Tinzu: Ja, det låter lite skumt, för foglossning brukar man ha hela tiden i princip och det brukar göra mer ont vid vissa rörelser, när man ska vända sig i sängen tex.
nica: Först gjordes en bedömning hur mkt jag var mogen, vilket inte var speciellt mkt. Tappen låg lite bakåt, tror jag var öppen för ett finger bara (1,5 cm) och det var ca 2 cm kvar av tappen. De började iaf med att ta hål på hinnorna och efter det fick jag invänta värkar genom att vandra runt i korridoren. Tyvärr fick jag inga värkar av det alls, kroppen reagerade inte ens. Så jag fick då dropp istället, det hände ingenting då heller så de fick öka dosen flera gånger. Men när jag väl fick värkar så fick jag ordentliga som verkligen gjorde nytta, efter 10 minuter med värkar så var jag fullt öppen och krystade ut henne på 20 minuter. Det gick hur smidigt som helst och att det tog så lång tid innan min kropp reagerade på igångsättningen gjorde mig inget.
Tizi: Går också med sådana tankar, tycker riskerna med att gå över är läskigt och jag sätts då hellre igång lite tidigare än går längre och inväntar att kroppen ska starta av sig självt. Jag ska till BM på tisdag och tänkte då försöka tjata till mig en tidigare överburenhetskontroll, men tror det är ganska lönlöst då de har sina regler/principer de följer..
BF+5. Vaknade idag och kände mig faktiskt på lite bättre humör än jag gjort nu i några dagar. Hade liksom inte väntat mig att något skulle sätta igång inatt och utan förväntningar så blir man inte så besviken hela tiden. Jag försöker verkligen ställa in mig på att jag antagligen kommer gå till överburenhetskontrollen som kommer inträffa ungefär 4 juli och räknar ner dit. Det värsta är väl att humöret verkligen går upp och ner och det påverkar ju så mkt. Men jag ska verkligen försöka nu att inte tro och hoppas på att det ska sätta igång hela tiden. Jag har ju gått över mkt med de andra och och då är det ju mest logiskt att jag gör det denna gången också.