Inlägg från: Bebislängt |Visa alla inlägg
  • Bebislängt

Vi runt 35 år som väntar barn

Du och barnet är så klart viktigast! Tveka inte att sjukskriva dig om det är det de tycker att du ska göra.

• Bebislängt
    Ljusfat skrev 2014-10-19 14:09:25 följande:

tjuvtittar här lite ibland. Var med en sväng i våras, men fick missfall. Kul att se att era bebisar har börjat komma, grattis! smile2.gif

Nu har jag kommit till v 12 så förhoppningsvis blir jag mamma i maj istället för december som det står i listan smile2.gif .

Hurra! Ska ni göra kub?
  • Bebislängt

Vi valde att göra kub och jag är nöjd med det beslutet. Jag visste också att jag hade velat gå vidare med fvp eller mkp ifall jag hade fått dåliga siffror på kub. Det man måste tänka på är att kub bara är en uppskattning, sannolikhet och får man dåliga siffror men inte vill gå vidare med tex mkp så kan nog graviditeten bli rätt jobbig pga oro. Men får man bra siffror så känns det ju skönt.

• Bebislängt
    MjölkChoklad skrev 2014-10-26 18:10:06 följande:

I fredags kom vår lilla tjej till världen! Världens finaste och sötaste - såklart Hjärta

Kort förlossningsberättelse:
    På torsdagen gick slemproppen (trots att detta är mitt fjärde barn, så har jag aldrig varit med om att den gått innan). Natten till fredagen kom mer slempropp och jag hade även en teckningsblödning vid 1-tiden. Därefter lite värkar som kändes lite grann, men var absolut ingen fara. Klockan 03:15 gick vattnet och därefter kom värkarna lite tätare och kraftigare. Väckte mannen och vi åt lite och förberedde oss. Vid 04:35 var vi på förlossningen och klockan 05:36 föddes vår prinsessa - 3 570 g och 51 cm. 

Så fantastiskt lyckliga över att hon är här nu Baby

Vad roligt, grattis! :)

Förloppet låter lite som mitt fast snabbare.
  • Bebislängt
    dalin79 skrev 2014-10-27 10:42:05 följande:

Hej!

Då har även jag plussat och flyttat in till denna tråd. Jag är ännu bara i v.5 så det är tidigt. Fått tid hos BM imorgon.

Jag är 35 år och det är första barnet, har aldrig varit gravid tidigare så allt är väldigt nytt för mig och det känns jättespännande smile1.gif

Mottar gärna tips om allt kring graviditet. Tips, saker jag bör tänka på etc.

Grattis! Vad mysigt att vara gravid och vad kul att tråden fylls på! Jag fortsätter följa fastän att min lille kille snart är sex veckor. :)

Mitt tips är att inte lyssna så mycket på vad andra säger kommer hända under graviditet, förlossning och hur det är att ha bebis. Jag fick så många skräckhistorier om hur dåligt man skulle må under graviditeten och hur trött man skulle vara med bebis. Men alla graviditeter, förlossningar och bebisar är olika. Så ta "varningar" med en nypa salt och ta allt som det kommer :)

Ett annat tips är att knipa. Knip för allt du är värd :D
  • Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-10-30 11:14:12 följande:

Vecka 37 (36+0) idag för mig. Det innebär att bebisen är "klar" om en vecka. Nu börjar det verkligen närma sig! 

Undrar hur det går för LuPeRo förresten? 

Vad spännande! Jag är så avis på dig :D

Ja, När hade hon BF? Är du kvar LuPeRo?

Min bebis har precis kommit ur sin gnälliga femveckorsfas och är världens gladaste unge! Han ler hela tiden, så himla mysigt. I morse vaknade jag av att han låg i sin vagga och "pratade" och såg jätteglad ut när jag tittade ner. Första gången han har vaknat utan att börja skrika :)
  • Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-10-30 17:35:19 följande:
    Jag har för mig att hon ligger bara ett par dagar före mig. Mitt BF är 26 november, så strax där innan borde hon vara beräknad.

Åh, vad mysigt att läsa om din bebis!! Har du någon bok om utvecklingsfaserna, eller läser du på nätet?
    Jag har appen Wonder Weeks och boken Växa och upptäcka världen som appen är baserad på. Superpraktiskt! Plus att det är så himla bra att veta varför barnet gråter när det inte finns någon konkret anledning. De gråter ju mer inför utvecklingssprången, mest för att de är väldigt förvirrade och rädda och behöver en. Känns så mycket lättare att stå ut med skriken när man har det i bakhuvudet. Fast så har ju jag en väldigt lugn bebis också. Folk säger att jag inte vet hur det är att ha barn :D
  • Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-10-30 19:58:14 följande:
    Låter praktiskt! Har kikat lite på just den boken förut. Får se om jag kanske slår till på den jag med Glad
    Jag fick den av en kompis. Tyvärr finns ju inte pocketutgåvan längre och den inbundna boken är då himla dyr. Egentligen tycker jag kanske att appen räcker, men så har vi ju bara kommit till det första språnget också.
  • Bebislängt
    dalin79 skrev 2014-10-30 22:21:01 följande:

Är den appen ni pratar om på engelska?

Funderar ni något kring alla gifter och tillsatser i samhället idag. Kommer ni köpa ekologiska och giftfria kläder och leksaker etc? Eller hur tänker ni kring detta?

Läser ni i så fall något om det?

Appen är på engelska. Kostar 22kr tror jag. Boken finns på svenska.

Jag har köpt de allra flesta kläderna i ekologisk bomull (och en del begagnat) men har tvättat alla kläder innan användning i alla fall. Leksaker har jag inte funderat över än eftersom vi inte har köpt nåt men vill helst inte ha så mycket plast. Svårt det där. Oroar mig också över alla avgaser eftersom vi bor i Stockholms innerstad. Vi ska försöka hitta nåt nytt i närförort istället. Men man kan ju inte skydda sitt barn från allt.
  • Bebislängt
    LuPeRo skrev 2014-11-01 12:16:37 följande:

smile9.gif Jag är kvar här! Fullt upp med planering inför sonens kalas nästa helg, precis avklarat begravning och håller smått på med bouppteckning och andra intyg till myndigheter. Lagt in föräldraledighet, fixar kläder till grabbens Halloween fest och tvättar de sista bebiskläderna. Vart kom all denna energi ifrån liksom? smile5.gifsmile2.gif

Jag är i vecka 38 (37+0) nu och bebisen är fixerad enligt senaste besöket på MVC. Hon rekommenderade att packa BB-väskan så vem vet, vi kanske får rusa iväg på kalaset smile2.gif BF är den 21 november!
    Det isar, ilar och gör ont i hela underlivet mest hela tiden. Och en bebis som lever rövare på alla sätt man kan tänka sig. Ca 2 kg har jag gått upp totalt och jag är inte så stor om magen, ligger en bit under medel på SF kurvan. Men vi mår bra!

dalin79; Stort grattis och välkommen hit smile1.gif
    Jag tycker du har rätt tänk, läs inte för mycket på nätet och bara njut av tiden. Gå på din egen magkänsla och gör det som känns rätt för dig. Som min mamma sa, "vi kan ge råd men du väljer själv hur du vill göra". Lyssna och ta till dig av det som känns vettigt, sortera ut det som bara är onödigt dravel. Alla graviditeter, förlossningar och barn är olika. Det går inte att jämföra smile1.gif Stort lycka till från mig!

Vad skönt att vara så pigg så där i slutet :)
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn