Inlägg från: Bebislängt |Visa alla inlägg
  • Bebislängt

Vi runt 35 år som väntar barn

Bokar ni privata UL utöver de man får? Här får man inget mer om det inte är så att sf-måttet är konstigt eller så.

Jag går in i v31 idag! Vi har nästan allt färdigt till bebisen med babyskydd,vagn, skötbord, säng, kläder och ja nästan allt man behöver utom blöjor tror jag. Är lite av ett kontrollfreak hehe. Nu har tiden börjat gå sakta igen. Jag tror att det dels beror på den här plågsamma värmen, dels för att jag har börjat räkna ner dagarna som är kvar att jobba på mitt extrajobb (har dessutom fått foglossning så att stå i butik är inte särskilt kul längre) och dels för att jag har börjat längta så mycket efter bebisen! Men nu är det i alla fall bara 8-12 veckor kvar innan han kommer :)

• Bebislängt

Går in i v33 på fredag och jag står verkligen inte uuuut med värmen! Och det börjar bli så tungt. Nu är det i alla fall bara fyra veckor kvar att jobba sen slipper jag stå och få ont i rygg och fogar lika mycket.

En i min septembergrupp fick sitt barn häromdagen, två månader för tidigt visserligen men allt hade gått bra och alla mådde bra. Jag fick verkligen en känsla av att det ju faktiskt kan hända när som helst nu!

• Bebislängt
    LuPeRo skrev 2014-07-28 15:40:13 följande:

Ja värmen har varit hemsk de senaste veckorna. Man orkar inte alls lika mycket, blir att hålla sig i det svalaste rummet och ha fläkten igång. Sambon har fått ta väldigt mycket med sonen (och det är jag tacksam för).

Snart är det dags för dig och jag lovar att det kommer att ha varit värt alltihop smile9.gif
    Hoppas tiden går fort för dig! (och att det blir svalare smile5.gif )

Till råga på allt är vår ac på jobbet tradig idag så det är minst 30 grader i butiken.

Men ja, nu är det inte långt kvar ändå och förhoppningsvis tar den här extremt varma sommaren slut före också :)
  • Bebislängt
    lill grodan skrev 2014-08-04 19:00:22 följande:

Tänk att jag hamnade här till slutGlad
    På onsdag är det redan dax för kub! Hur många av er andra har gjort det och vad fick ni för resultat?

Vad roligt! Grattis! Jag var så nervös innan vi skulle göra kub men det gick bra. Fick 1:9500, vilket ju är ett jättebra resultat även om man förstås undrar varför man inte fick 1:20000 hehe. Jag var i och för sig lika nervös inför RUL sen också men det gick ju bra det med. :)
  • Bebislängt

Nu vill jag vara att den här ungen ska komma uuuut! Jag är så stel och klumpig och har foglossning så att det känns som att kroppen ska delas i tu och livmodern trycker mot revbenen så jag är alldeles öm. Hoppas att han kommer i v38. Då är det bara fem veckor kvar. Men jag är glad ändå, mådde helt strålande fram till för ett par veckor sen :)

Hur mår ni andra?

• Bebislängt
    cesso79 skrev 2014-08-04 21:17:50 följande:
    Tackar som frågar! Glad

Jag kliver in i vecka 28 i morgon och mår tipptopp. Inte en krämpa ännu faktiskt.  "peppar peppar"! Hoppas att jag ska få fortsätta må så pass bra att jag fixar jobbet in i det sista. 
    Tycker tiden gått jättesnabbt sen RUL, och jag är som vanligt ute i sista sekund och har inte ordnat en sak inför BF ännu. Ett under att jag fått iväg moderskapsintyget i alla fall. Cool
    Härligt att du mår så bra! Det gjorde jag med fram till v30 ungefär. Då blev jag övermodig och överansträngde mig. Sen blir man ju tyngre också. Och tiden fram till nu efter RUL har verkligen gått fort, det håller jag med om! Nu har det dock börjat gå långsamt för mig igen. Tror att det mest beror på att jag redan har börjat räkna ner. Har allt färdigt redan hehe.
  • Bebislängt

Ja, vände verkligen över natten och helt plötsligt blev man jättegravid med alla krämpor.

Mitt blodsocker var högt och järnvärdet lågt idag trots att jag äter hemofer. Får börja ta fler per dag. Och ska göra sockerbelastning nästa vecka. Hoppas att det inte är diabetes.

Dagens goda nyhet är att jag ska få göra UL vid nästa bm-besök. Bara sådär :)

Karpaltunnelsyndrom låter läskigt LuPeRo :/

• Bebislängt

Det är inte världens mest aktiva tråd detta men det är superkul att läsa era uppdateringar. :)

Själv går jag in i v36 på fredag. Har också gjort sockerbelastning pga höga blodsockervärden men jag hade inte diabetes så det var skönt. Idag fick jag ett snabbt ultraljud eftersom min bm inte kunde känns riktigt hur bebisen låg. Han ligger med huvudet ner men är inte fixerad. Men det bådar ju gott ändå!

Jobbar sista veckan på mitt extrajobb nu och sen kör jag mitt eget företag fram till bf. Bara 5,5 vecka kvar alltså. Gud så snart! Fast han får gärna komma någon vecka tidigare. :D

• Bebislängt

Måste man ha med ett nattlinne till bb? Jag äger inget sånt. Man kan väl lika gärna ha mysbyxor och en t-shirt väl? Tänker att under själva förlossningen så har man väl sjukhuskläder ändå?

Håller på och planerar min förlossningsväska. Helt sjuuukt nära nu! V37 på fredag.

Jag funderar på att gå på en amningskurs men jag vet inte om det bara kommer att stressa mig mer inför amningen. Men min bm rekommenderar verkligen det. Har ju varit på en kurs redan men där gick de inte igenom amningen så mycket. Men vad är det man bör veta?

• Bebislängt
    jamieblue skrev 2014-08-26 15:42:11 följande:
    Oj, amningskurs har jag inte ens tänkt på. Jag har nog räknat med att man kommer få rätt bra råd på BB, det verkar ju vara så himla centralt med amningen. Vilket BB har du valt förresten? Såg att du bor i Sthlm. Jag har valt Danderyd eftersom jag bor (långt) norr om stan, hoppas det blir bra :)
    Har ni/ska ni gå på den förlossningsförberedande kursen där? Vi var på den men min bm tycker att jag ska gå en amningskurs utöver men jag tänker nog strunta i det. Jag blir bara mer stressad av att gå på det tror jag. Tänker att det är jättesvårt att sitta och lyssna på hur man ska amma när man inte har ett barn att amma. Plus att man fick ju lite matnyttig info på kursen vi var på.

Vi har valt SöS. Mest för att det känns bekvämt att det är närmast. Men inte säkert att man faktiskt får komma dit ju.
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn