• kossan

Unga blivande mammor i december 2014

Hej allihopa!

Jag plussade imorse, i ren chock eftersom jag inte fått tillbaka mensen efter att jag slutat med cerazette i december.

Jag är inte helt säker men jag antar att det lär bli en decemberbebis eller tidig januaribebis. Eftersom jag inte alls vet när det blev till, jag fick ett ganska starkt plus ändå! ;)

Hoppas jag får vara med ändå!

• kossan
    Tillaan skrev 2014-04-15 07:14:41 följande:

Självklart. Vad kul :) ladda ner en gravidapp eller köp hem clearblue så säger den hur långt gången du är så kan vi räkna datum :)

Okey, men kan den räkna ut även fast man inte vet när man hade ägglossning? Jag tog ett CB digital igår efter jobbet då stod det 2-3 veckor men man vet ju inte om det stämmer eftersom det inte var morgonurin heller! ;)

Jag ska ringa barnmorskan och be om ett tidigt ultraljud som jag fick tips om! :)
  • kossan
    Tillaan skrev 2014-04-16 08:23:21 följande:
    Ja, gör det, så kan du få ett vul eller ta ett blodprov så kan de se vad som är på gång.
    När jag testade mig i vecka 5, så tog jag 3 av 4 på "eftermiddags" urinet, så för mig spelade det ingen roll  ^^ Men jag var ju lite längre gången också.

Vet du när du hade sex senast eller när du hade din senaste mens första dag, eller när du skulle haft den. Eftersom den inte kommit tillbaka :P
    Vi va på första samtalet igår, de ville att vi skulle komma direkt. Så vi har bokat inskrivning om tre veckor (typ) och då blir det även bokning av ultraljud för att se hur långt gången jag är.

Nej jag har ju ingen aning om när mensen skulle tänkas komma, hade inte mens under de 4 år jag ätit cerazette. ;) plus att den var lite oregelbunden innan jag började!

Och sex har vi haft några gånger varje vecka så det kan jag tyvärr inte gå efter heller:p
  • kossan
    Tillaan skrev 2014-04-16 16:22:28 följande:
    Ja då blir det svårt att räkna ut ^^ men utgå att du är 2-3 ggr som CB säger, så kan du iallafall försöka räkna ut något ^^ jag är i vecka 7 och ska ha 6/12-14, så om du är hälften så kan du ju bara räkna bort dina veckor och låta omräknaren här på FL räkna ut :) så kan du ju se sen på UL om det stämmer.

Spännande :D
    Ja jag litar på det tills jag hör något annat, men när man läser symptom så känns det som om mina stämmer överens med vecka 5-6....

Nu känns det som om magen kliar/värker, nästan som när det kliar i halsen. Är det dåligt att ha tajta byxor och stå upp mycket på dagarna. Jag har nämligen känt detta mot slutet av arbetsdagen. :/
  • kossan
    LillaLady skrev 2014-04-16 20:11:50 följande:

Hej  får jag hänga med här? Glad

Jag o min fästman är 22 år, vårt första barn. Gick in i v.7 igår! Skrattande
    Bf 8/12!

Magen är svullen, illamåendet är helhemskt, tröttheten har verkligen kommit in nu och jag är hungrig som en varg! ;)

Kossan, ha så bekväma kläder du bara kan :) Det är inte farligt att ha tajta byxor men de kan ju kännas lite obekvämt när magen sväller mot eftermiddagen :)

Dum spiro, spero
    Trevligt, vi är oxå 22 år, det glömde jag skriva! ;)

Är det så att magen sväller mer mot eftermiddagen? Jag har verkligen ingen koll alls på sånt här! :p

Jag är oxå hungrig heltiden nästan. Jag som annars äter väldigt lite!!! Och trött, så fruktansvärt trött! ;)
  • kossan
    LillaLady skrev 2014-04-16 20:19:34 följande:
     De märker du, jag känner mig svullen mest hela tiden. Men för mig går från dag till dag :)
    Vissa är toksvullna på morgonen andra är mer på eftermiddagen.

