• snobben00

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

kristin10 skrev 2014-11-30 02:26:29 följande:
    Ser91, hoppas allt ordnar upp sig så du orkar med allt.

För mig är nu väntan över, igår föddes vår son, 12 dagar över tiden.

Förlossningen gick bra, men blev till slut med sugkopp han kom ut. Sen ville moderkakan inte lossna. Så efter en timme när de försökt på många sätt fick jag plötsligt blodtrycksfall och blev snabbt ivägskickad till operationssalen. Nu är allt bra, men jag är sängliggande. Nu första natten tar barnmorskorna hand om sonen så jag får sova.
    Stort grattis till pojken! SoligBaby
  • snobben00
    ser91 skrev 2014-11-28 20:03:11 följande:
    Spännande kristin10! Misstänker mjölkstockning. Har fortfarande 39,5 i feber. Bebis är såklart vaken typ hela tiden nu senmin sambo åkte vud kl 16. Bebis vaknade vid kl 17 7ch verkar inte vilja somna. Jag känner mig helt värdelös som knappt orkar :(
    Åh stackare, krya på dig! Vi har också varit sjuka och det är tufft när man har en liten som ska ha sitt.
  • snobben00

Vår kille är nu strax 6 veckor gammal och väger 4880 gr. Så kul när man börjar se att det händer saker och ting nu, svarsleende och lite intresse för sin omgivning Glad

Men nätterna tycker jag är tuffa! Så less på att inte få nån sammanhängande sömn. Men nu har vi börjat sova i skift på helgerna eftersom jag pumpar så funkar det att sova ca 5 timmar var och dela upp natten.
    vardagarna är desto tuffare då mannen behöver sova för att orka med jobbet...

Högsta önskan nu är sömn!!!

• snobben00

Hej på er alla Glad

Svårt att hitta tid till så mycket annat nu än matning och blöjbyten...
    Nu har vi bestämt att vår lillplutt ska heta Viktor Solig och äntligen så sover han nästan hela nätter, han kan somna vid kl. 23 och vakna först kl  6-7 för att äta, däremot så vaknar jag till för att han ofta jämrar sig och ligger och sparkar lite under natten och spottar ut nappen men aldrig så pass att man måste gå upp med honom.
    Jätteskönt! Förra besöket på bcv förra veckan så vägde han 5100 gram så han växer och växer och det är helt magiskt när han ler mot en!!! Man smälter! Hjärta

Kram på er

• snobben00

Viktor är nu 8 veckor och 3 dagar gammal Glad Tycker det har hänt mycket under den här tiden, han är med ganska mycket nu och följer en med blicken och sover mindre under dagarna mest små micropauser på 10-30 min mellan varven och nu sover han som jag nämnt tidigare 5-7 timmar i sträck utan mat under nätterna och dagtid går det ca 4-5 timmar innan han vill ha mat.

Ja livet vänds verkligen upp och ner när man får barn, hade blivit totalt överrumplad om det inte vore för att min syster har 2 små barn just när det gäller den ständiga matningen och bristen på sömn i början...

Just nu känns det jobbigt eftersom amningen aldrig fungerat för oss utan jag pumpar och blir tvungen att göra det med ca 3-4 timmars mellanrum även under natten... (inte så kul när lillplutten ändå sover Obestämd)
    Testade att skippa pumpningen nattetid under 2 nätter men då halverades mjölkmängden på en gång och sen tog det flera dagar att få igång den igen Rynkar på näsan

Danisen; Hur fungerar det när du ammar och Maja sover längre nu på nätterna? Märker du av något att du producerar mindre mjölk? Eller du kanske ammar oftare än var tredje timme dagtid för att hålla igång produktionen?

Jag tycker trots allt att det känns ok att pumpa eftersom jag då vet exakt hur mycket han får i sig varje gång.

• snobben00
    Danisen skrev 2014-12-18 06:28:07 följande:
    Det fungerar bra. "Tömmer" i princip båda brösten innan vi somnar för natten. Sen blir dom sprängfyllda smile5.gif det gör jäkligt ont dock. Undra hur det känns sen när man ska dra ner på amningen, phu...!! Jag ammar väldigt olika under dagen. Är vi bara hemma blir det ganska ofta. Blir längre uppehåll om hon t.ex somnat i bilen.
    I sov hon från ca 00-05.30. Hur sov er gosse i natt?
    Maja tar sig fint så förhoppningsvis får i sig tillräckligt.
    Maja är 7 veckor och 2 dagar idag smile1.gif .
    Viktor sov kl.23-05.30 natten som var, jätteskönt när det blir så! 
  • snobben00
    Mischa skrev 2014-12-18 09:37:02 följande:
    Hej!

Astrid är 10 veckor och 6 dagar nu. Hon ler och skrattar med ljud, vi kan skoja med henne för att locka fram leenden och det är så mysigt :)

Sömnen är sådär, hon somnar ordentligt rätt sent (typ 01-03...) men sover ganska bra när hon väl somnat. Hur gör ni för att få era att sova? Hon vill helst ligga på någon av oss, och det kan vara väldigt svårt att lägga ifrån sig henne...

Jag tycker att det är helt fantastiskt att vara mamma, både roligare och jobbigare än jag trodde innan.. Bara att få fira jul med min dotter känns så underbart att jag typ vill gråta :)
    Känner igen det där med att det kan vara svårt att lägga ifrån mig honom utan att han vaknar Flört har fått hålla på så ett par gånger fram och tillbaka tidigare men ofta går det bra att få honom somna direkt där han ska nu.

• snobben00

Måste berätta om en incident som skedde igår... när mannen kommit hem från jobbet och skulle sätta Viktor i babysittern medan vi lagade mat så råkade han klämma handen på honom i bältet som man spänner fast honom med.... och gud vad han skrek och grät!!!
    Även om det gick bra och inte blev något större märke så här efteråt så kändes det rejält i hjärtat när han skrek och grät så, man verkligen hörde att han både blev rädd och fick ont, stackarn!!! Rynkar på näsan 
    Men allt gick över och var bra på 5 minuter och så fick vi ett glatt leende igen Solig

• snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-12-23 11:22:40 följande:
    Hej på er,
    Igår var vi på 2 månaderskontroll fast han bara är 8 v. Han väger nu 5,575 kilo och är 59 cm. Hur stora är era knyten?

Hoppas ni får en härlig jul med era nya familjer :).

Kram!
    Vid senaste vägningen 22 december vägde Viktor 5,5kg. Senaste mätning var 9 december och då var han 57cm.
    Tycker han växer alldeles för fort nu!

Vilken storlek har era små älsklingar? Viktor började på stl 50 och nu är det redan stl 62 om gäller

• snobben00
    Danisen skrev 2014-12-23 15:29:13 följande:
    Maja vägdes igår 4660gr smile1.gif . Hon är 8 veckor idag!
    Å vet ni vad?! Imorgon ryker den jäkla skenan. Lite läskigt ändå får jag säga. Mest på hur hon kommer att reagera liksom.
    God jul och gott nytt år smile1.gif
    Kram
    Vad är det för skena? och hur mår ni?
Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014