• mr me

Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?

Sverige har sedan länge en generös invandringspolitik. De senaste decennierna har Sveriges demografi förändrats radikalt. Till följd av detta har samhället blivit råare och kallare.

På många svenska skolor finns det idag övervakningskameror, båda för att övervaka eleverna och för att förhindra att skolorna utsätts för brandattentat. I tidningarna läser vi även om gruppvåldtäkter och personrån på skolorna under skoltid.

Under det gångna året har vi haft omfattande invandrarkravaller i landets huvudstad, men även oroligheter bland invandrarna i Göteborg, Malmö och andra städer, där bilar, förskolor och kulturminnesmärkta byggnader stuckits i brand.

Elin Krantz, Inger Wickman, Tommy Lundén, listan kan göras lång över de svenskar som bara de senaste åren oprovocerat fallit offer för det dödliga invandrade våldet. Den svenska invandringspolitiken har ett pris, inte bara i form av skattemiljarder, utan även räknat i antal släckta människoliv.

Det jag undrar är om ni som är för denna samhällsutveckling är nöjda? Är det såhär ni vill att Sverige ska se ut?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?
  • Sensitiveguy
    chrissandra skrev 2014-04-17 22:46:06 följande:
    Repeterar och nu numrerade.

1, Tror du själv att alla invandrare vill att det ska vara en sådan invandring till Sverige som det är nu?

2, Tror du att alla invandrare vill att alla slags folk ska vara välkomna hit?

3, Tror du motsättningarna mellan invandrare från olika länder försvinner då de kommer till Sverige?

4, Tror du att alla som kommer till Sverige är utan sjukdomar så som HIV, hepatit, TBC?

Vad jag tror är irrelevant. Men ingen av dig eller mig eller någon annan, oavsett härkomst, kan veta svaret på de frågorna.
  • chrissandra
    Sensitiveguy skrev 2014-04-18 05:44:51 följande:

Vad jag tror är irrelevant. Men ingen av dig eller mig eller någon annan, oavsett härkomst, kan veta svaret på de frågorna.

Så du kan inte svara på vad du tror?
  • J  a d e d

Aj. Man är alltså automatiskt obegåvad om man är för en stoppad/begränsad invandring? Intressant....

• puss
    chrissandra skrev 2014-04-17 23:25:15 följande:

Fortfarande så kommer syfilis med invandrare.
    Nej, det kommer med svenska män som varit ute på ragga-barn-semester.
  • SpanskaFlugan
    chrissandra skrev 2014-04-17 23:30:56 följande:

Detta har inte hänt alltså?

Ursäkta men länkade du just till en youtube video med rubriken "genetiska skillnader gör integrationen omöjlig"?! Är det på den nivån din rasism ligger? Då ser jag tyvärr dig som ett helt förlorat fall och kommer inte ens försöka argumentera med dig. Genetiska skillnader?! Allvarligt?!
  • Guapa
    Cal XVI Gustf skrev 2014-04-18 00:45:15 följande:
    Hur avgör du om någon du ser på stan är invandrare eller inte?
    Oftast pga brytningen. De flesta infödda svenskar talar flytande. I de fall folk har rest sig på tunnelbanan har det 5 av 6 gånger varit medelålders kvinnor med sjal på huvudet och ganska kraftig brytning. Jag har ingen aning om ursprung men jag utgår från att de är inflyttade. Den unga killen som släppte fram mig i kassan pratade inte svenska öht och sa någonting på annat språk till sin flickvän.
  • Sensitiveguy
    chrissandra skrev 2014-04-18 07:00:34 följande:
    Så du kan inte svara på vad du tror?

