Inlägg från: mmjansson85 |Visa alla inlägg
  • mmjansson85

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Nelliesson skrev 2014-05-21 14:03:48 följande:
    Vad bra skrivet! Det är klart att man ska ta vara på varje minut, sekund som man är gravid, det är fantastiskt att kunna bära ett barn så här! Känna sparkar varje dag smile1.gif Men det värsta är att jag knappt har några snygga kläder :( går med mjukisbyxor varje dag och linnen annars går jag med klänning när det är varmt men man saknar sin garderob smile1.gif Tycker det är onödigt att slänga pengar på kläder man ändå inte kan ha sen.Jag köpte mammabyxor som jag trodde skulle passa till nästa graviditet också men de är för små nu när jag är höggravid så går med tråkiga kläder nu fram till förlossningen och lite efter men i sommar ska jag försöka att ha så mycket klänningar som möjligt smile1.gif Det är tråkigt att man inte kan ha snygga kläder när man vill visa sin fina mage och ta massa snygga foton men är omöjligt att ta fina bilder om man inte har några kläder :( Kommer i två klänningar iallafall får nöja mig med det smile1.gif
    Jag går också runt i mjukisbyxor. Jag har mammabyxor som jag får på mig men jag tycker att dom trycker för mycket under magen. Jag köpte några långa linnen från gina tricot i strl medium som funkar nu och som jag även kan ha när jag ammar. Det är lite tråkigt, vill inte ens kolla i garderoben för att allt som är fint är för litet men det är ju inte för alltid som tur är!
    Vi kommer kunna ha snygga kläder igen! Det är bara en tidsfråga Flört
  • mmjansson85

Mina fötter och ben är också vätskefyllda..! Det är verkligen jobbigt men det är väl bara att stå ut. Jag kommer nog köpa nån kjol eller shorts i mjukistyg i typ storlek medium som jag kan ha när det är varmt. Jag kommer svettas ihjäl om jag ska ha mjukisbyxor på mig om det blir varmare.

• mmjansson85
    mmjansson85 skrev 2014-05-22 09:29:29 följande:
    Mina fötter och ben är också vätskefyllda..! Det är verkligen jobbigt men det är väl bara att stå ut. Jag kommer nog köpa nån kjol eller shorts i mjukistyg i typ storlek medium som jag kan ha när det är varmt. Jag kommer svettas ihjäl om jag ska ha mjukisbyxor på mig om det blir varmare.
    Hmm undrar om man kanske ska ta o sy nåt? Glad har bara sytt till bebis än så länge men hur svårt kan det vara Flört
  • mmjansson85

Nån mer som känner skärande och stickande smärtor i typ livmodertappen? Jag tror att det är bebis som håller på och fixerar sig eller kommer åt nån nerv men det är ju svårt att veta när man aldrig varit med om det förut.

• mmjansson85
    Salladshuvud skrev 2014-05-26 10:35:12 följande:
    Apropå klädsnack, köpte en jätteskön lång mammaklänning på HM nu i veckan som döljer mina bleksvullnaben och som gör att det svalkar jätteskönt i jämförelse med att gå i tights osv. Nu ett problem, iom att jag svullnat upp så mkt så gnider låren längst upp mot varandra och det börjar svida riktigt ordentligt! Vad kan man göra? Det är ju så himla skönt att ha såna här långklänningar för att kunna lufta benen utan att behöva visa dom!
    Har försökt smörja in med extra mkt lotion, men det torkar ju faktiskt in..

Tacksam för hjälpfulla tips i värmen!
    Jag har samma problem! Funderar på om man kanske ska ta ett par gravidstrumpbyxor och klippa av benen lite så att det blir som trosor med ben... Men det kanske blir för varmt...?
    Annars är det väl shorts som gäller för mig i sommar..!
  • mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-05-26 09:11:37 följande:
    jansson: Det är bebisen som du känner, antaglien nerver/muskler som den trycker på.. Det KAN kännas så också när den fixerar sig.. Jag har haft det så ett tag nu men bebisen är fullt rörlig här fortfarande..

Linda: Jag är i v 36+6 idag och min bebis håller på precis som din, är alltså fortfarande helt rörlig.. Men jag tror att så länge den är så pass rörlig så är chansen god att den ställer sig rätt till förlossningen.. Värre om den "låser" sig i fel läge..
    Okej tack för svar! :) Hur vet man om bebis är fixerad? Han ligger med huvud neråt sen några veckor tillbaka och rör sig på samma ställen hela tiden.
  • mmjansson85
    DevilsDaughter skrev 2014-05-26 13:23:07 följande:
    jansson: Barnmorskan känner om huvudet sitter fast där nere eller om det är rörligt. Det finns tre "steg".. Rörligt-då sitter det helt "löst" och kan röra sig hur som i princip men ligger ändå med huvudet neråt. Ruckbart-Då har det gått ner djupare men det går ändå att rucka på. Fixerad-Då har den satt fast sig helt och det går inte ens att rucka på huvudet. Vanligtvis fixerar sig bara det första barnet i god tid innan förlossningen, och i resterande graviditeter så fixerar barnet sig när förlossningen sätter igång. Men det finns som med allt annat stora variationer om när och om det sker.
    Idag var jag på mvc och bebis ligger med huvudet neråt och är ruckbar. Betyder det att han är på väg att fixera sig? 
  • mmjansson85
    Kia82 skrev 2014-05-28 11:32:08 följande:
    Kom på en annan sak som jag glömt att skriva tidigare. Jag får ofta ont i det ena örat i samband med att jag går och lägger mig men det är inte varje kväll. Igårkväll hade jag så ont att jag fick ta en Alvedon men sen kände jag ingenting när jag var vaken under natten. Någon som vet vad det kan vara, har hållit på från och till i några veckor nu? :-/
    Jag har också haft ont i ena örat men jag har haft ett hål i en tand så jag antog att det berodde på det. Var och lagade hålet idag iallafall så får se om öronvärken släpper den med.
  • mmjansson85

Ja, äntligen är det juni! Skrattande
    Nu väntar jag med spänning på att det ska börja hända saker här i tråden! Flört

• mmjansson85
    Nelliesson skrev 2014-06-04 18:41:56 följande:
    Bebisen har varit liten sen första mätningen och låg lite under normala sträcket men sen gick det upp igen och låg fortfarande under men följde sin egen kurva, kommer inte ihåg exakt veckor men nu för tre veckor sedan hade den inte växt någonting och fick göra ultraljud förra veckan och då var bebisen liten så fick ett nytt ultraljud och gjorde det idag då det visade sig att bebisen inte växt något på de två sista veckorna och när vi mätte låg den under sträcket så imorgon blir det igångsättning med vår lille bebis så det kan hända att det blir dags imorgon! Skrämmande men tryggt samtidigt att  hinna förbereda sig smile1.gif som det kan bli! 

Lycka till alla andra också!
    Berättar mer om det är så att det inte blir imorgon, de ska göra en ultraljud imorgon igen för att verkligen stämma av så att det inte blir igångsättning i onödan, hoppas att  det inte blir kejsarsnitt bara om inte bebisen klarar av en vaginal förlossning. 
    Å vad spännande! Lycka till! {#emotions_dlg.flower}
Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!