• mr me

Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?

Sverige har sedan länge en generös invandringspolitik. De senaste decennierna har Sveriges demografi förändrats radikalt. Till följd av detta har samhället blivit råare och kallare.

På många svenska skolor finns det idag övervakningskameror, båda för att övervaka eleverna och för att förhindra att skolorna utsätts för brandattentat. I tidningarna läser vi även om gruppvåldtäkter och personrån på skolorna under skoltid.

Under det gångna året har vi haft omfattande invandrarkravaller i landets huvudstad, men även oroligheter bland invandrarna i Göteborg, Malmö och andra städer, där bilar, förskolor och kulturminnesmärkta byggnader stuckits i brand.

Elin Krantz, Inger Wickman, Tommy Lundén, listan kan göras lång över de svenskar som bara de senaste åren oprovocerat fallit offer för det dödliga invandrade våldet. Den svenska invandringspolitiken har ett pris, inte bara i form av skattemiljarder, utan även räknat i antal släckta människoliv.

Det jag undrar är om ni som är för denna samhällsutveckling är nöjda? Är det såhär ni vill att Sverige ska se ut?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?
  • Ingram

Jag tror de flesta förstår att om vi har en folkomröstning i Sverige så får alla svenska medborgare över 18 rösta, det omfattar ju just alla svenska medborgare...oavsett vart du är född.

• chrissandra
    Ingram skrev 2014-04-17 00:47:03 följande:
    Jag tror de flesta förstår att om vi har en folkomröstning i Sverige så får alla svenska medborgare över 18 rösta, det omfattar ju just alla svenska medborgare...oavsett vart du är född.

Ja, jag tror också de flesta förstår det. (har dock insett att det absolut inte gäller alla)
  • OneWish

Nej jag blir förvånad över att det finns personer som upprepade gånger ska lägga sig i politik men inte som ens förstår minsta grundläggande demokratiska koncept... 

Silent crystalline tears I cry. For all must say their last goodbye - to paradise.
  • Anghammarad
    OneWish skrev 2014-04-17 01:47:01 följande:
    Nej jag blir förvånad över att det finns personer som upprepade gånger ska lägga sig i politik men inte som ens förstår minsta grundläggande demokratiska koncept... 
    Eller hur. I den senaste nationella folkomröstningen i Sverige så hade alla utländska medborgare som varit folkbokförda i Sverige i tre år innan valet rösträtt...

www.scb.se/statistik/ME/ME0113/2003A01/ME0113_2003A01_BR_01_ME08SA0401.pdf
  • chrissandra
    Anghammarad skrev 2014-04-17 09:10:06 följande:
    Eller hur. I den senaste nationella folkomröstningen i Sverige så hade alla utländska medborgare som varit folkbokförda i Sverige i tre år innan valet rösträtt...

www.scb.se/statistik/ME/ME0113/2003A01/ME0113...

Du måste fortfarande ha uppehållstillstånd för att få rösta.
  • Anghammarad
    chrissandra skrev 2014-04-17 09:37:28 följande:

Du måste fortfarande ha uppehållstillstånd för att få rösta.
    Måste man? Det enda kravet för icke EU medborgare verkade vara att man skulle ha varit folkbokförd i Sverrige i tre år.  Jag letar efter information om att man måste ha uppehållstillstånd för att bli folkbokförd men jag hittar inget. Kan du peka mig i rätt riktning
  • Anghammarad
    Anghammarad skrev 2014-04-17 09:47:51 följande:
    Måste man? Det enda kravet för icke EU medborgare verkade vara att man skulle ha varit folkbokförd i Sverrige i tre år.  Jag letar efter information om att man måste ha uppehållstillstånd för att bli folkbokförd men jag hittar inget. Kan du peka mig i rätt riktning
    Nevermind, jag hittade det. Normalfallet är att man måste ha uppehållstillstånd.

www.bth.se/for/hr.nsf/bilagor/a82Flytta%20till%20Sverige_pdf/$file/a82Flytta%20till%20Sverige.pdf
  • chrissandra
    Anghammarad skrev 2014-04-17 09:47:51 följande:

Du är inte folkbokförd i Sverige om du inte har uppehållstillstånd.
  • maria diaz
    Ingram skrev 2014-04-17 00:47:03 följande:
    Det kommer troligen öka chanserna att förslaget om minskad invandring blir verklighet.
Svar på tråden Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?