Inlägg från: Bebislängt |Visa alla inlägg
  • Bebislängt

Vi runt 35 år som väntar barn

Vildhallon skrev 2014-04-25 15:09:09 följande:

Ja, jag frågade om hon kunde se könet och vad det var i så fall. Det gick inte att se så då var det någon mening med det tänker jag smile1.gif
    Funderar på att göra ett privat UL om de inte kan se kön. Vill så himla gärna veta! Men det är klart, lite spännande skulle det ju vara om det blir en överraskning :)
  • Bebislängt
    cesso79 skrev 2014-04-25 20:45:25 följande:

Kub gick finfint!! Och bf fortfarande 3 nov :)

Vad härligt! Nu kommer tiden att gå fort :)
  • Bebislängt

Igår och idag har jag känt min bebis flera gånger efter någon vecka av radiotystnad. Det känns så härligt att känna hur den petar omkring där inne! :)

• Bebislängt
    Vildhallon skrev 2014-04-28 11:35:43 följande:

Jag håller med helt och fullt! Det är härligt!
    När man väl börjat känna av rörelser så vill man inte ha någon radiotystnad. I fredags/lördags var det väldigt lugnt i magen och då började jag naturligvis att fundera... Tillslut kände jag några ordentliga buffar, och det var så skönt!

Det är svårt att beskriva känslan när bebisen rör sig. Jag tycker att det känns helt fastastiskt att veta att det är min och min älskades barn som finns där inne och i och med att man känner rörelser så känns det verkligen som man har kontakt på bebisen på ett annat sätt.

Den här perioden så känns det verkligen fantastiskt att vänta barn! Värre var det i början med illamående och oro över hur graviditeten skulle gå.
    Ja, verkligen fantastiskt! Och idag har vi varit på RUL och allt såg fint ut. Vi väntar en liten pojke, det var inte ens otydligt haha. Nu är det daga att bara njuta av de små sparkarna och börja längta efter den lille. Underbart! :)

Känns så där kul när de säger att det ska bli en rekordvarm sommar dock hehe.
  • Bebislängt
    Mon bébé 81 skrev 2014-04-30 14:08:52 följande:
    Skönt att det gick bra!

Blir mycket isglass under parasollet i sommar  Solig
    Haha ja, jag kommer då inte röra mig mer än nödvändigt i sommar. Tyckte det var för varmt häromdan när det var 20grader. Och då ska det ju bli varmare än så och jag ska bli tjockare..
  • Bebislängt
    Irmeline skrev 2014-05-06 10:09:51 följande:

Fick hem mitt angelsound igår och kunde hitta ett hjärta som slog Glad
    Lite lugnare inför RUL nästa vecka.

Va skönt! Min lille plutt började röra omkring veckan innan jag gjorde RUL, vilket var otroligt skönt och minskade nervositeten :)

Nu har jag dock upptäckt att jag mår ganska illa av fosterrörelser, i alla fall om jag står upp. Det känns som om jag blir åksjuk haha. Men jag välkomnar ändå varje liten spark :)
  • Bebislängt

Välkommen Agneta! Skönt att KUB gick bra :) När har du RUL?

Jag känner igen mig i gråtmildheten men annars är jag överlag jämnare i mitt humör än någonsin. Har ett ganska hetsigt humör annars, men under graviditeten har jag varit ovanligt lugn.

Annars har jag inga direkt symptom, förutom att magen växer och att jag tycks ha förlorat förmågan att röra mig snabbt, hehe.

Mina höfter gör sjukt ont från ungefär halva natten, någon mer som har så?

• Bebislängt

Just det, jag har tappat smaken också. Allt smakar papper och min tunga känns lite bortdomnad, är det gravidrelaterat tror ni?

• Bebislängt
    Irmeline skrev 2014-05-13 16:05:09 följande:
    Ingen aning, men inget förvånar mig längre gällande graviditeter... Men om det känns obehagligt kanske du ska höra med BM?

Ja, ska dit på torsdag och om det fortfarande känns likadant måste jag passa på att fråga.

Vad härligt med lyckat RUL och grattis till lilltjejen! :)
  • Bebislängt
    Ullerika skrev 2014-05-13 21:28:19 följande:

Hej, får man hänga med här? Jag är 36 och väntar mitt 4e barn. Hade tänkt mig tre, men nu blir det fyra!

Välkommen! När är det dags? :)
Svar på tråden Vi runt 35 år som väntar barn