Inlägg från: mmjansson85 |Visa alla inlägg
  • mmjansson85

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Jag hoppar in här! Glad BF 27/6 med första barnet, det blir en liten pojke! Skrattande 
    Vill bara snabbspola sista 2 månaderna nu så jag kan få hålla min älskling i famnen! Hjärta Allt är inhandlat och klart, jag har 33 arbetsdagar kvar (jobbar sista dagen 5/6), kan det inte bli juni nu?!?

• mmjansson85
    Liinda skrev 2014-04-15 20:06:38 följande:
    Idag är en sån jobbig dag, var ute 30 min och hade konstant sammandragningar och när jag kom in får jag det så fort jag böjer mig eller blir lite irriterad när nattningen var jobbig med sonen. Kan inte gör något förutom att sitta still utan att få SD. Känner mig helt gråtfärdig att ha det så här 10 veckor till..:(
    Samma här. Jag känner mig totalt överflödig på jobbet nu. Sitter mest o gör ingenting. Jag får känningar i magen så fort jag stått upp en stund. Att bära saker är bara att glömma..
    Igår kunde jag inte ens stå upp de 5 minuter det tar att borsta tänderna och använda tandtråd. Jag var tvungen att sätta mig ner. Obestämd
  • mmjansson85

Hickar era bebisar ofta? Kände min lilla pojke hicka för första gången idag.
    Han har varit väldigt pigg idag och sparkar nästan hela tiden, antar att det betyder att han mår bra?
    Å vad jag längtar tills han kommer ut!!! 72 dagar kvar till bf...!

• mmjansson85
    Kela1981 skrev 2014-04-16 20:34:39 följande:
    Är det okej om jag också hoppar in här?

Har 66 dagar kvar till bf vilket betyder att vi väntar en liten prinsessa den 21/6 :)

Fick min grav.penning beviljad förra veckan så från 1/5 går jag ner och jobbar halvtid och sen från 1/6 har jag semester.

Men guuud vad tiden går långsamt nu! Vill ju bara att hon ska komma ut så vi får träffa henne :)

Hur mycket har ni hunnit fixa inför ankomsten av era bebisar?

Härligt :) är det första barnet? Ja tiden segar sig fram nu! :/

Vi är klara med det mesta redan. Allt är inhandlat och iordning gjort. Jag har inte packat bb väskan än men jag har gjort en lista med vad som ska finnas med i den. Håller även på o kollar om man kan ta bort airbagen i bilen men det verkar knepigt. :/ trodde de skulle va plättlätt!
  • mmjansson85
    Kela1981 skrev 2014-04-16 21:36:20 följande:
    Japp, det är första för oss :)
    Vi är också nästan färdiga med allt. Bara vagn och babyskydd som ska hämtas samt lite blöjor som ska inhandlas.
    Känns jätteskönt då jag är ett gigantiskt kontrollfreak och vill ha koll på allt jag kan ;)
    Airbagen i vår bil kopplar vi ur jätteenkelt med nyckeln i ett uttag i handskfacket så det känns lagom avancerat. Ni kanske kan få hjälp med att koppla ur den om det är knepigt? Det bör väl inte vara en enorm kostnad?
    Får man fråga vad som står på din lista till bb-väskan?
    Jag har inte börjat på den ännu och jag har ingen aning om vad som är bra att ha med.
    Har du fler barn eller är detta första för dig också?
    Det är vårat första Glad 
    Vi ska fixa det på verkstad men det verkar svårt även för dom. Har varit i kontakt med två verkstäder hittills och ena kunde inte fixa det och den andra skulle kolla upp det och återkomma.
    Verkar vara problem med detta i vissa bilar. I värsta fall får vi sätta babyskyddet i baksätet men jag vill helst ha han i framsätet.

