Inlägg från: Bebislängt |Visa alla inlägg
  • Bebislängt

Vi runt 35 år som väntar barn

jamieblue skrev 2014-09-30 19:38:58 följande:
    Halloj, här händer det absolut ingenting! Bebisen är fixerad och jag känner av lite mer i bäckenet och ligamenten (?) men absolut inga förvärkar eller liknande. Fast det är inte BF förrän 17 oktober så det är lite drygt två veckor kvar. Känner mig nästan konstig som inte har massa förvärkar och sånt!
    Jag kände absolut ingenting två veckor innan BF. Förutom att jag kände mig tung och ganska klar. Men bebisen dök i alla fall upp veckan efter, en vecka före BF. Lika bra att vara beredd :)
  • Bebislängt

Jag köpte ett plagg i stl 50 men sen fick jag en del. Trodde att jag skulle få en stor bebis men vi fick köpa mer 50 i efterhand för han är fortfarande för liten för 56 :)

• Bebislängt
    Irmeline skrev 2014-10-03 18:20:14 följande:
    Jag har både stl 50 och 56 i bb väskan. Sist kunde hon knappt ha storlek 50 alls (några dar, var 54cm lång) så har kvar kläder i fint skick sen dess ;) tror denna är mindre (mindre SF mått) men garderar mig med båda ;)
    Det var bra att jag fick ett par plagg från min kompis i stl 50 innan bebisen kom. Hade också med både och till bb. Men sen funkar det ju fint att köpa i efterhand också. Nu efter att jag har fått min bebis förstår jag inte alls hetsen att precis allt ska vara förberett innan. Det var ju bara att knata iväg till hm med bebisen och köpa ett par outfits :)

Vet heller inte varför jag fick för mig att min bebis skulle vara då stor.. Han var ju bara 49 när han kom, visserligen nästan en vecka tidig.
  • Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-10-04 09:54:15 följande:
    Åh, vad skönt att höra att någon är lugn och faktiskt tycker att man inte behöver ha precis allting innan Glad. Jag försöker att begränsa mig lite med inköp, då jag är rädd att vi köper på oss saker som bara blir liggande sedan. 

Hur mycket vägde din pojke när han föddes?
    Jag hade flera kompisar som sa att man skulle bunkra upp med mat till sig själv och allt möjligt men det var ju bara att min sambo gick och handlade. Det enda jag var glad att jag hade hemma var modersmjölksersättning eftersom min amning inte hade kommit igång när vi kom hem.

Han vägde 3420gram så han var ingen jättekille. Ganska normalstor tror jag :)
  • Bebislängt

Vi fick ersättning på bb. Han bara skrek och skrek när det inte kom någon mjölk andra dagen heller så det var ju en väldig tur.

• Bebislängt
    Irmeline skrev 2014-10-09 11:44:09 följande:
    Igår kom lillasyster ut, hon fick också lite ersättning så hon ville somna på natten. Äntligen är graviditeten över!!
    Grattis, vad roligt! Hoppas allt gick bra.

Det känns som om det är något fel på mig som redan längtar efter ny graviditet och förlossning. Får se om jag kan övertala min sambo om ett syskon :D
  • Bebislängt

Åh, jag är avis på er som har ert kvar! Fast samtidigt är det skönt att ha det gjort och så klart helt galet mysigt med min lilla bebis. Han är 3,5 vecka nu, usch vad tiden går fort! Jag vill att han ska vara så här liten för alltid <3

• Bebislängt
    MjölkChoklad skrev 2014-10-14 10:59:51 följande:
    Åh, känner igen det där - tiden bara springer iväg när bebis väl kommit! Då, till skillnad mot nu, vill man ju att tiden ska gå långsamt smile5.gif

Nu är jag i vecka 38 (37+1 idag) och inser att plötsligt kan det ju faktiskt vara dags. Nästa vecka hade varit lagom, tycker jag smile2.gif
    Spännande! När har dina tidigare barn kommit?
  • Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-10-16 16:37:00 följande:
    Oj, då kan det verkligen bli när som helst nu då! Glad Har du gått på ledighet ännu?

Jag ska jobba fyra veckor till och tar sedan ledigt 10 dagar innan BF. Ser verkligen framemot att få ta igen mig lite och bara pyssla och mysa runt hemma, förutsatt att hon inte kommer för tidigt. Jag räknar kallt med att gå över två veckor, bara för att inte bli besviken. Så jag lär väl bli chockad om hon skulle dyka upp redan innan BFFörvånadSkrattande 
    Jag skulle vara helt ledig 9 dagar men hann bara vara ledig i 3. Kände mig lite snopen faktiskt! Fast skönt att slippa gå över så klart.
  • Bebislängt
    MjölkChoklad skrev 2014-10-16 11:37:38 följande:
    Första barnet 38+0, andra 38+2 och tredje 39+1 - så jag har gått längre för varje gång smile5.gif Verkligen spännande att se när lillasyster bestämmer sig för att titta ur smile1.gif Som vi längtar!
    Hoppas hon inte dröjer allt för länge :)
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn