-
Jag har en gravidkudde så jag ligger likadant hela natten, den är riktigt bra faktiskt :)Juronjaure skrev 2014-04-23 22:07:17 följande:Känner också att jag mosar Putt varje kväll. Men har börjat peta in kanten på en kudde under magen, känns lite bättre. Sedan att kudden alltid ligger nån annanstans när jag vaknar är en annan sak... :P
-
Juronjaure skrev 2014-04-24 19:45:48 följande:Är det bara för mig som den här tråden ser jättekonstig ut, från inlägg 61?
På datorn ser den konstig ut men inte på min surfplatta. :/ -
Har googlat en del på skillnaden mellan sammandragningar, förvärkar, växtvärk och riktiga värkar.
Det verkar stå väldigt olika så är det någon av er som har koll och kan säga om jag fattat rätt?
Sammandragningar är när livmodern blir hård men det gör inte ont?
Förvärkar är sammandragningar med "mensvärk" som inte kommer regelbundet?
Växtvärk är "mensvärk" utan sammandragningar?
"Riktiga" värkar är sammandragningar med kraftigare "mensvärk" som kommer regelbundet? -
Jag får också ilningar ibland nu när bebis håller på o bökar runt så gissningsvis är det väl nån nerv som kommer i kläm.Kela1981 skrev 2014-04-27 21:51:16 följande:Bra med lite riktlinjer :)
Jag har sammandragningar och ibland så ilar det ner i "muffen" samtidigt. Väldigt obehagligt men det gör inte direkt ont.
Någon som har likadant? -
Idag ansökte jag om föräldrapenning för min första tid hemma. Jag tänkte inte ta några dagar alls för utbetalning i juni utan kommer leva på skattepengarna och sista lönen (jag jobbar 5 dagar i juni).
När börjar ni ta ut föräldrapenning? -
Jag nojjar också.. Mest för att bebis ska dö i magen. Jag försöker att inte tänka på det. Risken att det ska hända är ju som du säger minimal.Juronjaure skrev 2014-05-04 20:53:46 följande:Jag nojjar! Är skiträdd att barnet ska dö, antingen under förlossningen eller av plötslig spädbarnsdöd. Vad gör jag åt den nojan? Köper andningslarm? Vet att risken är minimal, men man kan ju ha otur... Det händer ju vissa...
Jag tror det blir lättare med tiden. -
Jag är beräknad till 27/6 men jag hoppas att min lilla kille kommer lite tidigare. Jag jobbar sista dagen 5/6 så efter det får han väldigt gärna komma ut!
-
Sammandragningarna som ändrat intensitet låter som förvärkar tycker jag. Jag har börjat få det nu, magen blir hård men det känns lite som mensvärk och trycker lite neråt.Liinda skrev 2014-05-12 08:31:51 följande:Har du det också jobbigt med det, hur är det för dig då?
Jag har haft sammandragningar sen i slutet på februari, och det är hemskt att gå på stan eller gå på affären och handla mat, det känns som om folk tittat och tror att man går med värkar...
Här i helgen ändra sammandragningarna intensitet ett tag och det liksom knötsig i hela underlivet och kändes bak i svanken och givetvis hela magen som vanligt...men så fort jag sätter mig ner stannat dem av. fortsätter jag så kan de sitta i i minst en minut och komma minuten efter...Men så ibland blir bara magen hård och jag kan fortsätta med det jag håller på med.
Jag längtar till BF så jag kan börja röra på mig igen, vill bara motionera utan att bli hejdad.
Blir spännande att följa tråden i juni och se när det sätter gång för er alla! =)
Vanliga sammandragningar tycker jag bara är lite smått obehagligt men det stör inte direkt eller vad man ska säga.
Jag längtar också efter att kunna röra mig normalt... Jag har en massa energi i huvudet och blir oerhört rastlös men kroppen orkar inte alls med. :( -
Fick precis halsbränna och en våg av illamående... Kom på att jag faktiskt har mått illa flera gånger senaste veckorna! Är det vanligt att illamåendet kommer tillbaka i slutet av graviditeten ?
-
Jag har bf 27/6 så har 46 dagar kvar. Känns segt men om 4 veckor går jag på mammaledighet så det känns skönt iallafall.Liinda skrev 2014-05-12 13:08:17 följande:Jaså, kanske de, men det avtog så fort jag satte mig ned.
Ju längre tiden går känns det som att det ökar lite mer, och vissa gånger värre en andra.
Hur länge har du kvar då?
Jag känner liknande, ska bli så skönt att kunna motionera igen och få rejält med frisk luft.
Försöker vara ute med sonen så gott det går, men han vill spela fotboll och sånt, det är lite för mycket för mig.
Tycker synd om honom dessa sista veckor.
Jag har börjat sy bebiskläder för att ha nåt att göra som även kroppen klarar av. Jag står inte ut att bara ligga på soffan och glo på tv..! Det är verkligen jättetråkigt. Men det är ju som tur är bara tillfälligt