• snobben00

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

ser91 skrev 2014-06-11 08:33:02 följande:
    Jag mår helt okej :) har haft ont i halsen sen i lördags, vilket verkar vägra försvinna. Nyser ständigt. Hade huvudvärk hela dagen igår och vaknade med huvudvärk nu på morgonen :( vet inte om jag orkar pallra mig till jobbet. Känns som att jag blivit sjuk jätteofta senaste tiden. Tydligen påverkas immunförsvaret av graviditeten Hade huvudvärk varje dag i några veckor - visade sig vara järnbrist vilket jag aldrig haft förut. Har dock inte haft ont förrän igår, sen jag började med järntabletter. Blodtrycket har gått ned som tur är iaf. Min mage är fortfarande ganska liten, men har tagit bilder med några veckors mellanrum och då syns lite skillnad iaf :) Senast i lördags sade en bekant som var här "jag måste fråga, är du verkligen gravid? Det syns ju inte alls, helt sjukt". Syns fortfarande mest när jag ligger ned. Även på bilderna jag tagit syns skillnaden mest på bilderna där jag ligger ner. Väger nu nästan samma som innan graviditeten! Kan fortfarande ha mina vanliga byxor utan problem. Skulle dock ha en jacka på mig i helgen som jag inte haft sen innan graviditeten, men det gick inte att stänga den över tuttarna :P har känt att brösten blivit större och knappt ens får plats i sportbh längre, men trodde inte det var så stor skillnad. Trodde ju magen skulle skapa "klädproblem" före tuttarna iaf :) vecka 21+1 idag.
    Jag är i v.20+0 idag och det är inte heller många som reagerar på att jag är gravid, ligger jag på rygg blir jag ganska platt med en liten, liten hård kula bara.
    Har inte börjat med mina mammajeans än utan använder mina vanliga jeans fast med en resår för att nå knappen.

• snobben00

Nu har vi beställt vagnen! Skrattande Beställde via nätet och fick den 1200kr billigare än i affär.
    Har börjat köpa lite bodysar och byxor i stl 50/56 också och snart är det dags för att ställa i ordning rummet och inhandla skötbord och liknande, ska bli jättekul men samtidigt är jag liiite orolig för att nåt ska gå snett på slutet..... tänk om man skulle komma hem tomhänt från bb Förvånad vilken mardröm!

Hur går det för er andra?

• snobben00
    Danisen skrev 2014-06-18 16:21:22 följande:
    Någon som vet vad blodgruppsantikroppar av typ anti-P1 betyder? Jag har tydligen det och måste ta fler prover i v.25.
    Har du fått veta vad det betyder?

• snobben00

Jag vakade upp med smärta i blygdbenet på vänster sida och antar att det är foglossning jag
    börjar känna av?! Jag hoppas att det inte förvärras Rynkar på näsan
    Hur mår ni andra? Några känningar?

Känner ni av bebisen varje dag? Jag känner nån enstaka gång per dag och ibland inte alls men i förrgår kväll var det ordentlig aktivitet under kvällen.
    Barnmorskan sa till mig att vissa känner inte av det regelbundet förrän framåt v.25

• snobben00
    Danisen skrev 2014-06-22 17:28:30 följande:
    Nej inte fått veta än smile4.gif . Mamma sa att jag skulle ringa 1177 och fråga om dem kunde hjälpa mig att tyda provsvaret. Så tänkte göra det imorgon.
    A det kan vara foglossning på gång. Jag har där bak i de 2 fogarna. Känner ibland lite där fram. Jag känner av bebisen flera gånger om dagen, på ganska regelbundna tider faktiskt. Min bm sa att efter v.23 ska man känna av den var 6:e timme. Annars ska man åka till förlossningen. Vart sitter din moderkaka? Min sitter i bakvägg så jag har känt av den i flera veckor.
    Har för mig att det stod att moderkakan satt högt upp i framkant på pappret från RUL.

Har ni förberett barnrum än? Vi planerar att fixa till ett under semestern nu i juli men är samtidigt rädd att nåt ska gå snett under förlossningen så man kommer hem tomhänt till ett rum som redan står färdigt men samtidigt är det dumt att tänka så kanske för som nybliven förälder har man kanske varken så mycket tid eller ork att göra ett barnrum kanske...
  • snobben00

Googlade på moderkaka högt i framvägg som det stod på mitt papper från Rul och det är vanligt att det dröjer längre innan man verkligen känner av bebisen då eftersom moderkakan ligger i vägen och dämpar.

Känner mig lite lugnare. ..

• snobben00
    Danisen skrev 2014-06-23 07:09:02 följande:

