• mr me

Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?

Sverige har sedan länge en generös invandringspolitik. De senaste decennierna har Sveriges demografi förändrats radikalt. Till följd av detta har samhället blivit råare och kallare.

På många svenska skolor finns det idag övervakningskameror, båda för att övervaka eleverna och för att förhindra att skolorna utsätts för brandattentat. I tidningarna läser vi även om gruppvåldtäkter och personrån på skolorna under skoltid.

Under det gångna året har vi haft omfattande invandrarkravaller i landets huvudstad, men även oroligheter bland invandrarna i Göteborg, Malmö och andra städer, där bilar, förskolor och kulturminnesmärkta byggnader stuckits i brand.

Elin Krantz, Inger Wickman, Tommy Lundén, listan kan göras lång över de svenskar som bara de senaste åren oprovocerat fallit offer för det dödliga invandrade våldet. Den svenska invandringspolitiken har ett pris, inte bara i form av skattemiljarder, utan även räknat i antal släckta människoliv.

Det jag undrar är om ni som är för denna samhällsutveckling är nöjda? Är det såhär ni vill att Sverige ska se ut?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?
  • chrissandra
    Sensitiveguy skrev 2014-04-17 18:32:43 följande:

Jo, men tror du medborgare som invandrat hit inte känner aversion mot en omröstning om invandringsstoop?

Nej det tror jag inte. De har samma val som alla andra, rösta ja eller nej.
  • förvirradflicka
    Sensitiveguy skrev 2014-04-17 18:28:14 följande:

Begriper inte vad det har med invandrare att göra.
    Många politiker bor tex inte där det är hög andel invandrare. De får inte se verkligheten för många människor.
    Det är inte humant för alla invandrare att packas in så som de gör nu. Bor 5-6 i små ettor, de kommer inte in i samhället osv.
    Därför tycker jag att en folkomröstning borde vara på sin plats! Där får alla säga vad de tycker och därmed får man en rättvis bild utav vad hela svenska folket tycker och kan därefter ta beslut hurvida man bör göra med invandringen.
  • NorrlandsGud
    Jag är FÖR den förda invandringspolitiken och är NÖJD med samhällsutvecklingen.

Det är ett "spännande socialt experiment".
  • chrissandra
    Sensitiveguy skrev 2014-04-17 18:32:43 följande:

Jo, men tror du medborgare som invandrat hit inte känner aversion mot en omröstning om invandringsstoop?

Tror du själv att alla invandrare vill att det ska vara en sådan invandring till Sverige som det är nu?

Tror du att alla invandrare vill att alla slags folk ska vara välkomna hit?

Tror du motsättningarna mellan invandrare från olika länder försvinner då de kommer till Sverige?

Tror du att alla som kommer till Sverige är utan sjukdomar så som HIV, hepatit, TBC?
  • Gert
    NorrlandsGud skrev 2014-04-17 20:58:13 följande:
    Jag är FÖR den förda invandringspolitiken och är NÖJD med samhällsutvecklingen.

Det är ett "spännande socialt experiment".
    Vad med samhällsutvecklingen är du nöjd med?
  • NorrlandsGud
    Gert skrev 2014-04-17 21:10:53 följande:
    Vad med samhällsutvecklingen är du nöjd med?
    Allt! Vi lever i ett mycket mer intressant samhälle nu än förr.
  • Gert
    NorrlandsGud skrev 2014-04-17 21:16:31 följande:
    Allt! Vi lever i ett mycket mer intressant samhälle nu än förr.
    Vad är det som är mer intressant?
  • NorrlandsGud
    Gert skrev 2014-04-17 21:17:18 följande:
    Vad är det som är mer intressant?
    Allt! Massa olika kulturer, massa olika religioner, massa nya restauranger och små butiker med intressanta produkter man aldrig sett tidigare. Intressanta människor. Intressanta språk. Och det mest intressanta är ju hur allt det här smälter samman.
  • Gert
    NorrlandsGud skrev 2014-04-17 21:25:11 följande:
    Allt! Massa olika kulturer, massa olika religioner, massa nya restauranger och små butiker med intressanta produkter man aldrig sett tidigare. Intressanta människor. Intressanta språk. Och det mest intressanta är ju hur allt det här smälter samman.
    Haha! Massa olika religioner? Vilka då?

Massa nya restauranger? Som vad?

Små butiker, hoho.

Intressanta människor kan jag hålla med om. Intressanta språk om man kan förstå vad de säger.

Smälter samman? Du menar att segregationen inte finns?
  • NorrlandsGud
    Gert skrev 2014-04-17 21:29:39 följande:
    Haha! Massa olika religioner? Vilka då?

Massa nya restauranger? Som vad?

Små butiker, hoho.

Intressanta människor kan jag hålla med om. Intressanta språk om man kan förstå vad de säger.

Smälter samman? Du menar att segregationen inte finns?
    Okej. Du är uppenbarligen lite slö i skallen.
    Ska jag räkna upp alla restauranger eller?

Bara för att du inte vågar gå in på småbutikerna och prova något nytt betyder inte att andra tycker det är spännande.

Nej jag har varken sagt eller menat att segregationen inte finns. Jag säger att den är INTRESSANT!

Fan va trög folk är. Hoppas det kommer in lite nytt blod.
Svar på tråden Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?