Jag tror att det är väldigt olika, precis som med svenskar. Bättre svar kan du inte få.
  • Guapa
    maria diaz skrev 2014-04-17 23:47:26 följande:
    Antalet invandrare ska väl inte styras av hur trevliga eller otrevliga de är?
    Jag har massor med goda vänner som är invandrare, men det hindrar inte att jag tycker att invandringen till Sverige varit alldeles för stor de senaste 20 åren.
    Det tycker många invandrare också, som drabbas lika hårt som svenskar av hög invandring.
    Poängen är väl mer - vad tusan har hänt med svenskarna? Det här med att ta hand om varandra, låta en gammal, skadad eller gravid ta ens plats i bussen eller tåget. Hur vi bemöter äldre. Sånt som var självklarheter för 30-40 år sedan har helt försvunnit ur vår kultur. Och det beror sannolikt inte på invandringen.
  • Guapa
    Guapa skrev 2014-04-18 13:01:41 följande:
    Poängen är väl mer - vad tusan har hänt med svenskarna? Det här med att ta hand om varandra, låta en gammal, skadad eller gravid ta ens plats i bussen eller tåget. Hur vi bemöter äldre. Sånt som var självklarheter för 30-40 år sedan har helt försvunnit ur vår kultur. Och det beror sannolikt inte på invandringen.
    Det kan ju vara ett storstadsfenomen också. Men jag har rest mycket och det är få städer där folk är så "bortkopplade" från omgivningen som svenskarna (eller kanske snarare stockholmsborna) är. Däremot är de allra flesta vänliga om man går fram direkt och frågar om vägen etc. Men sällan att någon erbjuder sin plats.

Skiljer det sig ut i landet mån tro? Är man mer mån om sin omgivning i mindre städer?  
  • Gert

Det är inte bara i Sverige som samhällsutvecklingen har blivit sämre. I alla länder där det råder en stor invandring har samhällsutvecklingen blivit sämre. Är det en slump?

• Tom Araya
    Tom Araya skrev 2015-08-26 05:18:00 följande:
    Radikalisering i förorter drabbar kvinnor hårt

www.svt.se/nyheter/inrikes/radikalisering-i-fororter-drabbar-kvinnor-hart

Hej vänner.
    Jag är häpen. Dom klippte bort hoten journalisten och jag fick.

www.facebook.com/mona.walter.182/posts/1654489658155952
    Tom Araya skrev 2015-08-26 05:25:25 följande:
    Mona Walter i Rinkeby och medier

sjunne.com/2015/08/25/mona-walter-i-rinkeby-och-medier/
    nyheteridag.se/har-ar-hemliga-krissamtalet-som-avslojar-att-svt-morkade-inslag-om-rinkeby/

• Tom Araya
    Guapa skrev 2014-04-18 13:01:41 följande:
    Detta håller jag med om och jag upplever att man inom många etniciteter med tillhörande kultur är bättre på detta än bland dagens svenskar. Jag har i alla fall upplevt det både i Sverige (bland människor med utländsk bakgrund) och utomlands. Jag har upplevt motsatsen också, men jag uppfattar dem mer lite som avfällingar från den annars rådande kulturen.
    Jag håller på med ungdomsverksamhet och vi får rätt många ungdomar med utländsk bakgrund och jag upplever att de flesta av dem har större respekt för äldre och vissa typer av auktoriteter än vad många unga med svensk bakgrund har.
  • Tom Araya
    Sverige var inte det land Jaafer fick höra om

Bussen är borta för länge sedan, det är inte frustratio

De kom till Sverige för ett nytt liv men undrar när det ska starta.

? Hur kan era politiker säga att det bara är för alla att komma hit, när det inte ens finns jobb och bostäder? Jag förstår det inte, säger Jaafer från Aleppo i Syrien.

www.ltz.se/jamtland/ostersund/sverige-var-inte-det-land-jaafer-fick-hora-om

• Tom Araya
    Gränspolisen: "Smugglarna har sagt åt dem att kliva av i Östersund"

http
    ://www.op.se/blaljus/granspolisen-smugglarna-har-sagt-at-dem-att-kliva-av-i-ostersund
Svar på tråden Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?