Inlägg från: DevilsDaughter |Visa alla inlägg
  • DevilsDaughter

Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!

jansson: Hmm, vet faktiskt inte.. Har hört lite olika om det där.. Dock ska ju sperman verka uppmjukande på tappen och då borde det ju löna sig i längden att ha sex så ofta som möjligt.. Alltså även om förlossningen inte sätter igång direkt av sexet så borde det ju bidra till mognad av tappen.. Det är ju en tröstande tanke iaf :) Gällande det lilla morran skriver så kan ju kanske en kombination av allt det bidra till att sätta igång förlossningen. Häromdagen när vi hade sex fick jag regelbunda förvärkar efteråt som höll i sig nästan hela dagen, dock stannade det av sen, så jag blev lite besviken/förvånad när det inte gav samma effekt denna gången. 

lillamorran: Japp, BF-dagen passerad idag.. Tror jag har haft två sammandragningar idag, anledningen till att jag inte vet säkert är för att de är så otroligt svaga!! GRR"!! Är också trött på detta! Vi får hoppas på att det blir annat imorgon!

• DevilsDaughter

Grattis Dino!!!

Juron: Ja, det är skönt när man iaf passerat den dagen.. Det är liksom målet man haft framför sig så länge. Jag hade min BFdag igår, men jag kände mig ganska "tom" då, som att man väntat på att något stort ska hända men så händer det inget.. 

jansson: likadant här! har lidit av mycket foglossning tidigare graviditeter, men denna gången har det varit väldigt lindrigt, men senaste veckan har varit skitjobbig! Har jätteont av foglossningen, vaknar på natten när jag försöker röra på mig osv.
    Vaknar också besviken varje morgon, för då har jag aldrig några känningar alls:(
    Dock precis nyss när jag var på toa så kom det en jättestor *ursäkta* blodslajm, direkt liksom tänds ju hoppet. Men det har ju kommit blod och slem säker minst 20 gånger de senaste 3 veckorna och hittills har det inte betytt något, och jag har noll känningar för övrigt.. Men ändå.. Man registrerar liksom ALLT som kan tyda på att något att på G!

Vet ni vad min man sa igår när jag beklagade mig lite.. Att vill "vi" verkligen att bebisen kommer denna veckan då? Jag bara ehh va? Varför inte? Då sa han: Det är ju inte jättefint väder och det hade ju varit roligare att vara pappaledig när det är riktigt sommarväder. 
    Han tyckte alltså att vi gott kunde vänta med att få barnet ialla fall en vecka till så att han får riktigt semesterväder när han är ledig.. Kan ju säga att han kan vara glad att han lever idag! Jag är hemma hela dagarna rastlös med tre barn som bara vill hitta på saker (såklart)  medan jag helst vill gräva ner mig och varje dag känner mig som en värdelös mamma som inte kan njuta av att vara ledig tillsammans med mina barn.. 

• DevilsDaughter

hehe.. aa, känner mig fortfarande irriterad över att han tänkte sådär!! För MIG så försvinner ju hela sommaren istället eftersom jag inte kan njuta av den så som jag vill kunna göra..
    Jag har också fixat här hemma nu och känner att det nu är dags för lillan att komma!
    Har liksom storstädat huset flera gånger och sen har barnen stökat ner det igen och städat igen osv i en evighet känns det som nu.. Idag städar jag igen men sen får det fan va nog!! Hoppas lite på att förlossningen ska komma igång av att jag städar, men hur många gånger har man inte trott det?
    Ni som lagar mat och fryser in, vad lagar ni för nåt? Har inte känt någon motivation till att laga mat och frysa in, men om bebisen inte kommer denna veckan så kommer jag vara helt sysslolös nästa vecka så då kanske det blir till att laga lite mat då.. Men vet inte riktigt vad bara..

• DevilsDaughter

Kia: Hade också tyckt det varit jätteskönt om mina två älsta hade åkt bort några dagar, hehe.. 

Kul att läsa om vad ni lagat för nåt! Får se hur jag känner nästa vecka om jag sätter igång med något matprojekt då.. Tycker förövrigt att det är HELT ok att be besökare ta med mat/fika!

• DevilsDaughter

Humlan: Mest 56 och lite i stl 50.. Mitt första barn hade stl 50 i början, men de andra två fick ha stl 56 direkt så jag gissar på att det blir likadant denna gången också.

• DevilsDaughter

lilla morran: Grattis! Vad skönt att du slapp gå över så mkt! Kul att hinnsvepningen funkade! Verkar som att det funkar för de flesta..

Juron: vi kör på som vanligt och ingen av oss avblåser det vi bokat in förren det är riktigt onda värkar och det börjar bli tal om förlossning. Jag åkte till och och med till jobbet i v 38 när jag hade kraftiga förvärkar och slemproppen gick och jag blödde, trodde det var på gång, men chansade ändå och det var inget på gång visade det sig och jag kunde jobba 2 veckor till.. 

Korpfan: Känner som du, håller mig gärna borta från människor just nu..

• DevilsDaughter

Kia: Låter som att det kan vara på gång då ju! Hoppas på det! 

towanda: Hoppas hinnsvepningen fortsätter att ge verka! 

Evelina: Man kan gå öppen 3-4cm i princip hur länge som helst tyvärr.. Men eftersom du gått över så borde ju bebisen komma när som helst eftersom du ändå är så pass mogen för förlossning!

nica: Bor i Blekinge så det är ju inte så långt ifrån.. Kanske är likadant här då.. Vi ska vara hemma hos oss imorgon och min närmsta familj kommer hit. Känner mig så egoistisk men jag är så trött på detta nu att jag inte har något alls emot att bebis kommer idag eller imorgon och att vi får ändra på midsommarplanerna (iofs så får de gärna fira i vårt hus ändå) men struntar i att vi/jag inte kan närvara. 

• DevilsDaughter

nica: Hade också sett fram emot en midsommar med nyfödd.. Men icke då.. Låter som en bra ide att ta det lugnt!

• DevilsDaughter

jansson: Min slempropp har gått i omgångar i 3 veckor och då varit blodig ibland. Under en av mina andra graviditeter gick slemproppen i omgångar under en dag och dagen efter satte förlossningen igång så det kan verkligen gå hur som helst. Det är väl så att när proppen går så gör den det för att man börjat öppna sig lite/mogna och sen kan det stanna av och dröja till förlossningen eller så fortsätter livmoderhalsen att mogna och öppna sig och då sätter förlossningen igång på riktigt. Så det är bara att hoppas på det sista alternativet!

Towandaa: Hoppas det drar igång igen!

Funderar på en färdknäpp ikväll.. hade ju det igårkväll och då fick jag ju halvonda PIN/förvärkar halva natten. Inte för att jag vill ligga vaken med det igen och hoppas i onödan, men man hoppas ju på att det ska sätta igång av det.. Det borde det väl kunna göra.... Känner mig lite sådär lagom desperat... 

Svar på tråden Längtar att få föda? BF JUNI 2014!!