Har du ringt MVC? :)
    Dum spiro, spero
    Ja jag ringde igår och vi va faktiskt där igår på eftermiddagen, de ville att vi skulle komma direkt! ;) så om typ 3 veckor ska vi dit på inskrivning och då ska vi oxå boka ultraljud för att se hur långt gången jag är eftersom jag inte vet exakt! ;) men de verkade inte vara så superstressade med att få det gjort direkt! :p har du pratat med dem?
  • kossan
    LillaLady skrev 2014-04-16 21:16:51 följande:
    spännande!! :D Vad fick du göra hos dem? Hälsosamtal? :)

Japp, ringde dagen efter pluset och fick tid för inskrivning den 12 maj.. Läääängtar dit! Hoppas på att få höra ett hjärtljud också. :)
    Dum spiro, spero
    Ja det är nog det de kallar det. Vi fick lite papper och hon förklarade om alla besök. Hon ställde frågor om alkohol och drogvanor (vilket var onödigt eftersom jag varken dricker eller röker) och så frågade hon om mina symptom och hur länge jag känt dem! ;) det var nog mest för att kolla lite hur jag ligger till lixom. Men sen var det så svårt att hitta tider då alla var fullbokade ända fram till början av maj...

Va kul! :D kan man få göra det? Vilken vecka är du i då? Det måste ju kännas helt underbart att få höra det! :)
  • kossan

När har ni tänkt att berätta för era föräldrar?

Vi tänker nog göra det de närmsta dagarna då vi har en nära relation med mina svärföräldrar och träffar dem minst en gång i veckan. Så svärmor kommer märka det snabbt annars. Plus att det känns bra att ha berättat för dom om det inte går vägen oxå... :) hur tänker ni andra?

• kossan
    LillaLady skrev 2014-04-17 14:44:50 följande:
    Roligt, vill också. Kanske ett rätt onödigt besök men det blir mer "riktigt" då :) 

Ja det borde man få göra, är i v10 då och har allt gått som de ska så borde ett hjärta ticka för fullt i mig just nu :) 
    kossan skrev 2014-04-16 23:22:14 följande:När har ni tänkt att berätta för era föräldrar?
    Vi tänker nog göra det de närmsta dagarna då vi har en nära relation med mina svärföräldrar och träffar dem minst en gång i veckan. Så svärmor kommer märka det snabbt annars. Plus att det känns bra att ha berättat för dom om det inte går vägen oxå... :) hur tänker ni andra?
    Mamma fick veta efter en vecka, likaså svärisarna + Syrran o brorsan. Även några vänner. Pappa, som även är min chef, har jag lite svårare att berätta för men har tänk berätta nästa vecka. Eftersom jag mår så jävla kass. :P 
    Jag tänker såhär, hellre att jag har stöd och pepp om det går åt pipan än att bära på sorgen själv. :) Sen behöver inte hela "fb" veta om det, men de närmsta :) Men som jag läst så många ggr här inne, Vi väntar ju barn, inte ett missfall :)
    Dum spiro, spero
    Jo dock så var jag mest i chock när vi va där. Hade inte riktigt hunnit smälta det än! ;)

Nu längtar jag som bara den efter nästa besök! ;)

Vi berättade faktiskt för svärföräldrarna igår, dom blev överlyckliga båda två! Så vi satt och diskuterade namn hela kvällen! Haha

Men jag vill nog vänta med att berätta för fler innan vi varit på ultraljud då jag är så osäker på hur långt gången jag är! ;)

Men det där med att man väntar barn och inte missfall tycker jag är bra. Och som du säger, händer det något har man mer stöd och förståelse från andras håll! :)
  • kossan
    Zandiej1 skrev 2014-04-18 21:21:52 följande:

Hej, vill gärna hänga på här lite gran.

Jag är 19 år, fyller 20 i maj.

Tog grav test igår då de vart två sträck.

Det är ej planerat, och kan fortfarande inte fatta att jag är gravid. Hela världen är vänd upp och ner. Och vet ej hur jag vill göra..

Grattis, hoppas jag! Eftersom du skriver att du inte vet hur du ska göra! Vad får dig att tveka?
Svar på tråden Unga blivande mammor i december 2014