Det jag har på listan för bb väskan hittills är:

Legitimation
    Mvc journal
    Babyskydd
    Kläder till bebis i strl 50/56 (2-3 långärmade bodys, 2-3 byxor, 1 mössa, 1 par strumpor)
    Amnings bh + inlägg
    3 par bekväma trosor + bindor (utifall att jag inte gillar de man får på bb)
    2 par strumpor
    2 st t-shirts/amningstoppar
    Mysbyxor
    Tofflor
    Mobil + laddare
    Surfplatta
    Tandborste + tandkräm
    Schampoo + balsam + duschtvål
    Läppbalsam
    Hårboste + hårsnodd
    Godis
  • mmjansson85
    Nelliesson skrev 2014-04-17 13:58:26 följande:
    Ja min bebis hickar ofta och sparkar otroligt mycket nu! så himla mysigt men man längtar som bara den till bf-dagen!! Börjar bli lite drygt på nätterna då man får gå upp på toa stup i kvarten.. 
    Är det första bebisen för er? Glad

Ja det här med att sova en hel natt (eller åtminstone över 3 timmar i sträck....) känns som ett minne blott...! Och värre lär det bli! Obestämd
    Jag brukar vakna mellan 2 och 4 gånger varje natt, inatt var det 4 eller 5 gånger + att min sambo är förkyld och snarkar som ett tröskverk så det vart inte mycket sömn för mig inatt... Känner mig som en zombie så det är ju skönt att det är helg snart...!
  • mmjansson85
    Nelliesson skrev 2014-04-17 14:15:34 följande:
    Ja det är första! Usch vad jobbigt! Men man har inte så mycket att välja på bara att stå ut de här veckorna som är kvar! Man får ett litet barn för det och det är nog värt allt besvär  
    Ja visst är det så. Glad O de går ju rätt fort egentligen även om det känns som att 10 veckor är en hel evighet!
  • mmjansson85
    Smill skrev 2014-04-18 16:37:34 följande:
    Hej! Jag väntar mitt tredje barn 20 juni 2014, men det är min andra graviditet. Fick tvillingpojkar för 8 år sedan och nu är en liten sladdis på väg. Längtar också väldigt mycket och tycker att tiden går långsamt. Men jag börjar bli lite nervös inför förlossningen. Fick göra kejsarsnitt förra gången och det gick så fort så jag hann aldrig bli nervös. Jag har redan mycket förvärkar och det hade jag förra gången också. Har svårt att tro att jag kommer gå hela vägen till slutet på juni. Förstod aldrig riktigt att förlossningen hade satt igång förra gången eftersom jag hade haft förvärkar så lång tid innan så jag märkte ingen skillnad. Är lite rädd att jag skall misstolka det igen. Är det någon annan som har liknande tankar och hur hanterar ni dem? MK
    Jag tänker likadant. Det är första barnet för oss och jag har ingen aning om hur det känns när det är dags. Hoppas att vattnet går så att jag ska veta säkert att det är på gång. Flört
    Men om värkarna är regelbundna så är det inte förvärkar va? Har läst nåt om att förvärkar försvinner om man tar ett varmt bad också medans "riktiga" värkar stannar kvar.
    Jag tror inte ens jag haft några förvärkar än, har mest bara känt lite molande ibland. Obestämd
  • mmjansson85

Idag drog bebis sitt knä eller armbåge eller nåt liknande jättehårt över magen. de gjorde riktigt ont! Förvånad
    Känner mer och mer att han trycker sig utåt liksom. Det börjar kanske bli lite trångt för han? 
    Jag tycker det är lite läskigt speciellt när jag ska sova för då trycker han sig gärna mot den sidan jag har neråt mot madrassen och jag är lite orolig att jag ska göra illa honom. Rynkar på näsan
    Nån som känner igen sig?

• mmjansson85
    Kia82 skrev 2014-04-23 19:36:41 följande:
    Tro mig, du märker när det är på riktigt för det är definitivt ingenting som du varit med om tidigare. Ja det stämmer att förvärkar försvinner om du tar ett bad medan riktiga värkar inte gör det så bara där så har du ett säkert tecken om inte vattnet skulle gå. Det är inte ovanligt att förstföderskor inte känner av så mycket förvärkar utan bara molande (mensvärk) som ju egentligen är växtvärk. Vilken vecka är du i?

Okej skönt att höra :) jag är i vecka 31 (30+4).
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!