Vi runt 35 år som väntar barn
Du och barnet är så klart viktigast! Tveka inte att sjukskriva dig om det är det de tycker att du ska göra.
Du och barnet är så klart viktigast! Tveka inte att sjukskriva dig om det är det de tycker att du ska göra.
tjuvtittar här lite ibland. Var med en sväng i våras, men fick missfall. Kul att se att era bebisar har börjat komma, grattis!
Nu har jag kommit till v 12 så förhoppningsvis blir jag mamma i maj istället för december som det står i listan .
Vi valde att göra kub och jag är nöjd med det beslutet. Jag visste också att jag hade velat gå vidare med fvp eller mkp ifall jag hade fått dåliga siffror på kub. Det man måste tänka på är att kub bara är en uppskattning, sannolikhet och får man dåliga siffror men inte vill gå vidare med tex mkp så kan nog graviditeten bli rätt jobbig pga oro. Men får man bra siffror så känns det ju skönt.
I fredags kom vår lilla tjej till världen! Världens finaste och sötaste - såklart
Kort förlossningsberättelse:
På torsdagen gick slemproppen (trots att detta är mitt fjärde barn, så har jag aldrig varit med om att den gått innan). Natten till fredagen kom mer slempropp och jag hade även en teckningsblödning vid 1-tiden. Därefter lite värkar som kändes lite grann, men var absolut ingen fara. Klockan 03:15 gick vattnet och därefter kom värkarna lite tätare och kraftigare. Väckte mannen och vi åt lite och förberedde oss. Vid 04:35 var vi på förlossningen och klockan 05:36 föddes vår prinsessa - 3 570 g och 51 cm.
Så fantastiskt lyckliga över att hon är här nu
Hej!
Då har även jag plussat och flyttat in till denna tråd. Jag är ännu bara i v.5 så det är tidigt. Fått tid hos BM imorgon.
Jag är 35 år och det är första barnet, har aldrig varit gravid tidigare så allt är väldigt nytt för mig och det känns jättespännande
Mottar gärna tips om allt kring graviditet. Tips, saker jag bör tänka på etc.
Vecka 37 (36+0) idag för mig. Det innebär att bebisen är "klar" om en vecka. Nu börjar det verkligen närma sig!
Undrar hur det går för LuPeRo förresten?
Är den appen ni pratar om på engelska?
Funderar ni något kring alla gifter och tillsatser i samhället idag. Kommer ni köpa ekologiska och giftfria kläder och leksaker etc? Eller hur tänker ni kring detta?
Läser ni i så fall något om det?
Jag är kvar här! Fullt upp med planering inför sonens kalas nästa helg, precis avklarat begravning och håller smått på med bouppteckning och andra intyg till myndigheter. Lagt in föräldraledighet, fixar kläder till grabbens Halloween fest och tvättar de sista bebiskläderna. Vart kom all denna energi ifrån liksom?
Jag är i vecka 38 (37+0) nu och bebisen är fixerad enligt senaste besöket på MVC. Hon rekommenderade att packa BB-väskan så vem vet, vi kanske får rusa iväg på kalaset BF är den 21 november!
Det isar, ilar och gör ont i hela underlivet mest hela tiden. Och en bebis som lever rövare på alla sätt man kan tänka sig. Ca 2 kg har jag gått upp totalt och jag är inte så stor om magen, ligger en bit under medel på SF kurvan. Men vi mår bra!
dalin79; Stort grattis och välkommen hit
Jag tycker du har rätt tänk, läs inte för mycket på nätet och bara njut av tiden. Gå på din egen magkänsla och gör det som känns rätt för dig. Som min mamma sa, "vi kan ge råd men du väljer själv hur du vill göra". Lyssna och ta till dig av det som känns vettigt, sortera ut det som bara är onödigt dravel. Alla graviditeter, förlossningar och barn är olika. Det går inte att jämföra Stort lycka till från mig!