• Milleman

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

lilljohansson skrev 2014-07-13 12:43:32 följande:

bim idag.. än så länge ingen mens..  och har ömma bröstvårtor.. vågar inte testa.. rädd för besvikelsen..

Håller tummarna!!!
  • Milleman
    Kawinna skrev 2014-07-13 18:15:43 följande:
    Konstigt! Håller det fortfarande i sig eller?
    lilljohansson skrev 2014-07-13 12:43:32 följande:

bim idag.. än så länge ingen mens..  och har ömma bröstvårtor.. vågar inte testa.. rädd för besvikelsen..

Hoppas smile1.gif
    Nä nu har det slutat blöda men jag är sjukt hungrig hela tiden och är svullen om magen. Men det har säkert andra naturliga förklaringar så vi ska la försöka börja få till det lite snart :) vi kör på två försök till, sen kommer vi avvakta.
  • Milleman
    Kawinna skrev 2014-07-13 20:12:10 följande:
    Okej, skönt smile1.gif är det för ni inte vill att barnet ska födas så sent eller varför? smile1.gif
    Min man skulle nog säga att han inte vill "riskera" segelsemestern nästa år.

För egen del har jag närmst i minne hur fruktansvärt jag mådde sista tiden av graviditeten. Det var en varm vår och jag samlade på mig jättemycket vätska. Så tanken på att gå höggravid juni-augusti lockar ju inte.

Tyvärr räds jag också den otroligt dåliga personaltätheten på bb under sommaren. Vissa skickas ju till städer låååångt bort.

Det finns många anledningar och vi känner att det känns bäst att vänta. Kanske inte till maj nästa år men till februari. Då får jag även en chans att gå ner de kilo jag egentligen behöver :)
  • Milleman
    lilljohansson skrev 2014-07-14 14:01:08 följande:
    lovar.. tror det får bli imorrn bitti om det inte hinner komma nån mens..
    Jag är också sån som hellre väntar med test. Men jag håller tummarna för dig!
  • Milleman
    lilljohansson skrev 2014-07-16 10:16:53 följande:

Bim+3 fortfarande ingen mens..

Sist när vi hade barnverksamhet (2011) så började vi försöka i juni. Mensen i juli uteblev och vi trodde jag var gravid (hade inga test med på semestern). När vi kom hem blev det negativt gravtest men veckan efter blev det positivt och jag var i v 4. Så mensen uteblev men jag blev gravid nästa ägglosning ändå. Hur det nu funkar.

Kroppen är allt bra lurig ibland! Hoppas du får svar men ge inte upp hoppet och fortsätt ligg :)
  • Milleman
    Kawinna skrev 2014-07-17 18:26:57 följande:

Är på bra humör idag! Får fortsätta mitt vik på samma ställe jag är nu fram till årsskiftet smile1.gif fick dessutom en rejäl löneförhöjning, så härligt och bra inför mammaledigheten smile1.gif

Härligt! Min man sa till mig för typ 1 år sen att vi inte skulle skaffa nr 2 förrän jag hade fast jobb. Det gjorde mig ledsen för jag såg ju framför mig typ 3-4 åts studier och sen jobba ett år. Men så fick jag ett vik förra julen och nu i januari erbjöd de fast tjänst. Det är så härligt när saker och ting löser sig.

Grattis till fortsatt vik :D får man fråga vad du jobbar med? Bor alla här i samma del av landet ens?
  • Milleman
    Kawinna skrev 2014-07-17 21:34:19 följande:
    Vad skönt att få fast smile1.gif vad jobbar du med?

Jag jobbar som sjuksköterska på ett äldreboende smile1.gif kommer ju vara väldigt gravid när mitt vik går ut men hoppas det löser sig på något sätt! Jag bor i Dalarna smile1.gif
    Jag jobbar med barn på förskola :) kontraster.
  • Milleman
    lilljohansson skrev 2014-07-16 10:16:53 följande:

Bim+3 fortfarande ingen mens..

Hur går det?
  • Milleman
    corran skrev 2014-07-19 20:32:52 följande:

Får se om han är sugen näe han kommer hem vid 08 imorgonbitti, knappast...om han är det så lär säkeet sonen vakna då så då skiter de sig iaf..

Sätt sonen vid Bolibompa och kör en snabbis!! :)

Det måste ju han förstå att man måste ha sex vid ägglossning. En snabbis går ju på max 10 min.
  • Milleman
    lilljohansson skrev 2014-07-20 09:14:51 följande:

testade nu.. är det verkligen sant?

Åååååh!! :D wow grattis!
Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)