• kossan

Unga blivande mammor i december 2014

Tillaan skrev 2014-06-05 13:46:35 följande:
    Jag väger 52-54 och är 170cm, har inte heller ökat, hade gått ner ett kg på inskrivningen. Jag var på ul idag och allt såg bra ut, vi kan ju bara ha turen/oturen att ha livmodern lite längre bak så den inte kommer fram än :)
    Haha ja då har jag nog lite mer fett på kroppen än du, jag är ganska kort, precis 160! :p

Va härligt!! Vilken vecka är du i? Såg man en tydlig bebis? :D

Ja jag vet inte, just nu är jag så sjukt svullen så det ser ut som om jag ska föda straxt. Magen verkligen putar ut och är rund där längst ned! ;p det syns inte alls lika mycket på bilden som det gör i verkligheten! ;)
  • kossan

Ja men de senaste dagarna har jag nästan sett ut såhär hela eftermiddagarna och kvällarna. Lite trist att det säkert mest är svullna tarmar, men det beror ju ändå på graviditeten. Jag är som sagt smal annars så något är det ju som påverkar magen! :p

Va härligt Tillaan att du fick se! Men fick du inte med dig någon bild hem? Det fick jag när jag gjorde VUL i v8.

Jag ska på kub nästa vecka och hoppas då på att se en bebis och inte en böna! :p är 12+2 då!

• kossan
    puckow skrev 2014-06-05 21:37:33 följande:

Jag fick en "raggarsträng" när jag va gravid med dottern, sjukt sexigt ;)

Å i helgen ska vi på bröllopsfest och hittar ingen klänning som döljer den uppsvullna magen.. Att inte dricka är ju lätt att prata bort men magen då jag är smal i mig själv egentligen :(

Kan du inte ha någon klänning som är tajt över brösten men lös över magen? Det brukar ju kunna dölja det mesta? ;)

Jag har oxå blivit hårig. Alltså vi snackar 2cm långa svarta hårtsrån på låren!!! Mitt benhårda syns knappt annars!

Tillaan jag har typ blivit fjunig på magen, har du fjun eller är det svarta strån? :p

(Haha vilken knäpp fråga xD)
  • kossan

Benhår skulle det stå, inte benhårda! ;)

• kossan

Idag ska jag göra KUB, wish me luck! :)

Vi är mest spända över att få se lilla pyret och hoppas såklart på bra siffror, men jag är inte så orolig eftersom vi båda är unga och friska!! :)

Vet ni om man får med en bild hem även då? Det stod inget om det på lappen jag fick hem, men på lappen om RUL så stod det. Jag vill ju ha med en liten bild!! :)

• kossan

Vi fick med hela 3 bilder för att lilla pyret var så bångstyrig och inte ville vara med, så det blev inga jättebra bilder tyvärr...

Allt gick bra, fick låg sannolikhet för ds 1/13309. Men vet ni vad det är som kan göra att man inte får full pott? Nojjig som jag är så undrar jag ju såklart vad som inte stämmer ändå...

Nackspalten var 2,6 mm och barnet var 8,8. Vet ni om det är bra eller dåligt?

• kossan
    Tillaan skrev 2014-06-10 22:35:15 följande:
    Sa de inget där?
    Jo hon sa att det var väldigt låg risk. Men jag kan inte låta bli att fundera på vad det är som gör att man inte får full pott!?

Jag antar att det är en av nackdelarna med att göra kub! ;)

Jag är lugn över siffrorna, men jag funderar ändå på om det var något i mitt blod som drog ner siffrorna eller om det var nackspalten, därför frågade jag om måtten. Om det är någon som har hört något om vad som är "normalt" där! :)
  • kossan
    Tillaan skrev 2014-06-11 16:41:03 följande:
    Finns det något normalt i en graviditet? ^^
    Nej men på något vis måste de ju ha något att gå efter. ;) Jag tänkte om just det måttet var väldigt brett eller så?

Är det ingen annan som gjort kub som vet vad ni hade för mått?
  • kossan
    Gullelullannn skrev 2014-06-12 18:40:11 följande:

Någon med erfarenhet av gbs?

Vad är gbs?
  • kossan

Jag tror att min navel kommer bli utåtstående!!!

Halva naveln har lixom tryckts utåt och är snart utanför hålet om ni förstår vad jag menar! Är det någon annan som har fått så, såhär tidigt?

Googlar man så brukar det komma i v. 20-25 ungefär, jag är ju i v. 13! :p

Svar på tråden Unga blivande mammor i december 2014