Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

guapa: låter som att det är på gång! Men som du säger kan det ta tid, särskilt eftersom du är förstagångsföderska. Är din man anträffbar i natt och inte har alltför lång väg hem så är det nog lugnt! Den rosa vätskan som rinner ur, är den väldigt vattnig/rinnig så borde du nog ringa förlossningen och rådfråga, kan vara vatten du läcker.. Men det låter absolut som att det är på gång!

nica: hehe.. Egentligen orkar inte jag heller, och jag gör inte så mkt heller. Kör snabbis bakifrån bara=mannen gör allt jobb.. Sperman ska ju göra att tappen mognar/öppnas samt att det stimulerar lite där inne.. Dock hade väl det ultimata varit en riktig genomkörare där man får orgasm osv, men det orkar jag inte längre med haha..Nånstans får man dra gränsen;) 

• DevilsDaughter

Kia: Sådär har jag också varit nu till och från. Ena stunden känns allt ok, sen bara brister det och jag orkar inte mer.. Idag är en sån där skitdag, synd att den skulle inträffa just idag när man "måste" hålla humöret uppe. 

nica: Ne, tyvärr, lugnaste natten nånsin.. Skit med.. Kände mig otroligt besviken imorse. Är helt matt i kroppen och känner mig yr och slut i kroppen och har en del att fixa innan midsommarfirandet.. Det enda positiva med att familjen kommer hit är att jag slipper åka nånstans, för det hade jag verkligen inte pallat idag. 11 dagar över tiden är mycket! Nu KAN det ju ändå inte dröja innan du har din bebis, den måste ju ut på ett eller annat sätt! 

BF+3 och jag känner mig idag hyfsat säker på att jag kommer gå in i juli gravid.. 2:an kom 14 dagar efter BF, 3:an 21 dagar efter BF, så varför skulle det vara annorlunda denna gången? Jag är väl helt enkelt sådan som går gravid lite längre. 

soffiprop: Antingen vatten eller vattniga flytningar, en del har väldigt rikligt och vattniga flytningar i slutet och det är vad jag förstått inte helt ovanligt att det misstas för att vara vatten. Har det kommit något mer sen? Är huvudet väldigt långt ner så täpper det ju till hålet ut och är det vatten du läcker så är det inte konstigt om det bara rinner ut lite åt gången. 

• DevilsDaughter

Towandaa: Hoppas de tar fart igen! Hur pass ont gör dem? Förhoppningsvis är du i latensfasen och att de gör nytta trots att de är glesa! Då går det ju ändå framåt!

• DevilsDaughter

Tror det ligger något i det guapa skriver.. Sätts man igång tidigt så är nog risken större att det blir en mer komplicerad förlossning än om man sätts igång pga överburenhet för då skulle ju kroppen ändå ha satt igång när som helst av sig självt och är mer redo. Jag sattes igång pga överburenhet förra graviditeten och det gick hur bra som helst, min smidigaste förlossning av mina tre. Eftersom förra gick så bra så är jag inte ett dugg orolig över att bli igångsatt denna gången, dock vill jag komma igång av mig själv innan det behöver bli dags för igångsättning för det är ju ett bra tag innan det blir tal om det.. 

• DevilsDaughter

Kul att det blev några midsommarbebisar ändå! 

Vi har kollat kön denna gången och vi väntar en flicka, har inte kollat de andra tre gångerna. Har två flickor och en pojke sen tidigare.

Tinzu_ Det är inte foglossning du känner av då? Jag har foglossning endast i främre delen, alltså typ blygdbenet och de känns ungefär så som du beskriver det.

Tycker att jag får färre och färre förvärkar och sammandragningar för varje dag nu, så himla tråkigt.. Händer liksom inget alls och ibland slås jag av tanken att jag nästan glömt bort att jag kommer få en bebis när denna väntan är över. Det känns precis som att hela graviditetsgrejen har blivit en negativ grej nu pga denna ständiga väntan och all besvikelse när man tror att det är något på  gång och så är det inte det. Emellan alla förhoppningar att det ska sätta igång så känns det som att jag "vet" att jag kommer gå tiden ut, dvs tills jag blir igångsatt och då känns det så hopplöst att gå och vänta på att det ska sätta igång "redan" nu, "bara" BF+4.. 

