• bubbelsoda

Unga blivande mammor i december 2014

Hej!
    Som rubriken lyder, unga blivande mammor i december i år!
    Detta blir (förhoppningsvis) första barnet!
    Häng gärna på!

• Svar på tråden Unga blivande mammor i december 2014
  • bassse
    Tillaan skrev 2014-04-19 20:00:40 följande:
    Törstigare än vad jag var innan iallafall, sen nyser jag hela tiden. Hungrig fast jag precis ätit, känns hopplöst. Haha! I skrivande stund står jag och gör en omelett med svampstuvning, bara för det.
    Haha det låter gott. Känner igen det att vara hungrig fast jag precis ätit.

Min mage är riktigt svullen och jag börjar bli orolig att andra misstänker något. Har ni berättat för familj och vänner ännu?
  • Tillaan
    bassse skrev 2014-04-19 20:16:24 följande:

Min mage är riktigt svullen och jag börjar bli orolig att andra misstänker något. Har ni berättat för familj och vänner ännu?
    Jag kan inte ha vanliga jeans för det trycker så mycket, har i vanliga fall väldigt tighta kläder. Känner mig plufsig nu så undviker det. Min mamma och några kollegor till mig, ifall de skulle hända mig något på jobbet och ifall det skulle gå åt pipan, men imorgon är jag i vecka 8, tiden går såå långsamt.
  • ellajson

Den här tråden verkar roligare att hänga i så jag hoppar in här! 

Är 25 år, väntar vårt andra barn, har en dotter född sep-12 Är just nu i v5 (bf 24e) och är bara galet svullen än så länge. Förra graviditeten var jag superdålig, spydde och mådde illa.. Åt bara knäckebröd och proviva ett par veckor. Vi får se hur det blir med denna... :-P

• Tillaan
    ellajson skrev 2014-04-19 21:59:40 följande:

Den här tråden verkar roligare att hänga i så jag hoppar in här! 

Är 25 år, väntar vårt andra barn, har en dotter född sep-12 smile1.gif Är just nu i v5 (bf 24e) och är bara galet svullen än så länge. Förra graviditeten var jag superdålig, spydde och mådde illa.. Åt bara knäckebröd och proviva ett par veckor. Vi får se hur det blir med denna... :-P

Välkommen :)

Vad spännande, önskar er lycka till!
  • LillaLady
    bassse skrev 2014-04-19 20:16:24 följande:
    Vi har berättat för några. Svårt o hålla sig o sen mår man ju som man gör o då är det skönt att de närmsta vet om varför :)
    Dum spiro, spero
  • kossan
    LillaLady skrev 2014-04-19 11:47:25 följande:
    haha ja, det är lite svårt att fatta! :D
    Åh härligt!!

Ja, man vill ju va lite säker :)

Mitt illamående har bara ökat sen plusset o jag räknade med att börja spy till helgen. oooo vad gjorde jag inte imorse, jo dejta toan.. usch.. Hur mår du/ni andra? :)
    Dum spiro, spero
    Usch, va trist för dig. just det här med illamående hoppar jag gärna över. Jag har fobi för spyor så det kommer bara leda till massa ångest för min del, plus att det blir jobbigt på jobbfronten då jag inte riktigt kan berätta än...

Jag har inte mått illa förens idag, vilket jag hoppas är en tillfällighet bara!

Annars känner jag mig trött, hungrig, sover dåligt, har förstoppning och har ont i magen ibland!
  • Tillaan

Lyckades somna vid elva inatt så ringde min mans kompisar och bad mig hämta honom för han somnat där. Så fick göra det vid två och sen kunde jag inte sova på resten av natten. Väldigt kul att jag ska jobba nu :(

• LillaLady
    kossan skrev 2014-04-20 22:41:34 följande:
    Usch, va trist för dig. just det här med illamående hoppar jag gärna över. Jag har fobi för spyor så det kommer bara leda till massa ångest för min del, plus att det blir jobbigt på jobbfronten då jag inte riktigt kan berätta än...

Jag har inte mått illa förens idag, vilket jag hoppas är en tillfällighet bara!
    Annars känner jag mig trött, hungrig, sover dåligt, har förstoppning och har ont i magen ibland!

Jo de ska bli rätt spännande o se hur det blir på jobbet imorn. Nu vet redan några stycken där eftersom jag har mått väldigt illa, men tycker inte att fler behöver veta ännu.. :/

Hoppas du slipper illamåendet helt sen! Mamma blev väääldigt förvånad när jag sa att jag mår väldigt illa o börjat spy nu. Hon mådde aldrig så under någon av hennes fyra graviditeter. Man brukar ju må som sin mor, så just nu skyller jag allt på min karl ;) Hans fel att jag mår skit.. hihi

Dum spiro, spero
  • LillaLady
    Tillaan skrev 2014-04-21 07:25:03 följande:
    Lyckades somna vid elva inatt så ringde min mans kompisar och bad mig hämta honom för han somnat där. Så fick göra det vid två och sen kunde jag inte sova på resten av natten. Väldigt kul att jag ska jobba nu :(
    Usch, :( Det är väldigt jobbigt att inte få sova hela nätter. Kan du göra det annars?
    Jag vaknar minst en gång i natten av att jag måste kissa, sen vaknar jag ändå vid 5-6, då kickar illamåendet in. Är så glad att min lilla katt inte väcker mig längre på nätterna, tidigare var han hopplös och skulle attackgosa och tvätta mig mitt i natten.. -.-
    Dum spiro, spero
  • Tillaan
    LillaLady skrev 2014-04-21 07:56:08 följande:
    Usch, :( Det är väldigt jobbigt att inte få sova hela nätter. Kan du göra det annars?
    Jag vaknar minst en gång i natten av att jag måste kissa, sen vaknar jag ändå vid 5-6, då kickar illamåendet in. Är så glad att min lilla katt inte väcker mig längre på nätterna, tidigare var han hopplös och skulle attackgosa och tvätta mig mitt i natten.. -.-
    Dum spiro, spero
    Jag brukar få sova mycket. Lägger mig vid nio och kissar precis innan, vaknar vid två, men somnar oftast om. Och vid fem-sex är jag så kissnödig att det gör ont.

Men vaknar jag till så är det typ kört, då kan jag inte somna om.

Nu ligger jag i sängen och väntar på spyorna, åker upp och ner känns det som. Vill inteeee.
Svar på tråden Unga blivande mammor i december 2014