Inlägg från: mmjansson85 |Visa alla inlägg
  • mmjansson85

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

Idag packade jag bb väskan, iallafall det som inte används dagligen. :) imorgon går vi in i v38 så nu får bebis komma när han vill. ;)

• mmjansson85
    Juronjaure skrev 2014-06-08 18:58:09 följande:
    Hur känns egentligen förvärkar...? (För er)

Det är som en vanlig sammandragning (magen blir hård) kombinerat med typ "mensvärk".
  • mmjansson85
    Nelliesson skrev 2014-06-04 18:41:56 följande:
    Bebisen har varit liten sen första mätningen och låg lite under normala sträcket men sen gick det upp igen och låg fortfarande under men följde sin egen kurva, kommer inte ihåg exakt veckor men nu för tre veckor sedan hade den inte växt någonting och fick göra ultraljud förra veckan och då var bebisen liten så fick ett nytt ultraljud och gjorde det idag då det visade sig att bebisen inte växt något på de två sista veckorna och när vi mätte låg den under sträcket så imorgon blir det igångsättning med vår lille bebis så det kan hända att det blir dags imorgon! Skrämmande men tryggt samtidigt att  hinna förbereda sig som det kan bli! 

Lycka till alla andra också!

Berättar mer om det är så att det inte blir imorgon, de ska göra en ultraljud imorgon igen för att verkligen stämma av så att det inte blir igångsättning i onödan, hoppas att  det inte blir kejsarsnitt bara om inte bebisen klarar av en vaginal förlossning. 

Hur har det gått? Har du fått din lilla bebis?? :)
  • mmjansson85
    Kela1981 skrev 2014-06-12 20:29:55 följande:
    Var på inskrivning på KK idag inför det planerade snittet på måndag. Helt sjukt ju! Senast måndag är vi inte två längre utan TRE! Har fortfarande svårt att greppa det men guuuud vad jag längtar 

Å va spännande! :) Lycka till!! :)
  • mmjansson85
    Kia82 skrev 2014-06-13 19:33:47 följande:
    Lustgas, det är det enda jag någonsin använt.

Jag tänkte också försöka klara mig med lustgas men de finns en risk att jag ändrar mig när det är dags :p
  • mmjansson85
    Juronjaure skrev 2014-06-14 13:21:27 följande:
    Haha, ska alla köra på bara lustgas??? Vart är de där 46% (eller vad det är) som tar epidural? :)

Jag vill helst inte ta epidural eftersom att det försämrar värkarbetet, är dessutom inte så förtjust i nålar heller... men det finns en risk att jag ändrar mig när det väl är dags. Planen för min del är dock att enbart ta lustgas.
  • mmjansson85

Idag har jag känt mig jättedeppig, känns inte som att bebis någonsin kommer vilka komma ut :( han har varit rätt slö idag också, han rör sig inte lika häftigt som han brukar. Fast han rör sig ungefär lika ofta som vanligt så då lär det inte vara någon fara väl?

• mmjansson85

Verkar som att det börjar närma sig för många i tråden! :) Spännande! Här händer det inte mycket dock, tror det dröjer minst 2 veckor till... igår va jag jättedeppig men det känns okej idag.

• mmjansson85
    unborn skrev 2014-06-16 15:21:48 följande:
    Vilken vecka är du? Känner inget här heller, inte ens haft några förvärkar nån gång även fast slemmisen lossnat sen 5dgr tbax. Jag är verkligen deprimerad nu, gör inget annat än att ligga o vänta typ.

Jag är i vecka 39 nu (38+2). Jag har lite förvärkar men inget regelbundet. Det är såå tråkigt att vänta. Speciellt när man inte orkar göra nåt om dagarna...! :/
  • mmjansson85

Jag var på mvc idag och nu har bebis äntligen fixerat sig :)

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!