• snobben00

Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014

Danisen skrev 2014-09-22 10:37:22 följande:
    Jag mår inte så bra faktiskt smile4.gif har så ont i kroppen så jag kan inte sova, blir knäpp snart!! Min värk bara kom tillbaka smile4.gif . Hur mår du?
    Jadå vi hittade en del där smile1.gif . Skulle ni dit igen eller hur var det?
    Usch vad jobbigt för dig, jag hoppas att det försvinner och att du får sova bättre, det behövs en del uppladdning inför kommande förlossning.
    Vi var där igen sista helgen i augusti, köpte barngrind till trappan och en tripp trapp stol (matstol) med insats för bebis som han kan växa i framöver
  • snobben00

Min syster har 2 ivf-pojkar bakom sig och första kom 7 dagar sent den andra 2 dagar sent.

Har också hört att det är 2 veckor som gäller och att dom inte bryr sig om ifall man vill bli igångsatt pga krämpor och så så länge bebis mår bra därinne.

Börjat oroa mig inför allt som kommer och läser en hel del nu för att vara så förberedd på allt som det går och enligt många så är inte förlossningen det jobbigaste utan snarare strulet med amningen och den smärtan...

BF 28 oktober...

• snobben00
    Mischa skrev 2014-10-01 13:27:03 följande:
    Oj det lät verkligen som en tuff förlossning! Hoppas att hon repar sig snabbt.

Jag längtar mest till förlossningen :) kanske lite konstigt men jag ser fram emot att få träffa vårt barn så mkt... Nu är det som att allt står på vänteläge. Har ju BF idag men inga känningar.

Har ni druckit hallonbladste? Jag har gjort det i ett par veckor... Hoppas på att det ska göra att kroppen återhämtar sig snabbare efteråt!
    Hallonbladste låter intressant, aldrig hört talas om det, var hittar man det?
  • snobben00

Hur går det med era bb-väskor? har ni börjat packa? Står dom klara?

Jag har bara börjat... har aldrig gillat att packa, det blir antingen för mycket eller för lite men känner att jag måste ta tag i det nu.
    Enligt barnmorskan är det ju inte konstigt att få barn mellan v.37-42 och nu har jag ju gått in i vecka 37 så det kan väl kanske kännas bra om väskan är klar.

• snobben00

Tror det mesta är förberett nu, väntar på bärsele och Tens-apparat som jag beställt och funderar på om vi ska skaffa en blöjhink eller inte.
    Vi köpte ett skötbord som ska fästas på badkarskanten och den står inte på plats än men i övrigt känns det mesta klart. Kanske ska komplettera lite med billiga små kräktrasor och så.

Vet inte om det är bra att ha en förpackning mjölkersättning hemma i nödfall om det blir amningsstrul men i värsta fall får väl mannen åka och handla. (hört att det är vanligt att det strular Obestämd)

Har börjat känna ett mycket starkare tryck nedåt de sista veckorna nu...

Har ni några namn på lager än då? Vi är inte alls eniga här hemma... Jag gillar Lukas, David och Emil medan mannen gillar Jesper och Simon... så vi får väl se vad han ser ut som sen... Skrattande

• snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-10-02 16:09:16 följande:
    Jag känner av värk och sammandragningar samtidigt. Har hänt under kortare stunder de senaste dagarna. Sover väldigt dåligt på nätterna... Tyvärr har jag även dragit på
    mig en förkylning.

Ska försöka köpa det sista i morgon. Åkpåse, skötbordsunderlägg, allt annat till skötbordet samt förlossningsbindor och sånna där pads till ambingsbehån. Sen tror jag allt är klart för att lillkillen ska komma :).

Är ni klara med allt?
    Krya på dig! Tufft med en förkylning nu.
    Det är väl min största fasa att mannen kommer hemdragandes med en förkylning lagom till förlossningen och att jag dessutom åker på migrän när det väl är dags Förvånad
  • snobben00
    Mischa skrev 2014-10-04 12:48:57 följande:
    Det gick ok, blev igångsatt pga högt blodtryck. Det tog typ 17-18 timmar och avslutades med sugklocka. Men nu mår vi bra och hon är underbar! :)

Hon är 50 cm och väger 3450 gram.
    Stort grattis!!! Nalle Baby

Hoppas allt flyter på fint för er nu! Du får hålla oss uppdaterad när du får tid Glad
  • snobben00
    BlankaBlanka skrev 2014-10-03 14:04:11 följande:
    Nu har jag köpt det sista på Babyhuset på
    Nätet. Har ni tittar på miniroom.se väldigt fina saker med rätt dyra.

Nu ska jag också iväg och köpa hallonbladste. Har ni hört att man ska smörja in underlivet med olja de sista veckorna. Då ska man inte spricka lika lätt och man blir "smidigare". Lite kladdigt men absolut värt det om det fungerar.
    Vet du om man kan använda mandeloja till det? Har för mig att jag läst det... har det redan hemma eftersom jag brukat smörja magen med det med jämna mellanrum.
    Vore ju skönt att slippa att spricka Förvånad

Nån av er som fått hudbristningar på mage, rygg eller sidorna? Jag har sluppit hittills...
  • snobben00
    Mischa skrev 2014-10-07 16:09:09 följande:
    Vi är hemma från BB nu. Vår lilla tjej är underbar. Det är massa känslor hela tiden och jag gråter och skrattar om vartannat. Men de säger att det är normalt. :)
    Vad skönt det måste kännas att graviditeten är över och att ni fått er lilla tjej nu Glad
    Vad valde du för smärtlindring? Hur lång tid tog det? Fick du sy?

• snobben00

Jag har just varit hos barnmorskan nu och gjort sammanställningen i journalen inför förlossningen.
    Har gått upp 16 kg hittills sen inskrivningen Förvånad
    Hur har viktuppgången sett ut för er andra?

Fick en tid för tillväxtkontroll på Ks på måndag där det blir ett ultraljud - ska bli kul att se honom igen. Någon av er andra som gjort/ska göra sent ultraljud?
    Tydligen blir det ett till runt v.41 om han fortfarande inte kommit för att kolla att han mår bra och inte har för lite fostervatten och så.

Svar på tråden Gravid efter IVF i februari 2014 - BF oktober 2014