• mr me

Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?

Sverige har sedan länge en generös invandringspolitik. De senaste decennierna har Sveriges demografi förändrats radikalt. Till följd av detta har samhället blivit råare och kallare.

På många svenska skolor finns det idag övervakningskameror, båda för att övervaka eleverna och för att förhindra att skolorna utsätts för brandattentat. I tidningarna läser vi även om gruppvåldtäkter och personrån på skolorna under skoltid.

Under det gångna året har vi haft omfattande invandrarkravaller i landets huvudstad, men även oroligheter bland invandrarna i Göteborg, Malmö och andra städer, där bilar, förskolor och kulturminnesmärkta byggnader stuckits i brand.

Elin Krantz, Inger Wickman, Tommy Lundén, listan kan göras lång över de svenskar som bara de senaste åren oprovocerat fallit offer för det dödliga invandrade våldet. Den svenska invandringspolitiken har ett pris, inte bara i form av skattemiljarder, utan även räknat i antal släckta människoliv.

Det jag undrar är om ni som är för denna samhällsutveckling är nöjda? Är det såhär ni vill att Sverige ska se ut?

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?
  • chrissandra
    Sensitiveguy skrev 2014-04-16 23:58:33 följande:

Ska invandrare rösta om sin egna utvisning? Ja du, undra om det blir ett ja eller nej där.

Tror hon menar en folkomröstning av svenska medborgare.
  • Sensitiveguy
    chrissandra skrev 2014-04-17 00:00:42 följande:
    Tror hon menar en folkomröstning av svenska medborgare.

Vilken parodi av demokratin att anhålla en folkomsröstning där medborgare av utländsk härkomst exkluderas att deltaga.
  • chrissandra
    Sensitiveguy skrev 2014-04-17 00:11:47 följande:

Vilken parodi av demokratin att anhålla en folkomsröstning där medborgare av utländsk härkomst exkluderas att deltaga.

Vet inte du att man kan vara svensk medborgare även om man kommer från ett annat land?

Samma regler gäller i valet i höst, du måste vara svensk medborgare för att få rösta.
  • chrissandra

Du tycker alltså att valet är en parodi?

Vilka ska få rösta tycker du?

Alla som vistas i Sverige den dagen, turister också.
  • chrissandra
    chrissandra skrev 2014-04-17 00:17:44 följande:

Du tycker alltså att valet är en parodi?

Vilka ska få rösta tycker du?

Alla som vistas i Sverige den dagen, turister också?

Tappade ett ? Lägger dit det nu för att undvika missförstånd.
  • förvirradflicka

Parodi? Det ger en rättvis bild av hur svenska folket, de svenska medborgarna tycker i frågan. Vilket för mig är viktigt! Politiker vet inte alltid hur det faktiskt ser ut i samhället, varför inte låta de som vet få vara med och bestämma?
  • J  a d e d

Tja jag är för en stoppad invandring så kan tyvärr inte rösta här.

• OneWish

Vad är en parodi med att omröstningar som gäller en nationspolitik kräver medborgarskap?

Tycker du det är en parodi att man måste vara aktieägare för att få rösta i bolagsstämmor också?
    Silent crystalline tears I cry. For all must say their last goodbye - to paradise.
  • chrissandra
    förvirradflicka skrev 2014-04-17 00:20:39 följande:
    Parodi? Det ger en rättvis bild av hur svenska folket, de svenska medborgarna tycker i frågan. Vilket för mig är viktigt! Politiker vet inte alltid hur det faktiskt ser ut i samhället, varför inte låta de som vet få vara med och bestämma?

Kanske Sensitiveguy brukar rösta i andra länders val? Om nu inte medborgarskap är så viktigt. Oskyldig
  • förvirradflicka
    chrissandra skrev 2014-04-17 00:30:29 följande:

Kanske Sensitiveguy brukar rösta i andra länders val? Om nu inte medborgarskap är så viktigt. Oskyldig
    Ja, kanske det. Jag funderar på om jag ska rösta i Norge eller kanske Tyskland? FlörtOskyldig
Svar på tråden Ni som är för fortsatt hög invandring - är ni nöjda?