Inlägg från: mmjansson85 |Visa alla inlägg
  • mmjansson85

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

nica skrev 2014-06-23 19:44:37 följande:
    Blev ingen hinnsvepning idag hos bm då hon inte ville göra de för bebisen inte var fixerad. ..suck.

Och någon igångsättning verkar inte aktuellt i morgon heller då de hade många igångsättning i morgon så blir in på sjukhuset för koll och sen därefter får vi se. Allt känns just nu helt hopplöst

Fy va segt! Hoppas du får igångsättning snart, hur länge "får" man gå över där du bor? Här blir man igångsatt på 42+0.
  • mmjansson85
    Towandaa skrev 2014-06-23 21:43:42 följande:
    Trött och rastlös på en och samma gång, det kryper i hela kroppen. Hungrig, inte hungrig, äter, men vet egentligen inte vad jag vill ha. Nu äter jag jordgubbar med grädde, får se om jag blir nöjd sen. Nån som känner igen sig?

Haha aa jag brukar gå till kylskåpet och kolla ungefär 1 gång i timmen men kommer aldrig på vad jag vill ha. Brukar ta nåt att dricka då för jag är ju egentligen inte hungrig. Chokladmjölk är supergott ;)
  • mmjansson85

Är det vanligt att man känner skärande hugg i livmodertappen efter att bebisen fixerat sig? Förra veckan när jag var på mvc sa min bm att bebisen är fixerad och jag hade extremt mycket skärande hugg dagarna innan det. Men jag får fortfarande hugg dagligen men inte lika intensivt. Känner även en molande känsla i livmodern som kan sitta i en längre stund, känns lite som träningsvärk. Kan det vara förvärkar även fast det sitter i länge? Så svårt att veta när man aldrig gjort de här innan... jag vill bara ha ut min lilla kille nu!!!

• mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-06-23 22:25:43 följande:
    weehoo! Fick ännu en förvärk med tydlig mensvärk samt någon annan värk i livmodern! Man glädjs ju åt det lilla! Känns som att humöret hålls uppe så länge jag har något tecken på att förlossningen möjligvis inte är jättelångt borta..

Haha ja de e lite kul att man kan bli så glad av smärta ;)
  • mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-06-25 07:00:01 följande:
    Hon är här! Kl 2 fick jag värkar, kl 3 ringde vi barnvakten, kl 04:05 är hon född! Förlossningen var såå smidig! Visst gjorde det ont men kände mig inte maktlös eller att jag inte kunde hantera det. 3510g och 51cm lång.

Grattis!!! :)
  • mmjansson85

2 dagar kvar o det verkar inte händå nånting alls här så vi lär nog gå över tiden.. det som är bra är att man blir igångsatt v42+0 här så det är max 17 dagar kvar. Inte kul o vänta men de e ju inte för alltid som tur är.

• mmjansson85
    unborn skrev 2014-06-25 22:28:38 följande:
    Inte här heller..

Vart bor du? Här sker igångsättning senast vecka 41+3. Konstigt att de är så olika

Jag bor i Stockholm. Ja, det är lite konstigt att det inte är samma i hela landet faktiskt.
  • mmjansson85
    nica skrev 2014-06-26 09:02:16 följande:
    Omg står i kö för igångsättning, så idag verkar de som det blir av! Nervös. Ska ringa igen och se hur läget ser ut på sjukhuset om 2 timmar.

Spännande! :) Lycka till!
  • mmjansson85

Grattis Korpfan och nica! :)

Idag har jag bf men tror knappast bebis väljer att titta ut idag....

Har tid på mvc kl 13, hoppas det blir sista besöket!

• mmjansson85

Hur stor är slemproppen? Fick ut en rätt stor seg klump nyss.

Betyder det att förlossningen kan vara nära? Hoppas!!!!

• mmjansson85

Bf+2 här med och det verkar inte vara nåt på gång.. det har kommit en del slem senaste dagarna och jag har hugg i livmodertappen dagligen. Jag har en del förvärkar men inget regelbundet och inget som gör riktigt ONT. :/ känns som att bebis aldrig kommer komma ut....! :(

• mmjansson85

Ni som har barn sedan tidigare, hur känns det att ha värkar?

Jag har ont i nedre delen av livmodern, typ från naveln och neråt och har en känsla att jag måste göra nummer 2 men det händer liksom ingenting, det är inte värkar va? Så svårt att veta o så här har jag inte haft tidigare men jag gissar på att jag bara är trög i magen...! :/

• mmjansson85

Nu har jag värkar. Oregelbundna än så länge men dom gör iallafall riktigt ont och kommer med 3 till 10 minuters mellanrum och har pågått i ca 2 timmar. Får se om dom avtar eller om det snart är dags. Usch de e inte mysigt iallafall!

• mmjansson85

Nu är våran prins äntligen här! :)

Igår kl 12:32, 3 dagar efter bf, föddes han 3732 gram och 51 cm lång.

värkarna började kl 1 och kl 5 åkte vi in, då var jag öppen 2 cm bara. 2 timmar senare var jag öppen 5 cm och ytterligare en timme efter det var jag fullt öppen. Det gjorde väldigt ont och jag hade gärna tagit epidural men det gick för fort för det så jag fick klara mig på lustgas.

Det är en underbar känsla att äntligen få träffa min lilla kille, han är så fin! :)

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!