• bubbelsoda

Unga blivande mammor i december 2014

Hej!
    Som rubriken lyder, unga blivande mammor i december i år!
    Detta blir (förhoppningsvis) första barnet!
    Häng gärna på!

• Svar på tråden Unga blivande mammor i december 2014
  • Soffe90

Hej! Hoppar in här! Plussade för fyra dagar sen efter att ha försökt bli gravid i 2 år! :) är i v.5! :)

• kossan

Hej allihopa!

Jag plussade imorse, i ren chock eftersom jag inte fått tillbaka mensen efter att jag slutat med cerazette i december.

Jag är inte helt säker men jag antar att det lär bli en decemberbebis eller tidig januaribebis. Eftersom jag inte alls vet när det blev till, jag fick ett ganska starkt plus ändå! ;)

Hoppas jag får vara med ändå!

• Tillaan

Självklart. Vad kul :) ladda ner en gravidapp eller köp hem clearblue så säger den hur långt gången du är så kan vi räkna datum :)

• kossan
    Tillaan skrev 2014-04-15 07:14:41 följande:

Självklart. Vad kul :) ladda ner en gravidapp eller köp hem clearblue så säger den hur långt gången du är så kan vi räkna datum :)

Okey, men kan den räkna ut även fast man inte vet när man hade ägglossning? Jag tog ett CB digital igår efter jobbet då stod det 2-3 veckor men man vet ju inte om det stämmer eftersom det inte var morgonurin heller! ;)

Jag ska ringa barnmorskan och be om ett tidigt ultraljud som jag fick tips om! :)
  • morphet

Hej! Jag hoppar också in här! 23 år och har beräknad BF den 20/12 enligt FL:s kalender. Är jätteglad och jättenervös! Ska på hälsosamtal hos Mvc nästa vecka. Äter levaxin och oroar mig lite över att jag inte har rätt dos men när jag ringde min vc så fick jag bara en telefontid nästa vecka - vad ska det hjälpa? :(

• Tillaan

Angående telefontiden, så kanske du kan prata med en sköterska om det, prata även med din barnmorska. Och googla ingenting, man blir helt knäpp då.
    Jag har slutat med att söka upp saker på nätet, för jag vet hur jag blir om jag skulle läsa något negativt.

• Tillaan
    kossan skrev 2014-04-15 07:34:54 följande:
    Okey, men kan den räkna ut även fast man inte vet när man hade ägglossning? Jag tog ett CB digital igår efter jobbet då stod det 2-3 veckor men man vet ju inte om det stämmer eftersom det inte var morgonurin heller! ;)

Jag ska ringa barnmorskan och be om ett tidigt ultraljud som jag fick tips om! :)
    Ja, gör det, så kan du få ett vul eller ta ett blodprov så kan de se vad som är på gång.
    När jag testade mig i vecka 5, så tog jag 3 av 4 på "eftermiddags" urinet, så för mig spelade det ingen roll  ^^ Men jag var ju lite längre gången också.

Vet du när du hade sex senast eller när du hade din senaste mens första dag, eller när du skulle haft den. Eftersom den inte kommit tillbaka :P
  • kossan
    Tillaan skrev 2014-04-16 08:23:21 följande:
    Ja, gör det, så kan du få ett vul eller ta ett blodprov så kan de se vad som är på gång.
    När jag testade mig i vecka 5, så tog jag 3 av 4 på "eftermiddags" urinet, så för mig spelade det ingen roll  ^^ Men jag var ju lite längre gången också.

Vet du när du hade sex senast eller när du hade din senaste mens första dag, eller när du skulle haft den. Eftersom den inte kommit tillbaka :P
    Vi va på första samtalet igår, de ville att vi skulle komma direkt. Så vi har bokat inskrivning om tre veckor (typ) och då blir det även bokning av ultraljud för att se hur långt gången jag är.

Nej jag har ju ingen aning om när mensen skulle tänkas komma, hade inte mens under de 4 år jag ätit cerazette. ;) plus att den var lite oregelbunden innan jag började!

Och sex har vi haft några gånger varje vecka så det kan jag tyvärr inte gå efter heller:p
  • Tillaan
    kossan skrev 2014-04-16 16:11:44 följande:
    Vi va på första samtalet igår, de ville att vi skulle komma direkt. Så vi har bokat inskrivning om tre veckor (typ) och då blir det även bokning av ultraljud för att se hur långt gången jag är.

Nej jag har ju ingen aning om när mensen skulle tänkas komma, hade inte mens under de 4 år jag ätit cerazette. ;) plus att den var lite oregelbunden innan jag började!

Och sex har vi haft några gånger varje vecka så det kan jag tyvärr inte gå efter heller:p
    Ja då blir det svårt att räkna ut ^^ men utgå att du är 2-3 ggr som CB säger, så kan du iallafall försöka räkna ut något ^^ jag är i vecka 7 och ska ha 6/12-14, så om du är hälften så kan du ju bara räkna bort dina veckor och låta omräknaren här på FL räkna ut :) så kan du ju se sen på UL om det stämmer.

Spännande :D
Svar på tråden Unga blivande mammor i december 2014