• DevilsDaughter

Tinzu: Ja, det låter lite skumt, för foglossning brukar man ha hela tiden i princip och det brukar göra mer ont vid vissa rörelser, när man ska vända sig i sängen tex. 

nica: Först gjordes en bedömning hur mkt jag var mogen, vilket inte var speciellt mkt. Tappen låg lite bakåt, tror jag var öppen för ett finger bara (1,5 cm) och det var ca 2 cm kvar av tappen. De började iaf med att ta hål på hinnorna och efter det fick jag invänta värkar genom att vandra runt i korridoren. Tyvärr fick jag inga värkar av det alls, kroppen reagerade inte ens. Så jag fick då dropp istället, det hände ingenting då heller så de fick öka dosen flera gånger. Men när jag väl fick värkar så fick jag ordentliga som verkligen gjorde nytta, efter 10 minuter med värkar så var jag fullt öppen och krystade ut henne på 20 minuter. Det gick hur smidigt som helst och att det tog så lång tid innan min kropp reagerade på igångsättningen gjorde mig inget. 

Tizi: Går också med sådana tankar, tycker riskerna med att gå över är läskigt och jag sätts då hellre igång lite tidigare än går längre och inväntar att kroppen ska starta av sig självt. Jag ska till BM på tisdag och tänkte då försöka tjata till mig en tidigare överburenhetskontroll, men tror det är ganska lönlöst då de har sina regler/principer de följer..

BF+5. Vaknade idag och kände mig faktiskt på lite bättre humör än jag gjort nu i några dagar. Hade liksom inte väntat mig att något skulle sätta igång inatt och utan förväntningar så blir man inte så besviken hela tiden. Jag försöker verkligen ställa in mig på att jag antagligen kommer gå till överburenhetskontrollen som kommer inträffa ungefär 4 juli och räknar ner dit. Det värsta är väl att humöret verkligen går upp och ner och det påverkar ju så mkt. Men jag ska verkligen försöka nu att inte tro och hoppas på att det ska sätta igång hela tiden. Jag har ju gått över mkt med de andra och och då är det ju mest logiskt att jag gör det denna gången också. 

• DevilsDaughter

Kia: Tänkte på dig när du inte hade skrivit imorse:) Trodde att du åkt in, du brukar annars skriva ganska tidigt, hehe..

nica: Hoppas du får hinnsvepning och att den gör nytta. Jag kommer få en helt ny BM på tisdag, tror min har semester el nåt.. Har aldrig träffat henne förr men vet vem det är.. Men man vet liksom inte riktigt vad man vågar fråga/be om när man väl är där.. Vill ju be om både hinnsvepning och tidigare överburenhetskontroll, men misstänker att jag kommer fega ur när jag väl är där..

• DevilsDaughter

Många säger ju att bebisen brukar lugna ner sig när det är dags, men har också hört och läst att det är en myt och att bebisen INTE ska vara märkbart lugnare för då kan det vara något som är fel och att det kan vara lite risk med att man tror att det är normalt att bebisen blir lugnare och att man då tror att det är förlossningen som är på G eftersom det istället kan tyda på att något inte står rätt till. 
    Jag har aldrig märkt någon skillnad i rörelsemönstret hos mina innan det har varit dags för förlossning, men sådant kan säkert vara helt olika. 
    Men skulle bebisen bli mkt slö i magen så skulle jag inte våga lite på att det ev kan bero på att förlossningen närmar sig utan jag skulle nog kontakta förlossningen då för att få kolla att allt är okej med bebisen.
    Jag skulle inte ta det som ett tecken att förlossningen inte skulle ligga nära om bebisen är livlig.. 

nica: Ja, jag ska verkligen försöka vända den gnälliga och oroliga sidan till!!

Guapa: Jag skulle nog ändå våga vara lite optimistisk till att det kommer igång av sig självt innan onsdag eftersom värkarbetet ändå inte har lagt av helt utan fortfarande håller igång. Tror det är goda chanser att det ökar i intensitet snart!
    Jag har aldrig blivit lös i magen/tömt mig innan mina förlossningar, tvärt om har jag alltid varit hård heeela graviditeten och gör nr 2 med 3-4 dagars mellanrum och det har aldrig kommit något bajs på förlossningarna.. Men man vet ju aldrig.. Att känna bajsnödighetskänsla under värkar är jättevanligt och behöver inte ha något alls att göra med att man faktiskt behöver bajsa.

• DevilsDaughter

Kia: Mm, verkligen.. Är väldigt nyfiken på hur och när det kommer sätta igång om det nu gör det av sig självt.. Är på BF+5 idag. 

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!