• Milleman

Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)

corran skrev 2014-08-15 19:57:05 följande:
     :(
    Har ni kommit hem från resan nu? Visst va det du som skulle iväg till varmare plats? :)
    Varmt hade vi verkligen men dock i Sverige :) 4 veckors segling blev det :)

Jag fick hem nya äl-test i veckan. Vilken tid på dygnet har ni testat och hur många gånger om dagen?
  • Milleman
    corran skrev 2014-08-16 21:39:38 följande:

Fan också,,verkar som att jag fått urinvägsinfektion..gör sååå ont!!

Hade äl igår och OM jag skulle blir gravid nu, kan infektionen skada gravditeten då? 
    HInkar i mig vatten nu och dricker citronkoncentrat..

Usch! Vet inte om det kan påverka faktiskt. Antar och hoppas inte!
  • Milleman

Och här insåg vi att jag minsann bokat in en liten resa just när äl ska vara!! Grrrr....

Visserligen bara över en helg men tänk om äl är på lördagen bara för det.

• Milleman
    lilljohansson skrev 2014-08-17 20:21:35 följande:
    Tack! Ja det e verkligen kul.. men e rädd att man planerar massa o så blir det inget till slut ändå :S
    Jag köpte första bebiskläderna när jag var i v 6 haha ;)
  • Milleman

Åh, detta har ju inget med bebisverkstad att göra men jag blev så ledsen inombords nyss när jag såg att min man jobbar 4 julaftnar framåt. Sonen är 3 nu och det blir alla hans mest spännande och mystiska julaftnar. Hatar att hans jobb inte tar hänsyn till speciella dagar. Samtidigt som jag älskar att sonen bara går 15-20 h/vecka på förskolan trots att vi jobbar 100 och 75%. Kluvet.

Men julen som är så speciell... 18 fredagar innan julafton nu! ;)

• Milleman
    corran skrev 2014-08-17 21:13:09 följande:
    Åh nej så tråkigt!! Finns det verkligen inte en chans att han kan få ledigt?
    Vad jobbar han med?
    Jo visst kan han få ledigt men då får ju någon annan kollega gå in och ta hans pass.

Han är skyddsvakt på ett skyddsobjekt.
  • Milleman
    corran skrev 2014-08-17 21:47:49 följande:
    Hm men hur kan man behöva jobba 4 jular irad?? Låter ju riktigt dumt :/ har alla andra också så?
    De har veckoschema och det faller så att han kommer göra det. De har inget varannanhelgbarn-system el liknande.
  • Milleman
    Milleman skrev 2014-08-17 22:02:18 följande:
    De har veckoschema och det faller så att han kommer göra det. De har inget varannanhelgbarn-system el liknande.
    Haha härlig autokorrekt.

VarannanJUL-system ska det stå
  • Milleman
    Kawinna skrev 2014-08-18 15:14:09 följande:

Var på inskrivning idag och troligtvis har jag fått graviditetsdiabetes... ska på glukosbelastning på torsdag. Känns inte alls bra.

Men vi var till banken också och där gick det bättre så nu kan husletandet dra igång på allvar smile1.gif

Oj redan?

De trodde att jag hade haft det på bb iom att sonen var så stor. Men nä.

Hoppas inte du har det. Fast om du har det är det övergående väl?
  • Milleman

På måndag tänkte jag börja med äl-test. Appen visar äl måndagen därpå, men jag vill ju inte missa det.

Man ska ju tydligen helst testa mitt på dan nångång. Men det blir svårt på jobb :P var ska man lägga det testet utan att någon hittar det liksom? ;)

Svar på tråden Nu börjar bebisverkstaden igen! :) Fler som ska börja baka bebis/syskon nu? :)