Nja sådär. Vi har lite annat som vi måste fixa med först. Huset ska målas och entrétrappan. Ska gjutas om. Så efter det ska vi börja med de rummet smile1.gif .
    Ska riva en halv garderob, byta golv tapetsera, fixa möbler och inredning. Så tar väl lite tid antar jag. Jag kan ju tyvärr inte göra så himla mycket smile4.gif . Men det löser sig. Ohja, det tänker jag med på, men när allt gått bra vill man ju ha det klart och slippa tänka på ett rum. Jag lär nog inte vara mindre eller mer ledsen för att vi gör vid rummet om det händer något.
    Att ha moderkakan i framvägg är jätte vanligt. V.21-22 har de jag känner som är gravida nu börjat känna av bebisen lite mer, dem har den i framvägg. Men vid v.23-24 borde du känna den mer ju. Min sitter ju som sagt i bakvägg så den isolerar inte bebisen framifrån. Lite läskigt när man åker eller kör bil att det inte är mer som skyddar den framifrån. Klart att du ska känna dig lugn, du känner ju den ibland sa du smile1.gif .
    Säger folk att du har en liten mage? Jag har tydligen det för att vara i graviditeten som du och jag är. Dock har jag ju använt mammabyxor länge, men mest för att vanliga varit så obekväma och känt mig uppblåst. Nu är jag inte uppblåst utan har en liten gravidmage. Livmodern är i normalstorlek så är mindre orolig nu. Det dumma är med folk att dem inte förstår att man blir orolig att den inte växer som den ska o.s.v när dem säger att den är liten?! Jag njuter när folk kallar en tjockis t.ex har ju väntat så länge på att vara det så det stör mig inte alls. Min sambo brukar säga det med massor av kärlek i rösten smile1.gif . Och även andra familjemedlemmar. Ojdå va långt inlägget blev **fniss** ha en kanon fin dag smile1.gif
    Jag kände av lillplutten i eftermiddags när jag körde bil hem från jobbet Skrattande helt plötsligt känns det som att midjemåttet växer nåt enormt för att en stund senare gå tillbaka igen.
    Är glad att vi har ultraljudsmonitorn att kunna lyssna efter hjärtat med när det gått några dar utan att jag känt nåt, blir liksom en liten försäkran när man får höra Glad

Inte alla som vet på mitt jobb heller tror jag, har oftast en stängd munkjacka med fickor fram som döljer bra.
    Och de som vet tycker också att jag är liten med tanke på att halva graviditeten har passerat nu, själv tycker jag att det är skönt... bara han växer som han ska så.

Kör fortfarande med tummy tie resår för att nå kappen i mina vanliga jeans men det börjar bli tajt nu vill ju inte klämma lillgrabben... så snart blir det mammabyxor
  • snobben00
    ser91 skrev 2014-06-23 09:08:34 följande:
    Jag får fortfarande höra att min mage är liten. De som inte vet att jag är gravid skulle nog inte kunna lista ut det heller bara genom att titta på mig. Känner av rörelser väldigt ofta, vet dock inte läget på moderkakan. Har i alla fall gått upp mycket i vikt senaste veckorna. Brösten är tydligen enorma, vilket en bekant reagerade på. Jag har märkt att jag inte kan ha mina bh:ar längre. Köpte nya i Ullared som var 75dd, var nästan små de med :P Har köpt massa bebissaker. Tänkte köpa spjälsäng igår men den vi vill ha var slut på ikea. Tänker också att jag kommer vara lika ledsen oavsett vilka saker vi har eller om rummet står klart. Vi har inga barntapeter eller typiska "barnmöbler" iaf. V 22+6 idag :)
    Fanns det mycket bebisgrejer och bebiskläder på Ullared? Bra priser?
    Vi ska åka ner nu i juli under semester och hoppas på att kunna hitta en del
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-06-23 19:03:36 följande:
    Vi ska med till Ullared men tar i augusti i hopp om mindre turister o.s.v hehe smile1.gif . Kollade lite i mars när vi va där. Men då va det så nytt så kollade bara med ena ögat. Vågade inte riktigt.
    Ja vi lär nog få trängas och köa en hel del tror jag  Flört men passar på i sommar då vi ändå ska ner till mina föräldrar i Mariestad så man slipper göra en långörning Stockholm- Ullared på en dag. Blir kortare från Mariestad att åka.
    Hoppas på många fina och prisvärda bebisgrejer, har kollat lite i butikerna hemmaomkring men vad dyrt det är med vissa saker! Försöker även kolla in typ Tradera också för att hitta begagnade grejer i fint skick.
    Vill ha tag i babygym och babysitter.
    Svårt att veta hur mycket kläder man kan behöva i början... Obestämd dom växer ju fort antar jag...
    Ska få köpa en kompis babyskydd som bara är ett år gammalt, ett bärsele och ett badkar med ställning och diverse andra grejer som deras lilla 9 månaders dotter vuxit ur.
  • snobben00
    Danisen skrev 2014-06-30 07:07:54 följande:
    Hej tjejer smile1.gif hur mår ni? Känner ni era bebisar ordentligt i magen nu?
    Tack för ditt svar ser91, glömde svara på det. Längtar tills vi ska köra dit i augusti/september. Vet att deras bodys är jätte populära, mjuk och skön kvalitet för lpgt pris. Vi har med fått en hel del kläder, kommer att få ännu mer när en kompis bebis växer ur sina efter hand smile1.gif . Så blir nog mest babysitter och sådana attiraljer när vi kör dit. Finns där förresten blöjor? Vet att dem har billiga tvättlappar. Vill inte använda våtservetter i onödan, när man är hemma o.s.v kommer dessutom bara att köpa svanenmärkta, helst ekologiska men dem är väl sviiiiiindyra?! Blir nog bra heh smile1.gif
    Känner  av plutten så gott som flera gånger om dagen nu och det känns skönt med livstecken Glad

http://www.gekas.se/categories/babytillbehor

Hittade en sida som innehåller 8 sidor med bilder på lite av vad som finns på Gekås, dock inga priser men man får lite inspiration. Hoppas länken funkar.
Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014