftast runt 17.30-18, och sen behöver sonen en banan och lite mjölk runt 19.30 innan han lägger sig. Han är 3,5 år och växer som en spjut, lång och smal.
    Jag och sambon är också långa och smala med hög ämnesomsättning. Vi äter alltid något mer på kvällen också. Lite mjölk och en knäckemacka, frukt, yoghurt, glass, nötter eller vad man nu blir sugen på... Glad

• Natulcien
    Natulcien skrev 2014-04-11 15:09:28 följande:
    Vi äter alltid lite extra på kvällen efter middagen!
    Middag äter vi oftast runt 17.30-18, och sen behöver sonen en banan och lite mjölk runt 19.30 innan han lägger sig. Han är 3,5 år och växer som en spjut, lång och smal.
    Jag och sambon är också långa och smala med hög ämnesomsättning. Vi äter alltid något mer på kvällen också. Lite mjölk och en knäckemacka, frukt, yoghurt, glass, nötter eller vad man nu blir sugen på... Glad
    Vi tränar regelbundet båda två också, så vi behöver energi.
  • Natulcien
    klarabella87 skrev 2014-04-11 13:43:18 följande:
    en anledning till att större personer kan äta så enorma mängder utan problem.. och så bli hungrig igen på 2 timmar.. kanske ? Det blir ju vad man gör den till..

Kan ju enkelt minska magsäcks-storleken på bara några dagar..
    Jag tror det har mer med ämnesomsättning att göra. Jag är uppväxt med te och kvällsmackor efter middagen. Och även nu, som vuxen äter jag alltid nåt extra på kvällen. Jag vet att min syster och hennes familj också gör det. Och vi är alla smalisar i vår familj. Men vissa kan ju inte titta på en bulle utan att gå upp i vikt, och då förstår jag om man väljer att låta bli att äta på kvällarna.
  • Fjärilslarv
    Natulcien skrev 2014-04-11 15:10:42 följande:
    Vi tränar regelbundet båda två också, så vi behöver energi.
    jag tränar också mycket, och äter 4-5ggr om dagen =)
Svar på tråden Äter ni inget mer efter middagen?